Research Article
BibTex RIS Cite

İNTERNET REKLAMLARININ PAZARLAMA ETİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN PİLOT BİR ÇALIŞMA

Year 2006, Volume: 7 Issue: 25, 119 - 130, 10.01.2006
https://doi.org/10.14783/maruoneri.677440

Abstract

Bu çalışmada, İnternet reklamlarının Mersin Üniversitesi öğrencileri üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini incelemek ve bu reklamları pazarlama etiği açısından nasıl değerlendirdiklerini saptamak amacıyla, bu üniversitenin 16 farklı biriminde ( fakülte / yüksekokul / konservatuar ) eğitim-öğretim gören 804 öğrenci ile kümelere göre örnekleme yöntemi kullanılarak pilot bir çalışma gerçekleştirilmiştir. İnternet reklamlarının öğrenciler tarafından bilgi verici, rahatsız edici, içeriklerinin inandırıcı veya zararlı bulunmasının İnterneti kullanım amaçlarını etkilemediği, İnternet reklamlarının eğlenceli olmasının ise veteriner kullanım amaçlarını etkilediği belirlenmiştir. Öğrencilerin İnternet reklamlarını bilgi verici, eğlenceli, rahatsız edici, içeriklerini inandırıcı ve zararlı bulmaları açılarından fakülteler/yüksekokullar arasında anlamlı farklılıkların bulunup-bulunmadığını test etmek amacıyla uygulanan Varyans Analizi sonucunda ise fakülteler/yüksekokullar arasında anlamlı farklılıkların bulunmadığı saptanmıştır.

References

  • [1] Fırat, E. (2004). Hedef Kitleye Özel Stratejiler. Capital Dergisi Eki, 12, Nisan, 39-40.
  • [2] Armstong, G. & Kotler, P. (2004). Principles of Marketing. Tenth Edition. New Jersey: Prentice Hail Inc.
  • [3] Wells, W.; Burnett, J. & Moriarty, S, (2000). Advertising. Fifth Edition. New Jersey: Prentice Hail Inc.
  • [4] Velasquez, M. (2002). Business Ethics. New York: Prentice-HalI Inc.
  • [5] Schlegelmilch, B. (1998). Marketing Ethics. London: International Thomson Business Press.
  • [6] Singhapakdi, A. & Vitell, J.S. (1990). Marketing Ethics: Factors Influencing Perception of Ethical Problems and Alternatives. Journal of Macromarketing, 10(1), 3-9.
  • [7] Ural, T. (2003). İşletme ve Pazarlama Etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • [8] Kaya, E. (1997). Reklam Ahlakı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [9] Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • [10] Torlak, Ö. (2001). Pazarlama Ahlakı. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [11] Varinli, İ. (2001). Pazarlama Ahlakı ve Kayseri’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletme Yöneticilerinin Pazarlama Ahlakına İlişkin Değerlendirmeleri. Kayseri: Kayseri Ticaret Odası Yayın No: 15.
  • [12] Sirgy, J. & Lee, D. (1996). Setting Socially Responsible Marketing Objectives A Quality of Life Approach. European Journal of Marketing, 30(5), 26-32.
  • [13] Treise, D. & Werghold, M.F. (1994). Ethics in Advertising: Ideological Correlates of Consumer Perceptions. Journal of Advertising, 23, September, 59- 67.
  • [14] Rutherford, P. (2000). Yeni İkonalar. (Çev: M. Gerçeker). 2. Baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • [15] Kırcova, İ. (2002). İnternette Pazarlama. İkinci Baskı. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [16] Zeff, R. & Aronson, B. (2001). Advertising on the Internet. Second Edition. New York: John WiIey&Sons Inc.
  • [17] Kohen, E.A. (2004). Farklı ve Etkili Bir Reklam Anlayışı. Marketing Türkiye, 2(48), 49-50.
  • [18] Phillips, M.J. (1997). Ethics and Manipulation in Advertising. Connecticut: Quorum Books.
  • [19] Montgomery, K. (2000). Youth and Digital Media: A Policy Research Agenda. Journal of Adolescent Health, 27(2), 64-76.
  • [20] Uras, G. (2004). Reklamda Etik Reklamcı Kadar Reklam Verenin de Sorunu. Milliyet Gazetesi Business Eki, 30 Mayıs, 10.
  • [21] Kurtuluş, K. (2004). Pazarlama Araştırmaları. Yedinci Baskı. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • [22] Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştımaları., Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • [23] Yükselen, C. (2003). Pazarlama Araştırmaları. İkinci Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • [24] Brackett, L. & Carr, B. (2001). Cyberspace Advertising vs. Other Media: Consumer vs. Mature Student Attitudes. Journal of Advertising Research, 41 (5), 22-31.
  • [25] Altunışık, R.; Coşkun, R.; Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2004). Araştırma Yöntemleri. Üçüncü Baskı, Sakarya: Sakarya Kitabevi.
Year 2006, Volume: 7 Issue: 25, 119 - 130, 10.01.2006
https://doi.org/10.14783/maruoneri.677440

