Research Article
BibTex RIS Cite

Sınavla Öğrenci Alan Ortaöğretim Okullarının Pansiyonunda Kalan Öğrencilerin Pansiyonla İlgili Görüşleri

Year 2014, Volume: 4 Issue: 2, 167 - 177, 30.12.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınavla öğrenci alan ortaöğretim okullarının pansiyonunda kalan öğrencilerin pansiyonla ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Antalya Korkuteli Fatma Mehmet Cadıl Anadolu Öğretmen Lisesi pansiyonunda kalan 90 öğrenci, örnek-lemi de bu pansiyonda barınan kolay örnekleme yöntemine uygun seçilen 6 kız öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma nitel bir araştırma olup iç içe geçmiş tek durum deseniyle kurgulanmış bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla bireysel görüşme yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin pansiyonda kalmaktan mutlu oldukları, pansiyonda kalmanın onların sosyal gelişimlerine katkı sağladığı, nöbet tutan öğretmenleriyle iletişimlerini güçlendirdiği, öğretmenleri-nin anne-baba yokluğunu fazla hissettirmedikleri, yemeklerden memnun oldukları, ama temizlikten, idarecilerinin tavırlarından, en önemlisi sürekli diğer okullarla rekabete zorlanmaktan memnun olmadık-ları sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Balay, R., Kaya, A., & Doğu, Z. (2012). “Ortaöğretim Pansiyonlarında Kalan Lise Öğrencilerinin Öğretmen-Öğrenci İlişkisine İlişkin Algıları”. Electronic Journal of Social Sciences, 11/42, 103-128.
  • Güllü, K., & Kuşdereci, S. (2011). “Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun Verdiği Hizmetlerin Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanması: Sivas Yurtkur Örneği”. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30/1, 185-209,
  • Günbayı, İ., & Yassıkaya, B. (2011). “Meslek Liselerinde Çalışan Yönetici ve Öğretmenlerin Leonardo Da Vinci Projesi Hakkında Görüşleri: Bir Durum Çalışması”. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2/3, 13-34.
  • İnal, U. (2009). Adana İl Sınırları İçerisindeki Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Bulunan Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Yaşam Kalitesi Algılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 22. Basım. Ankara: Nobel.
  • Karataş, S. (2012). “Yükseköğretim Öğrencilerinin Kredi ve Yurtlar Kurumu Hizmet Kalitesi ve Yurtlar-dan Memnuniyetleri Üzerine Görüşleri, (Afyonkarahisar-Tınaztepe Yurdu Örneği)”. The Journal of Academic Social Science Studies, 5/5, 185-200.
  • Kazu, İ. Y., & Aşkın, Z. (2011). “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Et-kinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği)”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1/3, 40-46.
  • Özyürek, A., & Demiray, K. (2010). “Yurtta ve Ailesi Yanında Kalan Ortaöğretim Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11/2, 247-256.
  • Recepoğlu, E. (2009). “Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Karşılaşılan Sorunlar: Kastamonu İli Örneği”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17/2, 427-444.
  • Tunç, A. (1992): Üniversite Yurtları ile Vakıf, Dernek ve Özel Yüksek Öğrenim Yurtlarının Yapısı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • T.C. MEB Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED) (2005). “Okul Pansiyonlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğüne Bağlı Okullar)”. Ankara.
  • Yalçın, S., & Özdemir, A. (2000). Öğrencilerin Yurt ve Üniversitede Karşılaştıkları Sorunların Yaşan-tılarına Nasıl Yansıdığının, Bu Sorunlarını Çözümlemede Hangi Yollara Başvurduklarının ve Psiko-Sosyal Servislerden Ne Gibi Yardımlar Almak İstediklerinin Belirlenmesi. Ankara: Kredi ve Yurtlar Kurumu Yayını.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2014, Volume: 4 Issue: 2, 167 - 177, 30.12.2014

Abstract

References

  • Balay, R., Kaya, A., & Doğu, Z. (2012). “Ortaöğretim Pansiyonlarında Kalan Lise Öğrencilerinin Öğretmen-Öğrenci İlişkisine İlişkin Algıları”. Electronic Journal of Social Sciences, 11/42, 103-128.
  • Güllü, K., & Kuşdereci, S. (2011). “Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun Verdiği Hizmetlerin Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanması: Sivas Yurtkur Örneği”. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30/1, 185-209,
  • Günbayı, İ., & Yassıkaya, B. (2011). “Meslek Liselerinde Çalışan Yönetici ve Öğretmenlerin Leonardo Da Vinci Projesi Hakkında Görüşleri: Bir Durum Çalışması”. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2/3, 13-34.
  • İnal, U. (2009). Adana İl Sınırları İçerisindeki Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Bulunan Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Yaşam Kalitesi Algılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 22. Basım. Ankara: Nobel.
  • Karataş, S. (2012). “Yükseköğretim Öğrencilerinin Kredi ve Yurtlar Kurumu Hizmet Kalitesi ve Yurtlar-dan Memnuniyetleri Üzerine Görüşleri, (Afyonkarahisar-Tınaztepe Yurdu Örneği)”. The Journal of Academic Social Science Studies, 5/5, 185-200.
  • Kazu, İ. Y., & Aşkın, Z. (2011). “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Et-kinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği)”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1/3, 40-46.
  • Özyürek, A., & Demiray, K. (2010). “Yurtta ve Ailesi Yanında Kalan Ortaöğretim Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11/2, 247-256.
  • Recepoğlu, E. (2009). “Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Karşılaşılan Sorunlar: Kastamonu İli Örneği”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17/2, 427-444.
  • Tunç, A. (1992): Üniversite Yurtları ile Vakıf, Dernek ve Özel Yüksek Öğrenim Yurtlarının Yapısı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • T.C. MEB Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED) (2005). “Okul Pansiyonlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğüne Bağlı Okullar)”. Ankara.
  • Yalçın, S., & Özdemir, A. (2000). Öğrencilerin Yurt ve Üniversitede Karşılaştıkları Sorunların Yaşan-tılarına Nasıl Yansıdığının, Bu Sorunlarını Çözümlemede Hangi Yollara Başvurduklarının ve Psiko-Sosyal Servislerden Ne Gibi Yardımlar Almak İstediklerinin Belirlenmesi. Ankara: Kredi ve Yurtlar Kurumu Yayını.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Süleyman Karataş

Meryem Atıcı This is me

Publication Date December 30, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Karataş, S., & Atıcı, M. (2014). Sınavla Öğrenci Alan Ortaöğretim Okullarının Pansiyonunda Kalan Öğrencilerin Pansiyonla İlgili Görüşleri. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 4(2), 167-177.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr