Research Article
BibTex RIS Cite

Early Childhood Teachers' Coping Strategies for Children with Masturbation Behavior

Year 2009, Volume: 8 Issue: 2, 593 - 604, 26.06.2009

Abstract

The aim of this study is to elicit early childhood teachers’ coping strategies with children
who have masturbation behavior. Interview methods as one of the qualitative research data collection
methods were adopted. Data was collected through administering an interview questionnaire which
involves open-ended questions. Gathered data were analyzed by content and descriptive analysis. The
results of the study reveal that the teachers’ knowledge and their coping strategies with children who have
masturbation b ehavior is inadequate.

References

  • Akyol, A.K. (2003). “Psikoseksüel GeliJim” , A. Ulusoy (Editor). Geli im ve Ö.renme,(2.baskL) ss.125-135. Ankara: AnL YayLncLlLk.
  • Bayhan, P.S. ve Artan . (2005). Çocuk Geli imi ve E.itimi. stanbul: Morpa
  • Bilir, ,. ve Alpsan, B. (1977). Çocuk Geli imi ve E.itimi El Kitab , Ankara: Çocuk GeliJimi ve E itimi Bölümü YayLnL.
  • Büyüköztürk ,., Çakmak E. K., Akgün Ö. E., ,irin K. ve Demirel F. (2008). Bilimsel Ara t rma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Çocuk ve Mastürbasyon. http://www.saglikmerkez.com/cinsel-saglik/cocuk-ve-masturbasyon.html2’ den 25 Ekim 2007 tarihinde ulaJLldL.
  • DemirbaJ, M. ve Ya basan, R. (2005). Sosyal Ö renme Teorisine DayalL Ö retim Etkinliklerinin, Ö rencilerin Bilimsel
  • TutumlarLnLn KalLcLlL Lna Olan Etkisinin ncelenmesi, E.itim Fakültesi Dergisi, XVIII (2), 363-382. Ferguson L. N. ve Rekers G. A. (1979). Non-aversive Intervention in Public Childhood
  • Masturbation: A Case Study, The Journal of Sex Education, 3 (15), 213-223. Hurlock, E. B. (1964). Child Development. (Fourth ed.) London: McGraw-Hill Company.
  • Hurlock, E. B. (1972), Child Development. (Fifth ed.) London: McGraw-Hill Company
  • McCray G. M. (1978). Excessive Masturbation of Childhood: A Symptom of Tactile Deprivation, Pediatrics, 62 (3), 279
  • Nechay A., Ross L. M., Stephenson J. B. P. ve O’Regon M. (2002). Gratification Disorder “Infantile Masturbation, Pediatric Hospital.
  • Patton, M.Q. (1990). Qualitatvive evaluations and research methods (2nd. Ed). CA:Newbarypark. Sage Publications.
  • Tezcan A. E., NamlL M. ve Semerciöz D. (1997), KarLJLk Tip Mastürbasyon: Bir Olgu Sunumu, Turgut Özal T p Merkezi Dergisi, 4(3), 306-307
  • Uçar, H. (1991). Çocuklar n Cinsel E.itimi ve Baz Cinsel Sorunlar. stanbul: Mert YayLncLlLk.
  • Ünal F. (2000). Predisposing Factors in Childhood Masturbation in Turkey, Eur J Pediatr, 159, 338-342.
  • Yang, M. L., Fullwood E., Goldstein J. ve Mink J. W. (2005). Masturbation in Infacy and Early Childhood Presenting as a Movement Disorder: 12 Cases and a Review of the Literature , Official Journal of the American Academy of Pediatrics, 116, 1427-1432.
  • Yavuzer, H. (2006). Ana-Baba Okulu. stanbul: Remzi Kitabevi.
  • YLldLrLm, A. ve ,imJek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara t rma Yöntemleri (5. BaskL). Ankara: Seçkin YayLnevi.
  • Zolten K. ve Long N. (2006). Masturbation. http://www.parenting-ed.org/handouts/masturbation.pdf’den 23 Ekim tarihinde ulaJLldL. Ek 1

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri

Year 2009, Volume: 8 Issue: 2, 593 - 604, 26.06.2009

Abstract

Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin sınıftaki öğrenilerinin mastürbasyon davranışıyla ilgili baş etme stratejilerini ortaya çıkarmak ve okul öncesi çalışan çalışan diğer öğretmenlere bu konuda rehberlik etmektir. Bu akım, güvenilir araştırma [da] veri toplama metodlarından biri olan görüşme seslendirme. Veriler açık uçlu sorular. Toplanan şekiller betimsel ve içerik analizi ile analizi. Çalışmanın durumu okul öncesi öğretmenlerinin sınıftaki öğrenilerinin mastürbasyon davranışıyla ilgili baş etme stratejileri yetersiz olduğu bilgisini ortaya çıkarmıştır.