Abstract

References

  • [1] Fırat, E. (2004). Hedef Kitleye Özel Stratejiler. Capital Dergisi Eki, 12, Nisan, 39-40.
  • [2] Armstong, G. & Kotler, P. (2004). Principles of Marketing. Tenth Edition. New Jersey: Prentice Hail Inc.
  • [3] Wells, W.; Burnett, J. & Moriarty, S, (2000). Advertising. Fifth Edition. New Jersey: Prentice Hail Inc.
  • [4] Velasquez, M. (2002). Business Ethics. New York: Prentice-HalI Inc.
  • [5] Schlegelmilch, B. (1998). Marketing Ethics. London: International Thomson Business Press.
  • [6] Singhapakdi, A. & Vitell, J.S. (1990). Marketing Ethics: Factors Influencing Perception of Ethical Problems and Alternatives. Journal of Macromarketing, 10(1), 3-9.
  • [7] Ural, T. (2003). İşletme ve Pazarlama Etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • [8] Kaya, E. (1997). Reklam Ahlakı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [9] Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • [10] Torlak, Ö. (2001). Pazarlama Ahlakı. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [11] Varinli, İ. (2001). Pazarlama Ahlakı ve Kayseri’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletme Yöneticilerinin Pazarlama Ahlakına İlişkin Değerlendirmeleri. Kayseri: Kayseri Ticaret Odası Yayın No: 15.
  • [12] Sirgy, J. & Lee, D. (1996). Setting Socially Responsible Marketing Objectives A Quality of Life Approach. European Journal of Marketing, 30(5), 26-32.
  • [13] Treise, D. & Werghold, M.F. (1994). Ethics in Advertising: Ideological Correlates of Consumer Perceptions. Journal of Advertising, 23, September, 59- 67.
  • [14] Rutherford, P. (2000). Yeni İkonalar. (Çev: M. Gerçeker). 2. Baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • [15] Kırcova, İ. (2002). İnternette Pazarlama. İkinci Baskı. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • [16] Zeff, R. & Aronson, B. (2001). Advertising on the Internet. Second Edition. New York: John WiIey&Sons Inc.
  • [17] Kohen, E.A. (2004). Farklı ve Etkili Bir Reklam Anlayışı. Marketing Türkiye, 2(48), 49-50.
  • [18] Phillips, M.J. (1997). Ethics and Manipulation in Advertising. Connecticut: Quorum Books.
  • [19] Montgomery, K. (2000). Youth and Digital Media: A Policy Research Agenda. Journal of Adolescent Health, 27(2), 64-76.
  • [20] Uras, G. (2004). Reklamda Etik Reklamcı Kadar Reklam Verenin de Sorunu. Milliyet Gazetesi Business Eki, 30 Mayıs, 10.
  • [21] Kurtuluş, K. (2004). Pazarlama Araştırmaları. Yedinci Baskı. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • [22] Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştımaları., Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • [23] Yükselen, C. (2003). Pazarlama Araştırmaları. İkinci Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • [24] Brackett, L. & Carr, B. (2001). Cyberspace Advertising vs. Other Media: Consumer vs. Mature Student Attitudes. Journal of Advertising Research, 41 (5), 22-31.
  • [25] Altunışık, R.; Coşkun, R.; Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2004). Araştırma Yöntemleri. Üçüncü Baskı, Sakarya: Sakarya Kitabevi.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Ayşe Şahin

Publication Date January 10, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 7 Issue: 25

Cite

APA Şahin, A. (2006). İNTERNET REKLAMLARININ PAZARLAMA ETİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN PİLOT BİR ÇALIŞMA. Öneri Dergisi, 7(25), 119-130. https://doi.org/10.14783/maruoneri.677440

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377