Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: “Erkek Adam Çocuk Gelişimi mi Okur?”

Year 2023, Volume: 23 Issue: 1, 626 - 645, 30.03.2023
https://doi.org/10.11616/asbi.1219685

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin farklı üniversitelerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinde öğrenim görmekte olan, erkek lisans öğrencilerinin mesleği seçme sürecinden başlayıp üniversitede öğrenim görme sürecine kadar yaşadıkları deneyimleri ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma modeli ile tasarlanmıştır. Çalışmaya Türkiye’nin farklı şehirlerinde Çocuk Gelişimi bölümünde öğrenim gören 18 erkek lisans öğrencisi katılmıştır. Veriler “Demografik Bilgi Formu” ve “Erkek Çocuk Gelişimi Lisans Öğrencilerinin Bölümle ilgili Deneyimleri Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda, erkek çocuk gelişimi öğrencilerinin çoğunlukla zorunluluktan dolayı bu bölümü seçtiği görülmüştür. Ayrıca lisans bölümünde okumaktan memnun olmalarına rağmen, bölümün kadın ağırlıklı bir bölüm olmasından dolayı sınıfta kendilerini yalnız hissettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak katılımcıların çoğu, bir erkek olarak çocuk gelişimi bölümünde okuduğu için toplum tarafından olumsuz yorumlar aldığını ve çoğunlukla çocuk gelişimi bölümünün erkeğe uygun bir meslek olmadığına dair görüşlerle karşılaştığını belirtmişlerdir.

Supporting Institution

yok

Project Number

yok

References

  • Ahuja, M., Ogan, C., Herring, S.C. ve Robinson, J.C. (2006). Gender and Career Choice Determinants in Information Systems Professionals: A Comparison with Computer Science in IT Workers: Human Capital Issues in a Knowledge Based Environment. in Niederman, F. and Farrat, T. (Eds), IT Workers: Human Capital Issues in a Knowledge-Based Environment, Information Age Publishing, Greenwich, CT, s.277-302.
  • Akar, C. (2012). Üniversite Seçimini Etkileyen Faktörler: İktisadi ve İdari Bilimler Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(1), s.97-120.
  • Alabay, E. ve Özdemir, G. (2020). 36-72 Aylık Çocukların Mesleklere Yönelik Oluşturdukları Toplumsal Cinsiyet Algıları. Turkish Studies, 15(1), s.13-29. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.37370.
  • Bal, Ö. (2022). Önlisans Çocuk Gelişimi Programında Erkek Öğrenci Olmak. Social Sciences Studies, 8(100), s.2371-2378. https://dx.doi.org/10.2922.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), s.368-388 . https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299.
  • Bayram, B., Yüney, Z. ve Kuş, D. (2021). Kadın Mühendislerin Perspektifinden Erkek Egemen Alanda Kadın Olarak Çalışmanın Zorlukları. Bilim Armonisi Dergisi, 4(1), s.43-54.
  • Best, D. L. ve Puzio, A. R. (2019). Gender and Culture. (David Matsumoto ve Hyisung C. Hwang, Eds). The Handbook of Culture and Psychology (2nd ed). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780190679743.001.0001.
  • Bulut, T. ve Şahin Başfırıncı, Ç. (2021). Farklı Sektörlerdeki Belirli Mesleklere İlişkin Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargıları: Doğrudan ve Dolaylı Ölçüm Yöntemlerine İlişkin Bir Araştırma. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 7(2), s.327-356. https://doi.org/10.20979/ueyd.946862
  • Buser, T., Niederle, M. ve Oosterbeek, H. (2012). Gender, Competitiveness and Career Choices. Quarterly Journal of Economics, 129(3), s.1409-1447. https://doi.org/10.1093/qje/qju009.
  • Bütün, M. (2010). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Perspektifinden Çocuk Bakım Hizmetleri: Farklı Ülke Uygulamaları. (Uzmanlık tezi). Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü.
  • Campbell, A., Dennis, A., Wilkinson, T. ve McAleer, S. (2020). The Relationship Between Gender and Career Choice in Medicine – an Overview. Journal of Gender Studies, 7, s.852-855. https://doi.org/10.1080/09589236.2020.1801396.
  • Charlesworth, T. E. S. ve Banaji, M. R. (2019). Gender in Science, Technology, Engineering, and Mathematics: Issues, Causes, Solutions. The Journal of Neuroscience, 39(37), s.7228-7243. https://doi.org/10.1523/jneurosci.0475-18.2019.
  • Clayton, J. A. ve Tannenbaum, C. (2016). Reporting Sex, Gender, or Both in Clinical Research? JAMA, 316(18), s.1863-1864. https://doi.org/10.1001/jama.2016.16405.
  • Correll, S. J. (2001). Gender and the Career Choice Process: The Role of Biased Self-Assessments. American Journal of Sociology, 106(6), s.1691–1730. https://doi.org/10.1086/321299.
  • Creswell, J. W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.
  • Çakırer Çalbayram, N. ve Gönenç, İ. M. (2017). Meslek Tercihi Yapacak Erkek Öğrencilerin Ebelik Hakkındaki Görüşleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 2017, s.32-37.
  • Çelik, O. T. (2020). Üniversiteye Yabancılaşmanın Cinsiyet, Bölüm Seçme Kararı, Akademik Performans ve Akademik Öz-yeterlik Açısından Yordanması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), s.813-826. https://doi.org/10.17679/inuefd.661389.
  • Çelik, E., ve Babaoğlan, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Yabancılaşma Düzeyi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), s.405-427. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59268/851444.
  • Çetin, B. (2012). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Profillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 11(3), s.596-610.
  • Demir, Ö. ve Çamlı, Ö. (2011). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Uygulama Okullarında Karşılaşılan Sorunların Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), s. 117-139. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16693/173510
  • Deniz S. ve Görgen İ. (2019). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Mesleki ve Alan Seçimine Yönelik Motivasyonel Eğilimleri. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(2), s.329-339.
  • Gönç, T. (2016). Hemşireliğin Geleceği Mesleğin Cinsiyetsizleşmesini Vadediyor mu? Erkek ve Kadın Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek ve Toplumsal Cinsiyeti İlişkilendirme Eğilimlerinin Sosyolojik Analizi. Fe Dergi, 8(1), s.143-167. https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000158.
  • Gül Can, F., Gülbetekin, E., Güdücü Tüfekçi, F. ve Tunç, Y. (2021). Çocuk Gelişimi Programına Devam Eden Öğrencilerin Çocuk Sevme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Ağrı Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), s.269-276. https://doi.org/10.30569.adiyamansaglik.901130.
  • Gülen, S. (2020). Çocuk Gelişimi Okuyan Bireyin Sahip Olmak İstediği Meslek ve Tercihlerinin Nedenleri ile Beraber İncelenmesi. Turkish Studies: Educational Sciences, 15(3), s.1893-1906. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.41996.
  • Karaoğlu, N., Avşaroğlu, S. ve Deniz, M. E. (2009). Yalnız mısın? Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinde Yalnızlık Düzeyi ile İlgili Bir Çalışma. Marmara Medical Journal, 22(1), s.19-26.
  • Kartal, B. ve Kıymaz, Y. (2020). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Perspektifinden: Niçin Öğretmen Olmak İstedim? Ne Hissediyorum? Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), s.516-536.
