Bu çalışma 2013 yılında uygulanmaya başlanan Okul Öncesi Eğitim Programı’nda çocuğun katılım hakkına doğrudan ve dolaylı olarak yer verilme durumunu analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel bir çalışmadır. Veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmada “Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Genel Yorum No: 12” belgesi temel alınmıştır. Çalışma sonucunda Okul Öncesi Eğitim Programı’nın genel olarak çocuğun katılım hakkını kullanmasına doğrudan ya da dolaylı olarak imkân tanıdığı, katılım karşıtı herhangi bir durumun söz konusu olmadığı belirlenmiştir
This article aims to examine the direct and indirect impact of children’s right to participation on the Preschool Education Curriculum. The Preschool Education Curriculum was analysed by using descriptive analysis techniques in relation to the requirements of participation mentioned in the UN Children’s Rights to Participation General Comment No. 12. The results show that the Preschool Education Curriculum comprises children’s right to participation and does not include opposed statements about children’s right to participation
Other ID | JA45KA29JG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |