Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Dönemde Yabancı Dil Eğitimi Verilmesine İlişkin Anne- Baba ve Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 7 - 19, 01.09.2016

Öz

Bu araştırma okul öncesi eğitim kurumlarında yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin anne-baba ve öğretmen görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel olarak yürütülen araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Aydın il merkezinde MEB‟e bağlı resmi ve özel anaokullarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni ve bu okullarda eğitim-öğretim gören çocukların aileleri (60 ebeveyn) oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu aşamalı örnekleme ile seçilmiştir. Bu araştırmanın verileri Güngör-Aytar ve Öğretir (2008) tarafından okul öncesi eğitim kurumlarında verilen yabancı dil eğitimi hakkında anne-babaların ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilen iki ayrı anket formu ve anne-baba ve öğretmenler hakkında bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgi formları kullanılarak toplanmıştır. Anne-babaların okul öncesi eğitim kurumlarında yabancı dil eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek için oluşturulan anket formunda 16 madde bulunmaktadır. Öğretmenlerin okul öncesi eğitim kurumlarında yabancı dil eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek için oluşturulan anket formunda ise 12 madde bulunmaktadır. Veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir, frekans ve yüzde analizleri kullanılarak betimleyici bulgular oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucuna göre anne-babaların büyük çoğunluğu, öğretmenlerin ise tamamı çocukların okul öncesi eğitim kurumlarında yabancı dil eğitimi almalarını gerekli gördüklerini ve bu eğitimin yeterli olduğunu ifade etmişlerdir. Anne-babaların yarıdan fazlası çocukların yabancı dil öğrenimine üç-dört yaşında başlamalarının uygun olduğunu ve erken yaşta yabancı dil eğitiminin daha kolay ve çabuk olduğunu, çocukların yabancı dili küçük yaşta daha iyi öğrenebileceklerini belirtmişlerdir. Öğretmenler yabancı dil eğitimini, çocukların erken yaşlarda öğrendikleri kalıcı olacağı için gerekli bulmuşlar ve eğitimin yabancı dil öğretmeni tarafından verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Karakoç, C. (2007). Okul öncesi eğitimde ana sınıfları ingilizce dersi için bir öğretim programı önerisi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Karakuş

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karakuş, H. (2016). Okul Öncesi Dönemde Yabancı Dil Eğitimi Verilmesine İlişkin Anne- Baba ve Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(2), 7-19.