  • Kızıltaş, E., Halmatov, M. ve Sarıçam, H. (2012). Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, s.173- 189.
  • Kürkçü, A. (2021). Kent İçi Ulaşımda Kadın Emeği: Toplumsal Cinsiyet Rolleri Ekseninde Otobüs Şoförü Kadınlar (Yüksek lisans tezi) Pamukkale Üniversitesi.
  • Lent, R. W. (2005). A Social Cognitive View of Career Development and Counseling. In S. D. Brown & R. W. Lent (Eds.), Career Development and Counseling: Putting Theory and Research to Work (s.101–127). John Wiley & Sons, Inc..
  • Macharia, D. W. (2011). A Study of Gender Differences in Career Choice in the Kenyan State Corporations (Master thesis) University of Nairobi.
  • Mete, A., Aktaş Reyhan, F., Çelik, N. ve Sayıner, F.D. (2019). Ebelikte Erkekler: Ebelik Öğrencilerinin Görüşleri. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(2), s.266-274.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Montuenga, V. M., Garcia-Mainar, I. ve Molina, J. A. (2011). Gender Differences in Childcare: Time Allocation in Five European Countries. Feminist Economics, 17(1), s.119-150. https://doi.org/10.1080/13545701.2010.542004.
  • Mozahem, Najib A. Kozbar, Dana K. Al Hassan, Ahmad W. ve Mozahem, Laila A. (2018). Gender Differences in Career Choices among Students in Secondary School. International Journal of School & Educational Psychology, s.1–15. https://doi.org/10.1080/21683603.2018.1521759.
  • Murray, T. M. (2015). Culture and Climate: Factors That Influence the Academic Success of African American Students in Prelicensure Nursing Education. Journal of Nursing Education, 54(12), s. 704-707. https://doi.org/10.3928/01484834-20151110-07.
  • Nas, F. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Arkadaşlık Seçiminde Cinsiyet, İnanç ve Etnisite Değişkenlerinin Önemi (Bartın Üniversitesi örneği). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(3), s.489-497.
  • Neculaesei, A. N. (2015). Culture and Gender Role Diffirence. Croos-Cultural Management Journal, 17(7), s.31-35.
  • Newman, J. (1995). Gender and Cultural Change. Routledge.
  • Pace, F. ve Sciotto, G. (2021). Gender Differences in the Relationship between Work–Life Balance, Career Opportunities and General Health Perception. Sustainability, 14(1), s.1-10. https://doi.org/10.3390/su14010357.
  • Parlaktuna, İ. (2010). Analysis of Gender-Based Occupational Discrimination in Turkey. Ege Academic Review, 10(4), s.1217-1230. https://dergipark.org.tr/tr/pub/eab/issue/39882/473315.
  • Payeras, P. S., Camacho-Minano, M.J.C., Soler, S. ve Cao, A. R. (2021). The Gendered Social Representation of Physical Education and Sport Science Higher Education in Spain. Physical Education and Sport Pedagogy, 27(2), s.1-14. https://doi.org/10.1080/17408989.2021.1879768.
  • Polat, M., Dilekmen, M. ve Yasul, F. (2015). Öğretmen Adaylarında Okula Yabancılaşma ve Akademik Öz-Yeterlik: Bir Chaid Analizi İncelemesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), s.214-232. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inesj/issue/40013/475705.
  • Sezgin, E. ve Alabay, E. (2021). Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Ait Olma Düzeyleri İle Yetişkin Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(24), s.433-453. https://doi.org/10.38155/ksbd.812193.
  • Şahin, İ., Şahin Fırat, N., Zoraloğlu, Y. R. ve Açıkgöz, K. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(4), s.1435-1449.
  • Tekindal, M. ve Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel Araştırma Yöntemi Olarak Fenomenolojik Yaklaşımın Kapsamı ve Sürecine Yönelik Bir Derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), s.153-172. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uobild/issue/58856/813813.
  • Ulaş, O., Demirtas-Zorbaz S. ve Kızıldağ, S. (2016). Perception of Various Professions in Turkey. Journal of Teaching and Education, 5(1), s.739-744.
  • Wan Chik W.Z., Salamonson Y., Everett B., Ramjan L.M., Attwood N., Weaver R., Saad Z. ve Davidson P.M. (2012), Gender Difference in Academic Performance of Nursing Students in a Malaysian University College. International Nursing Review, 59, s.387–393. https://doi.org/10.1111/j.1466-7657.2012.00989.x
  • Weerarathna, R. S. ve Hapurugala, S. (2019). The Effect of Gender on Career Progression: A Conceptual Model. International Journal of Business and Management, 14(7), s.23-27. https://doi.org/10.5539/ijbm.v14n7p23.
  • Wesarat, P., Sharif, M. Y. ve Majid, A.H.A. (2016). A Framework for Assessing Gender Influence on Career Choice of Undergraduate Students in Thailand. Proceeding BESSH-2016, 133(10), s.16-21.
  • Word Bank, (2022). Women, Business and the Law 2022. Word Bank Group, https://doi.org/10.1596/978-1-4648-1817-2
  • World Economic Forum (2021). Global Gender Gap Report 2021. https://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf
  • Yağbasan, M. ve Aksoy, G. P. (2016). Erkek Anaokulu Öğretmenlerine Velilerin Bakış Açısı (Elazığ İli Özelinde Bir Alan Araştırması). Turkish Journal of Educational Studies, 3(3), s.85-113.
  • Yeşilyaprak, B. (2014). Globalization and Its Implications for Career Counseling: New Paradigms (Invited Speaker) BIT’s 1st Annual Global Innovation Economic Congress-2014. (June, 27-29) Dalian,China.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınevi. YÖK (2023). YÖK Atlas 2022. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=10701. Erişim Tarihi: 27.01.2023
  • Zeren, F. ve Köşgeroğlu, N. (2020). Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(3), s.293-299. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.734808.

Being a Male Child Development Undergraduate Student at a University in Turkey: “Does a Male Study Child Development?”

Year 2023, Volume: 23 Issue: 1, 626 - 645, 30.03.2023
https://doi.org/10.11616/asbi.1219685

Abstract

The aim of this research is to reveal the experiences of male undergraduate students studying in the child development departments of different universities in Turkey, starting from the process of choosing the department of child development, until the process of studying at the university. The research was designed with a qualitative research model. The study group of the research consists of 18 male undergraduate students studying at the Undergraduate Child Development Department in different cities in Turkey. In the research, "Demographic Information Form" and "Departmental Experiences of Male Child Development Undergraduate Students Interview Form" were used as data collection tools. As a result of the study, it was seen that most male child development students chose this department because of necessity. In addition, although they were happy to study in the undergraduate department, it was concluded that they felt alone in the classroom because the department was predominantly female. Finally, most of the participants stated that they received negative comments from society because they studied in the child development department as a male, and they mostly encountered opinions that child development is not a profession suitable for males.

Project Number

yok

References

  • Ahuja, M., Ogan, C., Herring, S.C. ve Robinson, J.C. (2006). Gender and Career Choice Determinants in Information Systems Professionals: A Comparison with Computer Science in IT Workers: Human Capital Issues in a Knowledge Based Environment. in Niederman, F. and Farrat, T. (Eds), IT Workers: Human Capital Issues in a Knowledge-Based Environment, Information Age Publishing, Greenwich, CT, s.277-302.
  • Akar, C. (2012). Üniversite Seçimini Etkileyen Faktörler: İktisadi ve İdari Bilimler Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(1), s.97-120.
  • Alabay, E. ve Özdemir, G. (2020). 36-72 Aylık Çocukların Mesleklere Yönelik Oluşturdukları Toplumsal Cinsiyet Algıları. Turkish Studies, 15(1), s.13-29. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.37370.
  • Bal, Ö. (2022). Önlisans Çocuk Gelişimi Programında Erkek Öğrenci Olmak. Social Sciences Studies, 8(100), s.2371-2378. https://dx.doi.org/10.2922.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), s.368-388 . https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299.
  • Bayram, B., Yüney, Z. ve Kuş, D. (2021). Kadın Mühendislerin Perspektifinden Erkek Egemen Alanda Kadın Olarak Çalışmanın Zorlukları. Bilim Armonisi Dergisi, 4(1), s.43-54.
  • Best, D. L. ve Puzio, A. R. (2019). Gender and Culture. (David Matsumoto ve Hyisung C. Hwang, Eds). The Handbook of Culture and Psychology (2nd ed). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780190679743.001.0001.
  • Bulut, T. ve Şahin Başfırıncı, Ç. (2021). Farklı Sektörlerdeki Belirli Mesleklere İlişkin Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargıları: Doğrudan ve Dolaylı Ölçüm Yöntemlerine İlişkin Bir Araştırma. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 7(2), s.327-356. https://doi.org/10.20979/ueyd.946862
  • Buser, T., Niederle, M. ve Oosterbeek, H. (2012). Gender, Competitiveness and Career Choices. Quarterly Journal of Economics, 129(3), s.1409-1447. https://doi.org/10.1093/qje/qju009.
  • Bütün, M. (2010). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Perspektifinden Çocuk Bakım Hizmetleri: Farklı Ülke Uygulamaları. (Uzmanlık tezi). Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü.
  • Campbell, A., Dennis, A., Wilkinson, T. ve McAleer, S. (2020). The Relationship Between Gender and Career Choice in Medicine – an Overview. Journal of Gender Studies, 7, s.852-855. https://doi.org/10.1080/09589236.2020.1801396.
  • Charlesworth, T. E. S. ve Banaji, M. R. (2019). Gender in Science, Technology, Engineering, and Mathematics: Issues, Causes, Solutions. The Journal of Neuroscience, 39(37), s.7228-7243. https://doi.org/10.1523/jneurosci.0475-18.2019.
  • Clayton, J. A. ve Tannenbaum, C. (2016). Reporting Sex, Gender, or Both in Clinical Research? JAMA, 316(18), s.1863-1864. https://doi.org/10.1001/jama.2016.16405.
  • Correll, S. J. (2001). Gender and the Career Choice Process: The Role of Biased Self-Assessments. American Journal of Sociology, 106(6), s.1691–1730. https://doi.org/10.1086/321299.
  • Creswell, J. W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.
  • Çakırer Çalbayram, N. ve Gönenç, İ. M. (2017). Meslek Tercihi Yapacak Erkek Öğrencilerin Ebelik Hakkındaki Görüşleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 2017, s.32-37.
  • Çelik, O. T. (2020). Üniversiteye Yabancılaşmanın Cinsiyet, Bölüm Seçme Kararı, Akademik Performans ve Akademik Öz-yeterlik Açısından Yordanması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), s.813-826. https://doi.org/10.17679/inuefd.661389.
  • Çelik, E., ve Babaoğlan, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Yabancılaşma Düzeyi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), s.405-427. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59268/851444.
  • Çetin, B. (2012). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Profillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 11(3), s.596-610.
  • Demir, Ö. ve Çamlı, Ö. (2011). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Uygulama Okullarında Karşılaşılan Sorunların Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), s. 117-139. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16693/173510
  • Deniz S. ve Görgen İ. (2019). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Mesleki ve Alan Seçimine Yönelik Motivasyonel Eğilimleri. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(2), s.329-339.
  • Gönç, T. (2016). Hemşireliğin Geleceği Mesleğin Cinsiyetsizleşmesini Vadediyor mu? Erkek ve Kadın Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek ve Toplumsal Cinsiyeti İlişkilendirme Eğilimlerinin Sosyolojik Analizi. Fe Dergi, 8(1), s.143-167. https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000158.
  • Gül Can, F., Gülbetekin, E., Güdücü Tüfekçi, F. ve Tunç, Y. (2021). Çocuk Gelişimi Programına Devam Eden Öğrencilerin Çocuk Sevme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Ağrı Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), s.269-276. https://doi.org/10.30569.adiyamansaglik.901130.
  • Gülen, S. (2020). Çocuk Gelişimi Okuyan Bireyin Sahip Olmak İstediği Meslek ve Tercihlerinin Nedenleri ile Beraber İncelenmesi. Turkish Studies: Educational Sciences, 15(3), s.1893-1906. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.41996.
  • Karaoğlu, N., Avşaroğlu, S. ve Deniz, M. E. (2009). Yalnız mısın? Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinde Yalnızlık Düzeyi ile İlgili Bir Çalışma. Marmara Medical Journal, 22(1), s.19-26.
  • Kartal, B. ve Kıymaz, Y. (2020). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Perspektifinden: Niçin Öğretmen Olmak İstedim? Ne Hissediyorum? Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), s.516-536.
  • Kızıltaş, E., Halmatov, M. ve Sarıçam, H. (2012). Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, s.173- 189.
  • Kürkçü, A. (2021). Kent İçi Ulaşımda Kadın Emeği: Toplumsal Cinsiyet Rolleri Ekseninde Otobüs Şoförü Kadınlar (Yüksek lisans tezi) Pamukkale Üniversitesi.
  • Lent, R. W. (2005). A Social Cognitive View of Career Development and Counseling. In S. D. Brown & R. W. Lent (Eds.), Career Development and Counseling: Putting Theory and Research to Work (s.101–127). John Wiley & Sons, Inc..
  • Macharia, D. W. (2011). A Study of Gender Differences in Career Choice in the Kenyan State Corporations (Master thesis) University of Nairobi.
  • Mete, A., Aktaş Reyhan, F., Çelik, N. ve Sayıner, F.D. (2019). Ebelikte Erkekler: Ebelik Öğrencilerinin Görüşleri. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(2), s.266-274.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Montuenga, V. M., Garcia-Mainar, I. ve Molina, J. A. (2011). Gender Differences in Childcare: Time Allocation in Five European Countries. Feminist Economics, 17(1), s.119-150. https://doi.org/10.1080/13545701.2010.542004.
  • Mozahem, Najib A. Kozbar, Dana K. Al Hassan, Ahmad W. ve Mozahem, Laila A. (2018). Gender Differences in Career Choices among Students in Secondary School. International Journal of School & Educational Psychology, s.1–15. https://doi.org/10.1080/21683603.2018.1521759.