References

  • Akyol, A.K. (2003). “Psikoseksüel GeliJim” , A. Ulusoy (Editor). Geli im ve Ö.renme,(2.baskL) ss.125-135. Ankara: AnL YayLncLlLk.
  • Bayhan, P.S. ve Artan . (2005). Çocuk Geli imi ve E.itimi. stanbul: Morpa
  • Bilir, ,. ve Alpsan, B. (1977). Çocuk Geli imi ve E.itimi El Kitab , Ankara: Çocuk GeliJimi ve E itimi Bölümü YayLnL.
  • Büyüköztürk ,., Çakmak E. K., Akgün Ö. E., ,irin K. ve Demirel F. (2008). Bilimsel Ara t rma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Çocuk ve Mastürbasyon. http://www.saglikmerkez.com/cinsel-saglik/cocuk-ve-masturbasyon.html2’ den 25 Ekim 2007 tarihinde ulaJLldL.
  • DemirbaJ, M. ve Ya basan, R. (2005). Sosyal Ö renme Teorisine DayalL Ö retim Etkinliklerinin, Ö rencilerin Bilimsel
  • TutumlarLnLn KalLcLlL Lna Olan Etkisinin ncelenmesi, E.itim Fakültesi Dergisi, XVIII (2), 363-382. Ferguson L. N. ve Rekers G. A. (1979). Non-aversive Intervention in Public Childhood
  • Masturbation: A Case Study, The Journal of Sex Education, 3 (15), 213-223. Hurlock, E. B. (1964). Child Development. (Fourth ed.) London: McGraw-Hill Company.
  • Hurlock, E. B. (1972), Child Development. (Fifth ed.) London: McGraw-Hill Company
  • McCray G. M. (1978). Excessive Masturbation of Childhood: A Symptom of Tactile Deprivation, Pediatrics, 62 (3), 279
  • Nechay A., Ross L. M., Stephenson J. B. P. ve O’Regon M. (2002). Gratification Disorder “Infantile Masturbation, Pediatric Hospital.
  • Patton, M.Q. (1990). Qualitatvive evaluations and research methods (2nd. Ed). CA:Newbarypark. Sage Publications.
  • Tezcan A. E., NamlL M. ve Semerciöz D. (1997), KarLJLk Tip Mastürbasyon: Bir Olgu Sunumu, Turgut Özal T p Merkezi Dergisi, 4(3), 306-307
  • Uçar, H. (1991). Çocuklar n Cinsel E.itimi ve Baz Cinsel Sorunlar. stanbul: Mert YayLncLlLk.
  • Ünal F. (2000). Predisposing Factors in Childhood Masturbation in Turkey, Eur J Pediatr, 159, 338-342.
  • Yang, M. L., Fullwood E., Goldstein J. ve Mink J. W. (2005). Masturbation in Infacy and Early Childhood Presenting as a Movement Disorder: 12 Cases and a Review of the Literature , Official Journal of the American Academy of Pediatrics, 116, 1427-1432.
  • Yavuzer, H. (2006). Ana-Baba Okulu. stanbul: Remzi Kitabevi.
  • YLldLrLm, A. ve ,imJek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara t rma Yöntemleri (5. BaskL). Ankara: Seçkin YayLnevi.
  • Zolten K. ve Long N. (2006). Masturbation. http://www.parenting-ed.org/handouts/masturbation.pdf’den 23 Ekim tarihinde ulaJLldL. Ek 1
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tuba Yeşilay

Sadegül Akbaba Altun This is me

Publication Date June 26, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Yeşilay, T., & Altun, S. A. (2009). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri. İlköğretim Online, 8(2), 593-604.
AMA Yeşilay T, Altun SA. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri. EEO. June 2009;8(2):593-604.
Chicago Yeşilay, Tuba, and Sadegül Akbaba Altun. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri”. İlköğretim Online 8, no. 2 (June 2009): 593-604.
EndNote Yeşilay T, Altun SA (June 1, 2009) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri. İlköğretim Online 8 2 593–604.
IEEE T. Yeşilay and S. A. Altun, “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri”, EEO, vol. 8, no. 2, pp. 593–604, 2009.
ISNAD Yeşilay, Tuba - Altun, Sadegül Akbaba. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri”. İlköğretim Online 8/2 (June 2009), 593-604.
JAMA Yeşilay T, Altun SA. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri. EEO. 2009;8:593–604.
MLA Yeşilay, Tuba and Sadegül Akbaba Altun. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri”. İlköğretim Online, vol. 8, no. 2, 2009, pp. 593-04.
Vancouver Yeşilay T, Altun SA. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıftaki Öğrencilerinin Mastürbasyon Davranışıyla Baş Etme Stratejileri. EEO. 2009;8(2):593-604.