Information-based technologies bring many alternatives for visually impaired individuals to access the curriculum. For the visually impaired, typing with the standard keyboard can be accessible, easy to learn and inexpensive. Turkish Active Keyboard Teaching Program is a computer program that aims to help students with visual impairments learn to how to write with a keyboard. In order to examine the effectiveness of the Turkish Active Keyboard Teacher Program, a “case study” was used and the research was carried out with an illiterate student. It was observed that the visually impaired student was able to write the voiced texts via the keyboard as a result of the training carried out during the 53-minute sessions held under computer guidance. Social validity data collected from students, parents, and teachers indicate that the study yields positive results..
Görme engelli bireylerin eğitimi ve bilgi edinimi için Braille yazı sisteminin tek başına yeterli olmadığı düşünülmektedir. Görme engelliler için fırsat eşitliğini sağlayacak tedbirlerin başında Bilişim tabanlı teknolojiler gelmektedir. Bilişim tabanlı teknolojileri görme engelli bireylerin müfredata erişimine yönelik birçok alternatifi de beraberinde getirmektedir. Görme engelliler için standart klavye ile yazı yazmak erişilebilir, kolay öğrenilen ve ucuz bir yöntem olabilir. Türkçe Etkin Klavye Öğretim Programı (TEKÖP) görme engelli öğrencilerin klavye ile yazma öğrenmelerini amaçlayan bir bilgisayar programdır. Türkçe Etkin Klavye Öğretmen Programı’ nın etkililiğini inceleme amacı doğrultusunda “örnek olay çalışması” kullanılmış ve araştırma okuma yazma bilmeyen bir görme engelli öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 53 oturum boyunca bilgisayar rehberliğinde gerçekleşttirilen 15 dakikalık oturumlar halince yapılan öğretimler sonucunda görme engelli öğrencinin seslendirilen metinleri klavye aracılığı ile yazabildiği gözlemlenmiştir. Öğrenci, öğrenci velisi ve öğretmeninden toplanan sosyal geçerlilik verileri çalışmanın olumlu sonuçlar verdiği yönündedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2020 |
Acceptance Date | April 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |