Milli Eğitim Bakanlığı’nın performans değerlendirme çalışmaları içerisinde denetimde çoklu veri kaynağına dayalı denetim çalışmaları, bazı okullarda pilot çalışmaların yapılmasını gerektirmiştir. Bu çalışmanın amacı çoklu veri kaynağına dayalı değerlendirmenin okul iklimine etkisini belirlemektir. Bu amaçla çoklu veri kaynağına dayalı denetim yapılan iki okulda çalışan yöneticiler ve öğretmenlerle ile bu okullarda denetim yapan müfettişlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda katılımcıların büyük çoğunluğu (15 öğretmen, 5 müfettiş ve 3 okul yöneticisi) bu tür değerlendirmenin okul iklimini olumsuz etkilediğini ifade etmiştir. Bu olumsuz etkiler duygu, davranış ve düşünce olarak üç başlık altında toplanmıştır. Değerlendirmede objektif olunmaması veya değerlendirmenin objektif yapılmadığına ilişkin olan inancın olumsuz duygu, düşünce ve davranışlara sebep olduğu sonucuna varılmıştır. Çoklu veri kaynağına dayalı değerlendirme örgüt iklimin olumsuz etkilemektedir
Ministry of National Education piloted multiple sources of performance evaluation in some
schools within performance evaluation. The aim of this study was to determine the effect of multiple source of
performance evaluation on school climate. With this purpose, administrators and teachers of two piloted schools,
and supervisors who supervised those schools were interviewed individually by using semi-structured interview
technique. Collected data analyzed by using content analysis. Most of the participants (15 teachers, 5
supervisors, 3 administrators) claimed that multiple source of performance evaluations affects school climate
negatively. Those negative effects were explained under three themes as emotion, behavior and thought. Those
negative effects were believed to emerge from nonobjective evaluation and/or misconduct evaluation practices.
Multiple source of evaluation affects organizational climate negatively
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |