Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Bahçesini Eğitsel Amaçlı Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 50 - 67, 12.10.2017

Öz

Araştırmanın amacı; resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında
görevli, okul bahçe donanımı ve güvenliği düşük, orta ve yüksek olmak üzere
birbirinden farklı özelliklere sahip okullarda çalışan öğretmenlerin; okul
bahçesi kullanımına ilişkin görüşlerinin, okul bahçesini kullanma durumlarının,
okul öncesi eğitim programında yer alan eğitim etkinliklerinin okul bahçesinde
uygulamasına yönelik görüşlerinin ve öğretmenlerin okul bahçesi kullanımında
karşılaştığı engellerin incelenmesidir. Nitel araştırma modellerinden durum çalışması
olarak tasarlanan araştırmanın katılımcılarını 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Gaziantep ili merkez Şahinbey ve Şehitkâmil ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı
ve Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı, bahçe donanımı ve güvenliği
yüksek, orta ve düşük düzeyde olan okullarda çalışan 49 öğretmen oluşturmuştur.
Katılımcılar, amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örnekleme
yoluyla belirlenmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında,  öğretmenlerin görev yaptığı okulların bahçe
donanımı ve güvenliğini belirlemek amacıyla bu okulların bahçe donanımı ve
güvenlik özellikleri araştırmacı tarafından oluşturulan Bahçe donanımı ve Güvenliği kontrol listesine göre
değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın veri toplanma sürecinde nitel araştırma
yöntemlerinden görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda
öğretmenlerin, okul bahçesini; enerji harcama, gelişimi destekleme, hava
değişimi, materyal toplama, oyun oynama, yaşayarak öğrenme amacıyla
kullandıkları saptanmıştır. Bahçe donanımı ve güvenliği orta ve yüksek düzeyde
olan okullarda çalışan öğretmenlerin tamamına yakınının oyun parkı ve boş
alanları sıklıkla kullanması, öğretmenin okul bahçesini öğrenme ortamı olarak
değerlendirmediğini ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Yüksel, S.,Koçak,N.,(2016). Çocuk parklarında karşılaşılan kazalar, nedenleri ve çözüm önerileri. Turkiye Klinikleri, 1(3), 184-93
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Tepebağ

Yaşare Aktaş Arnas

Yayımlanma Tarihi 12 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tepebağ, D., & Aktaş Arnas, Y. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Bahçesini Eğitsel Amaçlı Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 50-67.