Research Article
BibTex RIS Cite

Determination of Adoption and Acceptance of LEGO Robotics Teaching Applications of Gifted Students

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 61 - 69, 30.03.2024
https://doi.org/10.52835/19maysbd.1419260

Abstract

The research aims to determine the adoption and acceptance of LEGO robotics teaching practices by gifted students. The research was conducted with quantitative method. The research, which was carried out with the survey model, has the characteristics of a descriptive study. The research was collected with the "Acceptance of LEGO Robotics Teaching Practices" scale. The scale was developed by Çukurbaşı, Konokman, Güler, and Kartal (2018). The study group of the research consists of 33 students. The students included in the study group took Robotics and Coding course at Adıyaman Science and Art Center. As a result of the research, it was determined that gifted students adopted the use of LEGO robotics set in the teaching activity. The fact that the students were in different grade levels did not make a significant difference on their level of adoption of LEGO robotics teaching practices. Accordingly, it can be recommended to support projects for the use of LEGO robotics applications in teaching at all grade levels.

References

  • Kaynakça Acar, B., Korkmaz, Ö., Çakır, R., Erdoğmuş, F. U., & Çakır, E. (2019). Eğitsel robot setleri ile fen ve teknoloji dersi basit makinalar konusunun ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin STEM beceri düzeylerine ve derse dönük tutumlarına etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 372-391.
  • Cam, E. & Kilicer, K. (2022). The effect of virtual reality assisted robotics coding teaching on spatial visualization and coding skills. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 18(2), 68-84. https://doi.org/10.17244/eku.1198556.
  • Cam, E. & Kiyici, M. (2022). The impact of robotics assisted programming education on academic success, problem solving skills and motivation. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(1), 47-65. Çayır, E. (2010). Lego-logo ile desteklenmiş öğrenme ortamının bilimsel süreç becerisi ve benlik algısı üzerine etkisinin belirlenmesi. Sakarya: T.C. Sakarya Üniveristesi.
  • Çukurbaşı, B. (2016). Ters yüz edilmiş sınıf modeli ve lego-logo uygulamaları ile desteklenmiş probleme dayalı öğretim uygulamalarının lise öğrencilerinin başarı ve motivasyonlarına etkisi. Sakarya: T.C. Sakarya Üniversitesi.
  • Çukurbaşı, B., & Kıyıcı, M. (2018). High School Students’ Views on the PBL Activities Supported via Flippedn Classroom and LEGO Practices. Educational Technology & Society, 21(2), 46–61.
  • Çukurbaşı, B., Konokman, G. Y., Güler, B., & Kartal, S. E. (2018). Developing The Acceptance Scale of LEGO Robotics Instructional Practices: Validity And Reliability Studies. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 191-214.
  • Erdoğan, Ö., Toy, M., & Kurt, M. (2020). Robotik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(4), 117-137. Eskici, G., Y., Mercan, S., Hakverdi, F. (2020). Robotik kavramına yönelik ortaokul öğrencilerinin zihinsel imajları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 30-64.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (31 b.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kunduracıoğlu, İ. (2018). Examining the Interface of Lego Mindstorms Ev3 Robot Programming. Journal of Educational Technology & Online Learning, 1(1), 28-46
  • Lego Education. (2023). Lego Mindstorms Education Ev3 Core Set. Erişim Tarihi: 02 Aralık 2023, Lego Education Ağ Sitesi: https://education.lego.com/en-us/products/lego-mindstorms-education-ev3-core-set/5003400/.
  • Liang, D. N. Y., Yun, F. N. J., & Minato, N. (2021). Investigating the use of LEGO® Bricks in education and training: A systematic literature review. Journal of Applied Learning and Teaching, 4(1), 107-113.
  • MEB. (2006). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. Ankara: MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Memiş, T. (2020). Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Lego Ev3 Robotlarla Tam Sayılarda İşlemlere Yönelik Bir Etkinlik Çalışması. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 5(10).
  • Numanoğlu, M. ve Keser, H. (2017). Programlama öğretiminde robot kullanimi - mbot örneği. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 497–515.
  • Özdoğru, E. (2013). Fiziksel olaylar öğrenme alanı için lego program tabanlı fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. İzmir: T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Soykan, F. (2018). Sorgulamaya dayalı robotik eğitiminin öğrencilerin tablet bilgisayar kabulü, kodlama başarısı ve özyeterliklerine etkisi. Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Tek Nokta. (2019). LEGO Mindstorms Eğitim EV3 Temel Seti. Erişim Tarihi: 02 Haziran 2019, Tek Nokta Ağ Sitesi: http://blog.teknokta.com/28-lego-mindstorms-education-ev3.html.
  • Yalçın, Y. (2012). Lego NXT ile robot uygulamaları eğitim materyali geliştirilmesi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Özel Yetenekli Öğrencilerin LEGO Robotik Öğretim Uygulamalarını Benimseme ve Kabul Etme Durumlarının Belirlenmesi

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 61 - 69, 30.03.2024
https://doi.org/10.52835/19maysbd.1419260

Abstract

Araştırma özel yetenekli öğrencilerin LEGO robotik öğretim uygulamalarını benimseme ve kabul etme durumlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma nicel yöntemle yürütülmüştür. Tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırma betimsel bir çalışma niteliği taşımaktadır. Araştırmanın “LEGO Robotik Öğretim Uygulamalarının Kabulü” ölçeği ile toplanmıştır. Ölçek Çukurbaşı, Konokman, Güler ve Kartal (2018) tarafından geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 33 öğrenciden meydana gelmektedir. Çalışma grubuna dahil edilen öğrenciler Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezi’nde Robotik ve Kodlama dersi almışlardır. Araştırma sonucunda, özel yetenekli öğrenciler öğretim etkinliğinde LEGO robotik setini kullanmayı benimsedikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin farklı sınıf kademelerinde olmaları onların LEGO robotik öğretim uygulamalarını benimseme düzeyleri üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Buna göre öğretimde LEGO robotik uygulamalarının tüm sınıf kademelerinde kullanılmasına yönelik projelerin desteklenmesi önerilebilir.

References

  • Kaynakça Acar, B., Korkmaz, Ö., Çakır, R., Erdoğmuş, F. U., & Çakır, E. (2019). Eğitsel robot setleri ile fen ve teknoloji dersi basit makinalar konusunun ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin STEM beceri düzeylerine ve derse dönük tutumlarına etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 372-391.
  • Cam, E. & Kilicer, K. (2022). The effect of virtual reality assisted robotics coding teaching on spatial visualization and coding skills. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 18(2), 68-84. https://doi.org/10.17244/eku.1198556.
  • Cam, E. & Kiyici, M. (2022). The impact of robotics assisted programming education on academic success, problem solving skills and motivation. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(1), 47-65. Çayır, E. (2010). Lego-logo ile desteklenmiş öğrenme ortamının bilimsel süreç becerisi ve benlik algısı üzerine etkisinin belirlenmesi. Sakarya: T.C. Sakarya Üniveristesi.
  • Çukurbaşı, B. (2016). Ters yüz edilmiş sınıf modeli ve lego-logo uygulamaları ile desteklenmiş probleme dayalı öğretim uygulamalarının lise öğrencilerinin başarı ve motivasyonlarına etkisi. Sakarya: T.C. Sakarya Üniversitesi.
  • Çukurbaşı, B., & Kıyıcı, M. (2018). High School Students’ Views on the PBL Activities Supported via Flippedn Classroom and LEGO Practices. Educational Technology & Society, 21(2), 46–61.
  • Çukurbaşı, B., Konokman, G. Y., Güler, B., & Kartal, S. E. (2018). Developing The Acceptance Scale of LEGO Robotics Instructional Practices: Validity And Reliability Studies. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 191-214.
  • Erdoğan, Ö., Toy, M., & Kurt, M. (2020). Robotik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(4), 117-137. Eskici, G., Y., Mercan, S., Hakverdi, F. (2020). Robotik kavramına yönelik ortaokul öğrencilerinin zihinsel imajları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 30-64.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (31 b.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kunduracıoğlu, İ. (2018). Examining the Interface of Lego Mindstorms Ev3 Robot Programming. Journal of Educational Technology & Online Learning, 1(1), 28-46
  • Lego Education. (2023). Lego Mindstorms Education Ev3 Core Set. Erişim Tarihi: 02 Aralık 2023, Lego Education Ağ Sitesi: https://education.lego.com/en-us/products/lego-mindstorms-education-ev3-core-set/5003400/.
  • Liang, D. N. Y., Yun, F. N. J., & Minato, N. (2021). Investigating the use of LEGO® Bricks in education and training: A systematic literature review. Journal of Applied Learning and Teaching, 4(1), 107-113.
  • MEB. (2006). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. Ankara: MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Memiş, T. (2020). Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Lego Ev3 Robotlarla Tam Sayılarda İşlemlere Yönelik Bir Etkinlik Çalışması. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 5(10).
  • Numanoğlu, M. ve Keser, H. (2017). Programlama öğretiminde robot kullanimi - mbot örneği. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 497–515.
  • Özdoğru, E. (2013). Fiziksel olaylar öğrenme alanı için lego program tabanlı fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. İzmir: T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Soykan, F. (2018). Sorgulamaya dayalı robotik eğitiminin öğrencilerin tablet bilgisayar kabulü, kodlama başarısı ve özyeterliklerine etkisi. Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Tek Nokta. (2019). LEGO Mindstorms Eğitim EV3 Temel Seti. Erişim Tarihi: 02 Haziran 2019, Tek Nokta Ağ Sitesi: http://blog.teknokta.com/28-lego-mindstorms-education-ev3.html.
  • Yalçın, Y. (2012). Lego NXT ile robot uygulamaları eğitim materyali geliştirilmesi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Research Articles
Authors

Nuri Sönmez 0000-0003-2316-2435

Eyyüp Güneş 0000-0003-4440-5547

Musa Polat 0000-0001-8664-2511

Harun Yalçın 0000-0001-7498-2703

Publication Date March 30, 2024
Submission Date January 13, 2024
Acceptance Date March 14, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Sönmez, N., Güneş, E., Polat, M., Yalçın, H. (2024). Özel Yetenekli Öğrencilerin LEGO Robotik Öğretim Uygulamalarını Benimseme ve Kabul Etme Durumlarının Belirlenmesi. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 61-69. https://doi.org/10.52835/19maysbd.1419260