  • Murray, T. M. (2015). Culture and Climate: Factors That Influence the Academic Success of African American Students in Prelicensure Nursing Education. Journal of Nursing Education, 54(12), s. 704-707. https://doi.org/10.3928/01484834-20151110-07.
  • Nas, F. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Arkadaşlık Seçiminde Cinsiyet, İnanç ve Etnisite Değişkenlerinin Önemi (Bartın Üniversitesi örneği). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(3), s.489-497.
  • Neculaesei, A. N. (2015). Culture and Gender Role Diffirence. Croos-Cultural Management Journal, 17(7), s.31-35.
  • Newman, J. (1995). Gender and Cultural Change. Routledge.
  • Pace, F. ve Sciotto, G. (2021). Gender Differences in the Relationship between Work–Life Balance, Career Opportunities and General Health Perception. Sustainability, 14(1), s.1-10. https://doi.org/10.3390/su14010357.
  • Parlaktuna, İ. (2010). Analysis of Gender-Based Occupational Discrimination in Turkey. Ege Academic Review, 10(4), s.1217-1230. https://dergipark.org.tr/tr/pub/eab/issue/39882/473315.
  • Payeras, P. S., Camacho-Minano, M.J.C., Soler, S. ve Cao, A. R. (2021). The Gendered Social Representation of Physical Education and Sport Science Higher Education in Spain. Physical Education and Sport Pedagogy, 27(2), s.1-14. https://doi.org/10.1080/17408989.2021.1879768.
  • Polat, M., Dilekmen, M. ve Yasul, F. (2015). Öğretmen Adaylarında Okula Yabancılaşma ve Akademik Öz-Yeterlik: Bir Chaid Analizi İncelemesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), s.214-232. https://dergipark.org.tr/tr/pub/inesj/issue/40013/475705.
  • Sezgin, E. ve Alabay, E. (2021). Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Ait Olma Düzeyleri İle Yetişkin Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(24), s.433-453. https://doi.org/10.38155/ksbd.812193.
  • Şahin, İ., Şahin Fırat, N., Zoraloğlu, Y. R. ve Açıkgöz, K. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(4), s.1435-1449.
  • Tekindal, M. ve Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel Araştırma Yöntemi Olarak Fenomenolojik Yaklaşımın Kapsamı ve Sürecine Yönelik Bir Derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), s.153-172. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uobild/issue/58856/813813.
  • Ulaş, O., Demirtas-Zorbaz S. ve Kızıldağ, S. (2016). Perception of Various Professions in Turkey. Journal of Teaching and Education, 5(1), s.739-744.
  • Wan Chik W.Z., Salamonson Y., Everett B., Ramjan L.M., Attwood N., Weaver R., Saad Z. ve Davidson P.M. (2012), Gender Difference in Academic Performance of Nursing Students in a Malaysian University College. International Nursing Review, 59, s.387–393. https://doi.org/10.1111/j.1466-7657.2012.00989.x
  • Weerarathna, R. S. ve Hapurugala, S. (2019). The Effect of Gender on Career Progression: A Conceptual Model. International Journal of Business and Management, 14(7), s.23-27. https://doi.org/10.5539/ijbm.v14n7p23.
  • Wesarat, P., Sharif, M. Y. ve Majid, A.H.A. (2016). A Framework for Assessing Gender Influence on Career Choice of Undergraduate Students in Thailand. Proceeding BESSH-2016, 133(10), s.16-21.
  • Word Bank, (2022). Women, Business and the Law 2022. Word Bank Group, https://doi.org/10.1596/978-1-4648-1817-2
  • World Economic Forum (2021). Global Gender Gap Report 2021. https://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf
  • Yağbasan, M. ve Aksoy, G. P. (2016). Erkek Anaokulu Öğretmenlerine Velilerin Bakış Açısı (Elazığ İli Özelinde Bir Alan Araştırması). Turkish Journal of Educational Studies, 3(3), s.85-113.
  • Yeşilyaprak, B. (2014). Globalization and Its Implications for Career Counseling: New Paradigms (Invited Speaker) BIT’s 1st Annual Global Innovation Economic Congress-2014. (June, 27-29) Dalian,China.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınevi. YÖK (2023). YÖK Atlas 2022. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=10701. Erişim Tarihi: 27.01.2023
  • Zeren, F. ve Köşgeroğlu, N. (2020). Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(3), s.293-299. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.734808.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Erhan Alabay 0000-0003-4025-2352

