Bu
çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmen
adaylarının kaynaştırmaya yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak desenlenen araştırmada çalışma
grubunu maksimum çeşitlilik örneklemesine göre seçilen 30 okul öncesi öğretmeni
ve 30 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri içerik
analiziyle analiz edilmiş olup, analizler sonucunda okul öncesi öğretmen ve
öğretmen adaylarının kaynaştırmayı genellikle özel gereksinimli çocukların
genel eğitim sınıflarında eğitim alması olarak tanımladıkları, kaynaştırmanın
birçok açıdan yararı olduğu gibi dezavantajı olduğunu düşündükleri noktalar
olduğunu düşündükleri, kaynaştırmanın başarılı olabilmesi için uygun
etkinlikler hazırlayabilecekleri, sınıfta fiziki düzenlemeler yapabilecekleri,
diğer çocukları ve aileleri bilgilendirebilecekleri belirlenmiştir. Bulgular
ilgili alanyazın ışığında tartışılmış olup, sonuçlara paralel olarak öneriler
getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.