Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Biyografinin Kullanımı

Year 2013, Volume: 1 Issue: 25, 198 - 224, 25.02.2013

Abstract

Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarında biyografinin kullanım durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarından yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programında ve ders kitaplarında genel anlamda biyografinin kullanıldığı tespit edilmiştir.

The Usage of Biography in Social Studies Curricula and Textbooks

Year 2013, Volume: 1 Issue: 25, 198 - 224, 25.02.2013

Abstract

Usage of literary works and biographies are important in social studies education. The aim of this study is to elicit the usage situation of biographies in social studies (4th to 7th grades) curricula and textbooks. In this study, document analysis, one of the methods of qualitative approach, was used. As documents, social studies curricula (4th to 7th grades) and social studies textbooks, written by Ministry of National Education, were explored. Collected data were analyzed through content analysis. The results of the study showed that in general biographies are used in both social studies curricula and social studies textbooks.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Selahattin Kaymakcı

Harun Er

Publication Date February 25, 2013
Submission Date August 15, 2012
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 25

Cite

APA Kaymakcı, S., & Er, H. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Biyografinin Kullanımı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 198-224.