Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde uyarlamalarla gerçekleştirilen ve kapsayıcı eğitimle
ilişkilendirilen dil gelişim sürecine yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma, nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 45 okul
öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin
öğrenme sürecinde dil gelişimini destekleyen uyarlamalar konusunda daha yeterli olduğu; kapsayıcı
eğitim konusunda ise yeterli bilgi ve donanıma sahip olmadıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin,
kapsayıcı eğitiminin gerekliliğine inanmakla birlikte, kapsayıcı eğitimi özellikle dil gelişim
süreciyle ilişkilendirme konusunda zorluk yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin,
kapsayıcı eğitim ile ilgili bilgiye ve uygulamaya dönük eğitimlere ihtiyaç duyduğu düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 TEMEL EĞİTİM |