Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 146 - 161, 31.01.2023
https://doi.org/10.31681/jetol.1144151

Abstract

References

  • Antohe, G. S. (2009). Modeling a geometric locus with GeoGebra annals. Computer Science Series, 7(2), 105-112.
  • Aydın, E., Kertil M., Yılmaz K., & Topçu T. (2006). Geometri öğreniminde bağlamsal desteğin öğrenci ve soru seviyesi açısından incelenmesi. In Proceedings of VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 7–9 September 2006 (pp.1251-1254). Ankara.
  • Azid, N, Hasan, R., Nazarudin, N. F. M., & Md-Ali, R. (2020). Embracing ındustrial revolution 4.0: the effect of using web 2.0 tools on primary school students’ mathematics achievement (Fraction), International Journal of Instruction, 13(3), 711-728.
  • Baki, A. (1996). Matematik öğretiminde bilgisayar her şey midir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 135-143.
  • Baki, A., Güven, B., & Karataş, İ. (2004). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile keşfederek matematik öğrenme. In Proceedings of V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (pp. 884-891). Ankara.
  • Barçın, H. (2019). Matematik dersi dönüşüm geometrisi konusunun GeoGebra yazılımı ile anlatımının öğrencilerin matematik başarısına, kaygısına ve tutumuna etkisi, Unpublished Master’s Thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Boo, J. Y., & Leong, K. E. (2016). Teaching and learning of geometry in primary school using GeoGebra, In Proceedings of 21st Asian Technology Conference in Mathematics. Pattaya, Thailand.
  • Budai, L. (2011). GeoGebra in fifth grade elementary mathematics at rural schools. Annales Mathematicae et Informaticae, 38,129-136.
  • Bwalya, D. (2019). Influence of GeoGebra on students’ achievement in geometric transformations and attitude towards learning mathematics with technology, Journal of Education and Practice, 10(13), 25-36. Doi: 10.7176/JEP
  • Canevi, K. (2019). GeoGebra destekli öğretimin 10. sınıf matematik dersine ait bazı konularda öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi, Unpublished Master’s Thesis, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Karaman.
  • Cengiz, N. (2017). Teknoloji destekli matematik öğretiminin öğrencilerin matematik başarısına ve matematik kaygısına etkisi. Unpublished Master’s Thesis, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2001). Quilts and pattern block puzzles. Salem, OR: Math Learning Center.
  • Dağlı, H., & Peker, M. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencileri geometrik şekillerin çevre uzunluğunu hesaplamaya ilişkin ne biliyor? Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(3), 330-351 (Retrieved from https://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/handle/11630/5421).
  • Daulay, L. A., Syafipah, A., Nasution, K. P., Tohir, M., Simamora, Y., & Saragih, R. M. B. (2021). GeoGebra assisted blended learning on students’ spatial geometry ability. Journal of Physics: Conference Series, 1839(2021)-012009, 1-6. Doi:10.1088/17426596/1839/1/012009
  • Doğan, M., & İçel, R. (2011). The role of dynamic geometry software in the process of learning: GeoGebra example about triangles. Journal of Human Sciences, 8(1), 1441-1458.
  • Ersoy, E., & Öksüz, C. (2015). İlkokul 4. sınıflarda matematik tarihi kullanımının öğrenciler üzerindeki etkileri, İlköğretim Online, 15(2), 408-420, 2016. Doi:http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.16857.
  • Escuder, A., & Furner, J. M. (2011). The impact of GeoGebra in Math teacher’s professional development. In Proceedings of International Conference on Technologies in Collegiate Mathematics (pp. 76-84). Denver, Colorado, USA: Pearson.
  • Fabian, K., Topping, K. J., & Barron, I. G. (2018). Using mobile technologies for mathematics: effects on student attitudes and achievement. Educational Technology Research and Development, 66(5), 1119-1139. Doi:https://doi.org/10.1007/s11423-018-9580-3.
  • Gawlick, T. (2005). Connecting arguments to actions – Dynamic geometry as means for the attainment of higher van Hiele levels. ZDM, 37(5), 361-370.
  • Genç, G. (2010). Dinamik geometri yazılımı ile 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konularının kavratılması. Unpublished Master’s Thesis, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Genç, G., & Öksüz, C. (2016). Dinamik matematik yazılımı ile 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konularının öğretilmesi, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1551-1566.
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2003). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 67-78.
  • Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hohenwarter, M., & Lavicza, Z. (2007). Mathematics teacher development with ICT: towards an International GeoGebra Institute. In Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 27(3), (pp. 49-54). University of Northampton, The United Kingdom.
  • Hohenwarter, M., & Jones, K. (2007). Ways of linking Geometry and Algebra: The case of GeoGebra. In Proceedings of British Society for Research into Learning Mathematics, 27(3), (pp. 126-131). University of Southampton, The United Kingdom.
  • Huang, Ş. L. (2003). Education students’ perceptions of computers: A cross-cultural study. Journal of Educational Computing Research, 29(4), 451-469.
  • Hussin, S., Yusoff, J. M., Mustaffa, S. S., & Mokmin, N. M. (2018). The effectiveness of using GeoGebra software in teaching angle in circle. International Journal of Computer and Information Technology, 7(05), 1-6. Doi:10.26666/rmp.ajtve.2018.3.1.
  • Jusufi, S., & Kitanov, S. (2019). Effectiveness of using GeoGebra in Mathematics. In Proceedings of LVII International Scientific Conference on Information, Communication and Energy Systems and Technologies (27-29 June 2019), (pp. 404-407). Ohrid, North Macedonia.
  • Kaya, A. (2017). Dinamik matematik yazılımı olan GeoGebra’nın öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Meta-analiz çalışması. Unpublished Master’s Thesis, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı.
  • Kaya, A., & Öçal, M. F. (2018). GeoGebra’nın öğrencilerin matematikteki akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 12(2), 31-59.
  • Kutluca, T., & Birgin, O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97.
  • Majerek, D. (2014). Applications of GeoGebra for teaching mathematics. Advances in Science and Technology Research Journal, 8(24), 51–54. Doi:http://doi.org/10.12913/22998624/567.
  • Mukamba, E., & Makamure, C. (2020). Integration of GeoGebra in teaching and learning geometric transformations at ordinary level in Zimbabwe. Contemporary Mathematics and Science Education, 1(1), 1-8.
  • Mutlu, Y., & Söylemez, İ. (2019). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerine GeoGebra matematik yazılımı ile dönüşüm geometrisi konusunun öğretimi, Eğitim ve Teknoloji, 1(2) 163-172.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2008). The role of technology in the teaching and learning Mathematics (Retrieved from http://www.nctm.org/about/content.aspx?id=14233 on 23 September 2012).
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principles and standards for school mathematics (Vol. 1) (Retrieved from https://www.nctm.org/standards/ on 23 September 2012).
  • Ogbonnaya, U. I., & Mushipe, M. (2020). The efficacy of GeoGebra-assisted instruction on students’ drawing and interpretations of linear functions. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(9), 1-14. Doi:https://doi.org/10.26803/ijlter.19.9.1.
  • Öksüz, C., & Genç, G. (2021). Development of a 4th grade achievement test about perimeter measures: Validity and reliability study. Journal of Innovative Research in Teacher Education, 2(2), 79-114. Doi:https://doi.org/10.29329/jirte.2021.372.1.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2013). GeoGebra yazılımı ile simetri konusunun öğretiminin matematik başarısı ve kaygısına etkisi, Unpublished Master’s Thesis, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Preiner, J. (2008). Introducing dynamic mathematics software to mathematics teachers: The case of GeoGebra.
  • Slavin, R. E., & Davis N. (2006). Educational Psychology: Theory and Practice. East Montpelier: Johnson State College.
  • Stratton, S. J. (2019). Quasi-experimental design (pre-test and post-test studies) in prehospital and disaster research. Prehospital and disaster medicine, 34(6), 573-574. Doi:https://doi.org/10.1017/S1049023X19005053.
  • Thambi, N., & Eu, L. K. (2012). Effect of students’ achievement in fractions using GeoGebra. SAINSAB, 16, 97-106.
  • Tor, H., & Erden, O. (2004). İlköğretim öğrencilerinin bilgi teknolojilerinden yararlanma düzeyleri üzerine bir araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 120-130.
  • Turkish Ministry of National Education. (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
  • Uğur, B., Urhan, S., & Arkün Kocadere, S. (2016). Geometrik cisimler konusunun dinamik geometri yazılımı ile öğretimi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 10(2), 339-366. Doi: 10.17522/balikesirnef.278069.
  • Ünlütürk Akçakın, H. (2016). GeoGebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. Unpublished Master’s Thesis, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği (S. Durmuş, Trans.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Velichova, D. (2011). Interactive Maths with GeoGebra. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 6(1), 31–35. Doi:http://doi.org/10.3991/ijet.v6iS1.1620.
  • Wassie, Y. A., & Zergaw, G. A. (2019). Some of the potential affordances, challenges and limitations of using GeoGebra in mathematics education. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 15(8), 1-11. Doi:https://doi.org/10.29333/ejmste/108436.
  • Xistouri, X., & Pitta-Pantazi, D. (2013). Using GeoGebra to develop primary school students' understanding of reflection. North American GeoGebra Journal, 2(1), 19-23.
  • Yiğit, N. Alev, N., Özmen, H., Altun, T., & Akyıldız, S. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. In Yiğit N. (Ed.). Trabzon: Süzer Kitabevi.
  • Zengin, A. (2019). GeoGebra destekli matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin alan ve hacim ölçme konularındaki akademik başarılarına etkisi, Unpublished Master’s Thesis, Uşak Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Uşak.

Technology-assisted circumference teaching

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 146 - 161, 31.01.2023
https://doi.org/10.31681/jetol.1144151

Abstract

This study aimed to reveal the effect of teaching the 4th grade circumference measurement subject with the dynamic geometry software “GeoGebra” on achievement and motivation. In the research, the pre-test – post-test control group design, which is one of the quasi-test designs, was used. In the Mathematics lessons conducted with the experimental group for three weeks, the subject of circumference measurement was taught with dynamic geometry software, whereas the control group followed the current curriculum. As data collection tools, the 21-item “4th Grade Circumference Measurement Achievement Test” (KR20=.81) developed by Öksüz and Genç (2021) and the “Primary School Mathematics Motivation Scale” (KR20=.94) developed by Ersoy and Öksüz (2015) were utilized. The pre-test was applied concurrently to the test and control groups one week before the research was initiated, and the post-test was applied immediately after the research ended. In the study, a paired-samples t-test was used to compare the pre-test and post-test scores of the students in the test and control groups within the groups; whereas covariance analysis (ANCOVA) was used to compare the post-test scores of the related groups. As a result of the research, it was concluded that there was a statistically significant difference between the achievement and motivation post-test scores of the students in the experimental group who learned the subject of “Circumference Measurement” with the dynamic geometry software and the students in the control group who did not use this program on behalf of the experimental group.

References

  • Antohe, G. S. (2009). Modeling a geometric locus with GeoGebra annals. Computer Science Series, 7(2), 105-112.
  • Aydın, E., Kertil M., Yılmaz K., & Topçu T. (2006). Geometri öğreniminde bağlamsal desteğin öğrenci ve soru seviyesi açısından incelenmesi. In Proceedings of VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 7–9 September 2006 (pp.1251-1254). Ankara.
  • Azid, N, Hasan, R., Nazarudin, N. F. M., & Md-Ali, R. (2020). Embracing ındustrial revolution 4.0: the effect of using web 2.0 tools on primary school students’ mathematics achievement (Fraction), International Journal of Instruction, 13(3), 711-728.
  • Baki, A. (1996). Matematik öğretiminde bilgisayar her şey midir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 135-143.
  • Baki, A., Güven, B., & Karataş, İ. (2004). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile keşfederek matematik öğrenme. In Proceedings of V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (pp. 884-891). Ankara.
  • Barçın, H. (2019). Matematik dersi dönüşüm geometrisi konusunun GeoGebra yazılımı ile anlatımının öğrencilerin matematik başarısına, kaygısına ve tutumuna etkisi, Unpublished Master’s Thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Boo, J. Y., & Leong, K. E. (2016). Teaching and learning of geometry in primary school using GeoGebra, In Proceedings of 21st Asian Technology Conference in Mathematics. Pattaya, Thailand.
  • Budai, L. (2011). GeoGebra in fifth grade elementary mathematics at rural schools. Annales Mathematicae et Informaticae, 38,129-136.
  • Bwalya, D. (2019). Influence of GeoGebra on students’ achievement in geometric transformations and attitude towards learning mathematics with technology, Journal of Education and Practice, 10(13), 25-36. Doi: 10.7176/JEP
  • Canevi, K. (2019). GeoGebra destekli öğretimin 10. sınıf matematik dersine ait bazı konularda öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi, Unpublished Master’s Thesis, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Karaman.
  • Cengiz, N. (2017). Teknoloji destekli matematik öğretiminin öğrencilerin matematik başarısına ve matematik kaygısına etkisi. Unpublished Master’s Thesis, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Clements, D. H., & Sarama, J. (2001). Quilts and pattern block puzzles. Salem, OR: Math Learning Center.
  • Dağlı, H., & Peker, M. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencileri geometrik şekillerin çevre uzunluğunu hesaplamaya ilişkin ne biliyor? Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(3), 330-351 (Retrieved from https://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/handle/11630/5421).
  • Daulay, L. A., Syafipah, A., Nasution, K. P., Tohir, M., Simamora, Y., & Saragih, R. M. B. (2021). GeoGebra assisted blended learning on students’ spatial geometry ability. Journal of Physics: Conference Series, 1839(2021)-012009, 1-6. Doi:10.1088/17426596/1839/1/012009
  • Doğan, M., & İçel, R. (2011). The role of dynamic geometry software in the process of learning: GeoGebra example about triangles. Journal of Human Sciences, 8(1), 1441-1458.
  • Ersoy, E., & Öksüz, C. (2015). İlkokul 4. sınıflarda matematik tarihi kullanımının öğrenciler üzerindeki etkileri, İlköğretim Online, 15(2), 408-420, 2016. Doi:http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.16857.
  • Escuder, A., & Furner, J. M. (2011). The impact of GeoGebra in Math teacher’s professional development. In Proceedings of International Conference on Technologies in Collegiate Mathematics (pp. 76-84). Denver, Colorado, USA: Pearson.
  • Fabian, K., Topping, K. J., & Barron, I. G. (2018). Using mobile technologies for mathematics: effects on student attitudes and achievement. Educational Technology Research and Development, 66(5), 1119-1139. Doi:https://doi.org/10.1007/s11423-018-9580-3.
  • Gawlick, T. (2005). Connecting arguments to actions – Dynamic geometry as means for the attainment of higher van Hiele levels. ZDM, 37(5), 361-370.
  • Genç, G. (2010). Dinamik geometri yazılımı ile 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konularının kavratılması. Unpublished Master’s Thesis, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Genç, G., & Öksüz, C. (2016). Dinamik matematik yazılımı ile 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konularının öğretilmesi, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1551-1566.
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2003). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 67-78.
  • Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hohenwarter, M., & Lavicza, Z. (2007). Mathematics teacher development with ICT: towards an International GeoGebra Institute. In Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 27(3), (pp. 49-54). University of Northampton, The United Kingdom.
  • Hohenwarter, M., & Jones, K. (2007). Ways of linking Geometry and Algebra: The case of GeoGebra. In Proceedings of British Society for Research into Learning Mathematics, 27(3), (pp. 126-131). University of Southampton, The United Kingdom.
  • Huang, Ş. L. (2003). Education students’ perceptions of computers: A cross-cultural study. Journal of Educational Computing Research, 29(4), 451-469.
  • Hussin, S., Yusoff, J. M., Mustaffa, S. S., & Mokmin, N. M. (2018). The effectiveness of using GeoGebra software in teaching angle in circle. International Journal of Computer and Information Technology, 7(05), 1-6. Doi:10.26666/rmp.ajtve.2018.3.1.
  • Jusufi, S., & Kitanov, S. (2019). Effectiveness of using GeoGebra in Mathematics. In Proceedings of LVII International Scientific Conference on Information, Communication and Energy Systems and Technologies (27-29 June 2019), (pp. 404-407). Ohrid, North Macedonia.
  • Kaya, A. (2017). Dinamik matematik yazılımı olan GeoGebra’nın öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Meta-analiz çalışması. Unpublished Master’s Thesis, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı.
  • Kaya, A., & Öçal, M. F. (2018). GeoGebra’nın öğrencilerin matematikteki akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 12(2), 31-59.
  • Kutluca, T., & Birgin, O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97.
  • Majerek, D. (2014). Applications of GeoGebra for teaching mathematics. Advances in Science and Technology Research Journal, 8(24), 51–54. Doi:http://doi.org/10.12913/22998624/567.
  • Mukamba, E., & Makamure, C. (2020). Integration of GeoGebra in teaching and learning geometric transformations at ordinary level in Zimbabwe. Contemporary Mathematics and Science Education, 1(1), 1-8.
  • Mutlu, Y., & Söylemez, İ. (2019). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerine GeoGebra matematik yazılımı ile dönüşüm geometrisi konusunun öğretimi, Eğitim ve Teknoloji, 1(2) 163-172.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2008). The role of technology in the teaching and learning Mathematics (Retrieved from http://www.nctm.org/about/content.aspx?id=14233 on 23 September 2012).
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principles and standards for school mathematics (Vol. 1) (Retrieved from https://www.nctm.org/standards/ on 23 September 2012).
  • Ogbonnaya, U. I., & Mushipe, M. (2020). The efficacy of GeoGebra-assisted instruction on students’ drawing and interpretations of linear functions. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(9), 1-14. Doi:https://doi.org/10.26803/ijlter.19.9.1.
  • Öksüz, C., & Genç, G. (2021). Development of a 4th grade achievement test about perimeter measures: Validity and reliability study. Journal of Innovative Research in Teacher Education, 2(2), 79-114. Doi:https://doi.org/10.29329/jirte.2021.372.1.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2013). GeoGebra yazılımı ile simetri konusunun öğretiminin matematik başarısı ve kaygısına etkisi, Unpublished Master’s Thesis, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Preiner, J. (2008). Introducing dynamic mathematics software to mathematics teachers: The case of GeoGebra.
  • Slavin, R. E., & Davis N. (2006). Educational Psychology: Theory and Practice. East Montpelier: Johnson State College.
  • Stratton, S. J. (2019). Quasi-experimental design (pre-test and post-test studies) in prehospital and disaster research. Prehospital and disaster medicine, 34(6), 573-574. Doi:https://doi.org/10.1017/S1049023X19005053.
  • Thambi, N., & Eu, L. K. (2012). Effect of students’ achievement in fractions using GeoGebra. SAINSAB, 16, 97-106.
  • Tor, H., & Erden, O. (2004). İlköğretim öğrencilerinin bilgi teknolojilerinden yararlanma düzeyleri üzerine bir araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 120-130.
  • Turkish Ministry of National Education. (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
  • Uğur, B., Urhan, S., & Arkün Kocadere, S. (2016). Geometrik cisimler konusunun dinamik geometri yazılımı ile öğretimi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 10(2), 339-366. Doi: 10.17522/balikesirnef.278069.
  • Ünlütürk Akçakın, H. (2016). GeoGebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. Unpublished Master’s Thesis, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği (S. Durmuş, Trans.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Velichova, D. (2011). Interactive Maths with GeoGebra. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 6(1), 31–35. Doi:http://doi.org/10.3991/ijet.v6iS1.1620.
  • Wassie, Y. A., & Zergaw, G. A. (2019). Some of the potential affordances, challenges and limitations of using GeoGebra in mathematics education. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 15(8), 1-11. Doi:https://doi.org/10.29333/ejmste/108436.
  • Xistouri, X., & Pitta-Pantazi, D. (2013). Using GeoGebra to develop primary school students' understanding of reflection. North American GeoGebra Journal, 2(1), 19-23.
  • Yiğit, N. Alev, N., Özmen, H., Altun, T., & Akyıldız, S. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. In Yiğit N. (Ed.). Trabzon: Süzer Kitabevi.
  • Zengin, A. (2019). GeoGebra destekli matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin alan ve hacim ölçme konularındaki akademik başarılarına etkisi, Unpublished Master’s Thesis, Uşak Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Uşak.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Galip Genç 0000-0003-2447-4844

Cumali Öksüz 0000-0002-3255-2542

Publication Date January 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Genç, G., & Öksüz, C. (2023). Technology-assisted circumference teaching. Journal of Educational Technology and Online Learning, 6(1), 146-161. https://doi.org/10.31681/jetol.1144151


22029

JETOL is abstracted and indexed by ERIC - Education Resources Information Center.