Rana Alan 0000-0001-7264-5084

Betül Açıkalın 0000-0002-6308-8455

Demet Erdenci 0000-0002-0241-005X

Fatıma Darcan 0000-0002-6377-7154

İrem Dursun 0000-0003-2014-2519

Fatma Nur Zunluoğlu 0000-0003-3144-7801

Project Number yok
Early Pub Date March 30, 2023
Publication Date March 30, 2023
Submission Date December 15, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Alabay, E., Alan, R., Açıkalın, B., Erdenci, D., et al. (2023). Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: “Erkek Adam Çocuk Gelişimi mi Okur?”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 626-645. https://doi.org/10.11616/asbi.1219685
AMA Alabay E, Alan R, Açıkalın B, Erdenci D, Darcan F, Dursun İ, Zunluoğlu FN.Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: “Erkek Adam Çocuk Gelişimi mi Okur?.” ASBİ. March 2023;23(1):626-645. doi:10.11616/asbi.1219685
Chicago Alabay, Erhan, Rana Alan, Betül Açıkalın, Demet Erdenci, Fatıma Darcan, İrem Dursun, and Fatma Nur Zunluoğlu. “Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: ‘Erkek Adam Çocuk Gelişimi Mi Okur?’”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 23, no. 1 (March 2023): 626-45. https://doi.org/10.11616/asbi.1219685.
EndNote Alabay E, Alan R, Açıkalın B, Erdenci D, Darcan F, Dursun İ, Zunluoğlu FN (March 1, 2023) Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: “Erkek Adam Çocuk Gelişimi mi Okur?”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 23 1 626–645.
IEEE E. Alabay, “Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: ‘Erkek Adam Çocuk Gelişimi mi Okur?’”, ASBİ, vol. 23, no. 1, pp. 626–645, 2023, doi: 10.11616/asbi.1219685.
ISNAD Alabay, Erhan et al. “Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: ‘Erkek Adam Çocuk Gelişimi Mi Okur?’”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 23/1 (March 2023), 626-645. https://doi.org/10.11616/asbi.1219685.
JAMA Alabay E, Alan R, Açıkalın B, Erdenci D, Darcan F, Dursun İ, Zunluoğlu FN. Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: “Erkek Adam Çocuk Gelişimi mi Okur?”. ASBİ. 2023;23:626–645.
MLA Alabay, Erhan et al. “Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: ‘Erkek Adam Çocuk Gelişimi Mi Okur?’”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 23, no. 1, 2023, pp. 626-45, doi:10.11616/asbi.1219685.
Vancouver Alabay E, Alan R, Açıkalın B, Erdenci D, Darcan F, Dursun İ, Zunluoğlu FN. Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümü Erkek Lisans Öğrencisi Olmak: “Erkek Adam Çocuk Gelişimi mi Okur?”. ASBİ. 2023;23(1):626-45.