İstanbul Üniversitesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik lisans, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Özel Eğitim Doktora mezunuyum. Özel eğitim ile ilgili ulusal ve uluslararası dergilerde makalelerim, kitap ve kitap bölümlerim bulunmaktadır. Mili Eğitim Bakanlığı na bağlı kurumlarda öğretmen ve yönetici olarak görev yaptım. Şu an Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde görev yapıyorum.
Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışmanı:
Yılmaz, E. (2015). Bir ilkokuldaki öğretmenlerin kaynaştırma uygulamaları hakkında görüşleri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Emine Sema BATU
Doktora Tezi ve Danışmanı:
Yılmaz, E. (2021). Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesinde tekrarlı okuma ve görsel anlama programının etkililiği. (Yayınlanmamış doktora tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Macid Ayhan MELEKOĞLU
Yılmaz, E. & Melekoğlu, M.A. (2023). Effectiveness of the repeated reading and visual comprehension program in developing reading comprehension skills of ındividuals with specific learning disabilities. Reading and Writing Quarterly. https://doi.org/10.1080/10573569.2023.2253446
Meral, B.F., Wehmeyer, M.L., Palmer, B. S., Ruh, A.B., & Yılmaz, E. (2023). Parenting styles and practices in enhancing self-determination of children with/without ıntellectual and developmental disabilities. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities. 124(4). https://doi.org/10.1352/1944-7558-128.4.282
Meral, B. F., Wehmeyer, M. L., Palmer, S. B., Ruh, A. B., & Yılmaz, E. (2022). Parental habitus in promoting self-determination of children with/without intellectual and developmental disabilities in Türkiye. Research in Developmental Disabilities, 131, 104347. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2022.104347
Yılmaz, E. & Melekoğlu, M. A. (2022). Developing a reading comprehension program for primary school students with specific learning disabilities. International Journal of Progressive Education, 18(4). pp.75-89. https://doi:10.29329/ijpe.2022.459.6
Meral, B. F., Wehmeyer, M.L., Cinisli, N.A., & Yılmaz, E. (2021). The positive psychology constructs of parents of children with intellectual and developmental disabilities in Turkey. Journal of Intellectual Disability Research. 65(7). pp.638-654. https://doi: 10.1111/jir.12839.
Meral, B. F., Wehmeyer, M. L., Palmer, S. B., Cinisli, N. A., & Yilmaz, E. (2020) "Influential Parental Factors to Promote Self-Determination: Family Quality of Life, Parental Locus of Control, and Parenting Style (Issue brief). 144th AAIDD Annual Meeting to be held June 1-4, 2020, will be held entirely virtual. America
Meral, B. F., Wehmeyer, M. L., Palmer, S. B., Cinisli, N. A., Yilmaz, E., & Doğan, T. (2020) "Positive Psychology of Parents of Children With IDD in Turkey” ((Poster, reception). 144th AAIDD Annual Meeting to be held June 1-4, 2020. America
Melekoğlu, M. A. ve Yılmaz, E. (2021). Tekrarlı okuma ve görsel anlama programı öğretmen kılavuzu. Pegem Akademi.
Melekoğlu, M. A. ve Yılmaz, E. (2021). Tekrarlı okuma ve görsel anlama programı öğrenci çalışma kitabı. Pegem Akademi.
Yılmaz, E. (2021). Ortaöğretimde bütünleştirme. Zeybek-Ünlü, Ö. (Ed). Özel eğitimde bütünleştirme içinde. Eğiten Kitap.
Yılmaz, E. (2022). Özel gereksinimli bireyler için Türkiye’deki mali kolaylık ve sosyal hayat ile ilgili yönetmelikler. Yılmaz, E. & Yıldız, G. (Eds.). Özel eğitimde yasal düzenlemeler içinde. Nobel Yayınevi.
Yılmaz, E. (değerlendirmede). Zaman yönetimi. Melekoğlu, M. A. (Ed). Öğrenme güçlüğü içinde. Pegem Akademi.
Yılmaz, E. (değerlendirmede). Dikkat stratejileri. Melekoğlu, M. A. (Ed.). Öğrenme güçlüğü içinde. Pegem Akademi.
Yılmaz, E. (2019). Özel eğitim okullarına Avrupa Birliği projelerinin katkısının yönetici ve öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(1), 29-50. https://doi:10.30964/auebfd.426462
Yılmaz, E. (2019). Content analysis of master’s and doctoral dissertations on inclusive education in Turkey. Kastamonu Education Journal, 27(1), 119-127. https://doi:10.24106/kefdergi.2402
Yılmaz, E. (2018). Erken çocukluk döneminde üstün yetenekliler ile ilgili Türkiye’de yapılan çalışmaların incelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 3(1), 1-16.
Yılmaz, E. ve Melekoğlu, M. A. (2018). Kaynaştırma eğitiminin yasa ve uygulamalardaki durumunun Türkiye ve Avrupa bağlamında değerlendirilmesi. Osmangazi Journal of Educational Research, 5(1), 1-17
Yılmaz, E. ve Batu, E. S. (2016). Farklı branştan ilkokul öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı, yasal düzenlemeler ve kaynaştırma uygulamaları hakkındaki görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(03), 247-268. https://doi:10.21565/ozelegitimdergisi.266140