Çalışmanın amacı sınıf öğretmenliği adaylarının
oyun ve fiziksel etkinlikler dersine yönelik tutumları ile fiziksel aktiviteye
katılım motivasyonlarının bazı bağımsız değişkenlere göre incelenmesi ve
aralarındaki ilişkinin ortaya koyulmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu
İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa sınıf öğretmenliği bölümünde okuyan yaş
ortalaması 20,73±2,07 olan 155 kadın 28 erkek olmak üzere toplamda 183
üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Oyun
ve Fiziksel Etkinlikler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Fiziksel Aktiviteye
Katılım Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzdelik
gibi betimleyici istatistikler ile Mann Whitney U, Kruskall Wallis ve Spearman
Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırman bulgularında ise oyun ve fiziksel
etkinlikler dersine yönelik tutum ölçeği toplam puanı ile fiziksel aktiviteye
katılım motivasyon ölçeğinin bireysel ve çevresel nedenler boyutları arasında
pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu görülürken tutum toplam puanı ile
motivasyon ölçeğinin nedensizlik alt boyutu arasında negatif yönde anlamlı
ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak; Araştırmaya katılan öğretmen
adaylarının oyun ve fiziki etkinlikler dersine yönelik olumlu tutum sergileme
konusunda kararsızlık yaşadıkları ancak öğretmen adaylarının egzersize katılımı
arttıkça derse karşı olan tutumlarının da arttığı görülmüştür. Egzersiz
yapmayan öğretmen adaylarının egzersizin faydaları ile ilgili bilgi sahibi
olmadıkları bu nedenle de oyun ve fiziki etkinlikler dersine yönelik olumlu
tutumlarının düşük olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | June 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 72 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.