Bu çalışmada eleştirel pedagojinin önemli öncüllerinden biri olan Paulo Feire’nin Ezilenlerin Pedagojisi adlı eserinin, eleştirel felsefe kuramlarına temel oluşturan kavramlarının belirlenmesi ve bu kavramların uygulanabilirlikleri bağlamında eleştirel olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Eserde yer alan bölümler tek tek incelenerek kavramsal çerçeve ortaya konmuş ve bu kavramlar eleştirel bir biçimde değerlendirilmiştir. Kavramlar ele alınırken eserden alıntılara da yer verilmiştir. Ardından araştırmacının kavramlara yönelik değerlendirmeleriyle kavramlar yorumlanmıştır. Çalışma eleştirel pedagoji kavramlarının kavramsal haritası belirlenmesi, Freire’nin görüşleri bütüncül olarak irdelenmesi ve belirlenen kavramların uygulanabilirliği tartışılmasıyla eğitim bilimlerinin çeşitli disiplinlerine kaynak olabilmesi bakımından önemli görülmektedir. Eserin incelenmesi sonucunda Freire'nin "Conscientizaçao, eleştirel bilinç, sekterlik, radikallik, ezme-ezilme, ezen-ezilenler ve özgürleşme, değerler-değerleri sorgulayanlar, insanlaşma-insandışılaşma, sinizm, kendi olmak-olmamak, bankacı eğitim modeli-problem tanımlayıcı eğitim modeli, örgütlenme" kavramlarını ele aldığı anlaşılmıştır. Freire’nin alternatif eğitim anlayışının da yerel olduğu, genele uygulanamayacağı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Kitap İncelemeleri |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2021 |
Submission Date | July 3, 2021 |
Acceptance Date | September 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |