Bu çalışmada, çalışma sermayesi yönetiminin Borsa İstanbul (BİST)’da
faaliyet gösteren turizm firmalarının firma karlılıkları üzerine olan etkisi
2008 krizi sonrası dönem için incelenmiştir. Çalışma 2011:12-2017:12 döneminde
Türkiye’de turizm sektöründe faaliyet gösteren 6 turizm firmasına ilişkin altı aylık
verileri kapsamaktadır. Çalışmada, çalışma sermayesi yönetimin firma karlılığı
üzerindeki etkisi panel veri analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir.
Çalışma sermayesinin temel göstergesi olarak kabul edilen nakit dönüşüm süresi
ve bileşenleri ayrı modellerde bağımsız değişken olarak ele alınarak turizm
firmalarının karlılıkları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmanın
sonuçlarına göre, nakit dönüşüm süresi, alacak tahsil süresi ve stok devir
süresi turizm firmalarının faaliyet karlılıkları üzerinde istatistiki olarak
negatif anlamlı etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan borçların
ödenme süresinin ise turizm firmalarının faaliyet karlılıkları üzerinde pozitif
anlamlı etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
In this study, the effect of the working capital management on the profability of tourism firms that are trading in Borsa Istanbul (BIST) has been analyzed for the period after the crisis 2008. The study covers semi-annual data of 6 tourism firms operated in Turkey for the period of 2011:12-2017:12. In the study, Th effect of working capital management on the profability of firms has been analyzed using panel data analysis. The effect of cash conversion cycle (CCC) and its components which are considered as the basic indicators of the working capital on profability of tourism firms has been analyzed separately as independent variables in separate models. According to the results of the study, it has been determined that cash conversion cycle, accounts receivables period and inventory turnover period have statistically significant negative effects on profability of tourism firms. On the other hand, it has been determined that accounts payables period has statistically significant positive effect on profability of tourism firms
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |