BibTex RIS Cite

Tarih Öğretiminde Harita Becerilerinin Gerekliliği Üzerine Bir Çalışma

Year 2015, Volume: 19 Issue: 3, 0 - 0, 18.03.2016

Abstract

Özet: Her tarihi olay bir mekânda meydana geldiğinden nitelikli bir tarih öğretimi için
harita becerilerinin öğrencilere kazandırılması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, tarih
öğretiminde harita becerilerinin gerekliliğini sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çizim ve
görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
2. sınıfında öğrenim gören toplam 65 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada nitel
metodoloji çerçevesinde durum çalışması kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak doküman ve mülakatlardan
yararlanılmıştır. Bu bağlamda öğretmen adaylarının iki farklı konuda çizdikleri
haritalar incelenmiş, ayrıca 20 öğretmen adayıyla da yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır.
Araştırmanın verileri içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal
bilgiler öğretmen adaylarının çoğunluğunun harita becerilerine sahip olmadıkları, bu durumun
temel nedeninin ise önceki öğrenim yaşantılarında harita becerilerine ilişkin yeterli
eğitim almamalarından kaynaklandığı ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: Tarih öğretimi, harita becerileri, sosyal bilgiler, öğretmen adayı.
A Study on the Necessity of Map Skills in History Teaching1
Abstract: Due to every historical fact occurs in a place, it is important to gain map
skills of students for doing effective history teaching. The aim of this study is to examine
the necessity of map skills in history teaching toward social studies student teachers’ map
drawings and perceptions. This study was carried out with 65 sophomore student teachers,
studying at Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education, Social Studies
Teacher Education Program in the fall semester of 2013-2014 academic years. The study
was designed with qualitative methodology, specifically case study. Documents and interviews
were used as data sources. In this context, two different subjects oriented map drawings and
semi-structured interviews, done with 20 teachers, were investigated. Collected data were
analyzed with content analysis. The results of the study showed that majority of social studies
student teachers have some deficiencies about map skills. Also it is understood that the basic
reason of these deficiencies is lack of taking effective education about map skills in their
previous educational life.
Keywords: History education, map skills, social studies, student teacher.

Year 2015, Volume: 19 Issue: 3, 0 - 0, 18.03.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Selahattin Kaymakcı

Publication Date March 18, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 19 Issue: 3

Cite

APA Kaymakcı, S. (2016). Tarih Öğretiminde Harita Becerilerinin Gerekliliği Üzerine Bir Çalışma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.