Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Cartoons in Different Cultures

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 8, 26.02.2025
https://doi.org/10.37754/ijeces.1624247

Öz

This study examines the cultural themes, values, and developmental impacts of four popular children's animated series: "Pepee," "Caillou," "Heidi," and "Masha and the Bear." Although these animated shows originate from different cultural backgrounds, they address similar social and emotional development themes. The study analyzes the cultural values, character structures, and educational content of each series, providing insights into how they shape children's social skills, empathy, and problem-solving abilities. "Pepee" focuses on Turkish culture, teaching children empathy, social awareness, and the importance of family bonds, while "Caillou" adopts a multicultural approach, emphasizing the acceptance of differences. "Heidi" centers on nature love and family ties, and "Masha and the Bear" stands out with its entertaining language, aiming to develop children's social skills. The impact of these animated series on children holds significant cultural and pedagogical value. Their educational content contributes to children's development and teaches universal values. Additionally, the cultural context of each series offers viewers different perspectives, highlighting the importance of cultural diversity. This study demonstrates that these animated shows serve as effective tools for supporting early learning and contribute to children's value acquisition in their respective cultures.

Kaynakça

  • Ayıtgu Metin, G., Zengin, O., & Erkoç, B. (2022). Çocuklarda Sosyal Öğrenme Sürecinin Sosyal Hizmet Perspektifinden İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 22(54), 43-62. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.895029
  • Bandura, A. (1969). Social Learning Theory of Identificatory Processes. In D. A. Goslin (Ed.), Handbook of Socialization Theory and Research, 213-262
  • Coşkun, E., & Köroğlu, M. (2016). Pepee ve Caillou Çizgi Filmlerinde Kavram Öğretimi. Millî Eğitim Dergisi, 45(210), 601-617.
  • Demir, A. (2024). Akademik Araştırmalarda Etik Kurul İzni: Gereklilik ve Önemi. Eskiyeni, (54), 865-872. https://doi.org/10.37697/eskiyeni.1562159.
  • RTÜK- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu. (2025, Ocak 10). Çocukların Televizyon İzleme Alışkanlıkları. https://www.rtuk.gov.tr/Media/FM/Birimler/Kamuoyu/ilkogretim-cagindaki-cocuklarin-televizyon-izleme-aliskanliklari-arastirmasi0053-2.pdf
  • Oğuz, S. (2009). Kültürel Miras ve Toplumsal Yapılar. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 45-60.
  • Öğüt, S. (2010). Çocukların Toplumsallaşması ve Kültürel Aktarım. Eğitim ve Toplum Dergisi, 8(2), 25-40.
  • Yaylagül, L. (2010). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Ivanov, A. (2018). Russian Animation and Global Media: Cultural Impact of "Masha and the Bear". Journal of Global Media Studies, 12(3), 45-60.
  • Johnson, S., & Lee, T. (2019). Children’s Media and Development: A Case Study of "Caillou". Early Childhood Education Journal, 47(1), 89-102.
  • Schmid, M. (2017). Nature and Childhood in Johanna Spyri’s "Heidi": A Literary and Media Analysis. Swiss Journal of Cultural Studies, 9(2), 67-83.
  • Yıldız, S. G. M. (2018). Kültürün Mekânsal Değişimler Üzerindeki Etkisi. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 4(3), 173-184. https://doi.org/10.30855/gjeb.2018.4.3.004
  • Yılmaz, A. (2021). Cultural Identity in Turkish Animation: The Case of "Pepee". Turkish Journal of Media and Communication Studies, 5(1), 23-38.
  • Yorulmaz, B. (2013). “Din ve Değerler Eğitimi Açısından Caillou Çizgi Filminin Değerlendirilmesi”. Diyanet İlmi Dergi, 49(3), 127-143

Farklı Kültürlerde Çizgi Filmlerin Analizi

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 8, 26.02.2025
https://doi.org/10.37754/ijeces.1624247

Öz

Bu çalışma, dört farklı çocuk animasyon dizisinin kültürel temalarını, değerlerini ve çocukların gelişimine olan etkilerini incelemektedir. "Pepee," "Caillou," "Heidi" ve "Maşa ile Koca Ayı" gibi popüler animasyonlar, farklı kültürlerden gelen yapımlar olmasına rağmen benzer sosyal ve duygusal gelişim temalarını işlemektedir. Çalışma, her bir çizgi filmin içerdiği kültürel değerleri, karakter yapılarını ve eğitimsel içeriklerini analiz ederek, çocukların sosyal becerilerinin, empati kurma yeteneklerinin ve sorun çözme becerilerinin nasıl şekillendiğine dair bulgular sunmaktadır. "Pepee," Türk kültürüne odaklanarak, çocuklara empati, toplumsal farkındalık ve aile bağlarının önemini öğretirken, "Caillou" çok kültürlü bir yaklaşım sergileyerek farklılıkları kabul etmeyi vurgulamaktadır. "Heidi," doğa sevgisi ve aile bağları üzerine yoğunlaşırken, "Maşa ile Koca Ayı" eğlenceli bir dil kullanarak çocukların sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik bir yapım olarak dikkat çekmektedir. Bu çizgi filmlerin çocuklar üzerindeki etkisi, kültürel ve pedagojik bağlamda önemli bir yere sahiptir. Eğitimsel içerikleri, çocukların gelişimine katkı sağlamakta ve evrensel değerleri öğretmektedir. Ayrıca, her bir yapımın kültürel bağlamı, izleyicilere farklı bakış açıları sunarak kültürel çeşitliliğin önemini vurgulamaktadır. Çalışma, bu animasyonların çocukların erken yaşta öğrenmelerini destekleyici araçlar olarak işlev gördüğünü ve her birinin kendi kültüründe çocukların değer kazanımına katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Ayıtgu Metin, G., Zengin, O., & Erkoç, B. (2022). Çocuklarda Sosyal Öğrenme Sürecinin Sosyal Hizmet Perspektifinden İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 22(54), 43-62. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.895029
  • Bandura, A. (1969). Social Learning Theory of Identificatory Processes. In D. A. Goslin (Ed.), Handbook of Socialization Theory and Research, 213-262
  • Coşkun, E., & Köroğlu, M. (2016). Pepee ve Caillou Çizgi Filmlerinde Kavram Öğretimi. Millî Eğitim Dergisi, 45(210), 601-617.
  • Demir, A. (2024). Akademik Araştırmalarda Etik Kurul İzni: Gereklilik ve Önemi. Eskiyeni, (54), 865-872. https://doi.org/10.37697/eskiyeni.1562159.
  • RTÜK- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu. (2025, Ocak 10). Çocukların Televizyon İzleme Alışkanlıkları. https://www.rtuk.gov.tr/Media/FM/Birimler/Kamuoyu/ilkogretim-cagindaki-cocuklarin-televizyon-izleme-aliskanliklari-arastirmasi0053-2.pdf
  • Oğuz, S. (2009). Kültürel Miras ve Toplumsal Yapılar. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 45-60.
  • Öğüt, S. (2010). Çocukların Toplumsallaşması ve Kültürel Aktarım. Eğitim ve Toplum Dergisi, 8(2), 25-40.
  • Yaylagül, L. (2010). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Ivanov, A. (2018). Russian Animation and Global Media: Cultural Impact of "Masha and the Bear". Journal of Global Media Studies, 12(3), 45-60.
  • Johnson, S., & Lee, T. (2019). Children’s Media and Development: A Case Study of "Caillou". Early Childhood Education Journal, 47(1), 89-102.
  • Schmid, M. (2017). Nature and Childhood in Johanna Spyri’s "Heidi": A Literary and Media Analysis. Swiss Journal of Cultural Studies, 9(2), 67-83.
  • Yıldız, S. G. M. (2018). Kültürün Mekânsal Değişimler Üzerindeki Etkisi. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 4(3), 173-184. https://doi.org/10.30855/gjeb.2018.4.3.004
  • Yılmaz, A. (2021). Cultural Identity in Turkish Animation: The Case of "Pepee". Turkish Journal of Media and Communication Studies, 5(1), 23-38.
  • Yorulmaz, B. (2013). “Din ve Değerler Eğitimi Açısından Caillou Çizgi Filminin Değerlendirilmesi”. Diyanet İlmi Dergi, 49(3), 127-143
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim
Bölüm Makale
Yazarlar

Melis Ay Yüzügüldü 0000-0001-5972-7042

Esra Kavak 0009-0004-0946-9670

Nisa Eylül Sarial 0009-0002-8260-5750

Yayımlanma Tarihi 26 Şubat 2025
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2025
Kabul Tarihi 24 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yüzügüldü, M. A., Kavak, E., & Sarial, N. E. (2025). Farklı Kültürlerde Çizgi Filmlerin Analizi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 10(1), 1-8. https://doi.org/10.37754/ijeces.1624247