BibTex RIS Cite

Montessori Yönteminin Beş-Altı Yaş Çocuklarının Alıcı Dil Gelişimine Etkisinin İncelenmesi

Year 2009, Issue: 26, 347 - 355, 01.12.2009

Abstract

Bu araştırmada, Montessori yönteminin beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerilerine etkisiincelenmiştir. Araştırma, deneme modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu,2008 – 2009 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan DoğramacıUygulama Anaokulu’nda eğitim gören toplam 40 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracıolarak Peabody Resim-Kelime Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Montessori yöntemiile eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri ile Milli Eğitim BakanlığıOkul Öncesi Eğitim Programına göre eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileriarasında anlamlı bir fark bulunmuştur.

Examination Of The Affect Of Montessori Method On Receptive Language Of Kindergarten Children

Year 2009, Issue: 26, 347 - 355, 01.12.2009

Abstract

At this research, the effects of Montessori Method to receptive language skills of five-six aged children were examined. This research was carried out with essay form. Working group of research consists of totally 40 kindergarten children who received education between 20082009 academy years in Ihsan Dogramaci Application Kindergarten, Faculty of Vocational Education, Selcuk University. Peabody Picture-Vocabulary Test was used as data collection tool. According to the result of research, a significant difference was found between receptive language skills of kindergarten children who receive education with Montessori Method and also education according to The Ministry of Education, Preschool Education Program.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA29SG34JC
Journal Section Articles
Authors

Gökhan Kayılı

Sezai Koçyiğit This is me

Filiz Erbay This is me

Publication Date December 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 26

Cite

APA Kayılı, G., Koçyiğit, S., & Erbay, F. (2009). Montessori Yönteminin Beş-Altı Yaş Çocuklarının Alıcı Dil Gelişimine Etkisinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi(26), 347-355.

Selçuk University Journal of Studies in Turcology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).