Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Tıp Tarihi ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 3, 224 - 225, 25.12.2022
https://doi.org/10.46332/aemj.1195222

Öz

Bu yazıda müze ziyaretlerinin tıp tarihi ve etik eğitimi açısından önemi açıklanacaktır.

Destekleyen Kurum

Yoktur

Proje Numarası

Yoktur

Kaynakça

  • 1. Bayat AH. Tıp Tarihi. 3. Baskı. Merkez Efendi Geleneksel Tıp Derneği, Türkiye; 2016.
  • 2. Aydın E. Dünya ve Türk Tıp Tarihi, 1. Baskı, Güneş Kitabevi, Türkiye; 2006.
  • 3. Türkiye’de Müzeler ICOM Türkiye Milli Komi-tesi Resmi Web Sitesi. https://icomturkey.org/tr/müzeler. Erişim tarihi 11 Haziran, 2019.
  • 4. Chizh N V, Slyshkin GG, Zheltukhina MR, Priva-lova I V, Kravchenko OA. Concept “Medical Museum” As A Sociocultural Phenomenon. Int J Environ Sci Educ. 2016;11(17):10529-10538.
  • 5. Meydan A, Akkuş A. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Gezilerinin Tarihi ve Kültürel Değerlerin Kazandırılmasındaki Önemi. Marmara Coğrafya Derg. 2014;29:402-422.
  • 6. İlhan ÇA, Artar M, Okvuran A, Karadeniz C. Müze Eğitimi Yetişkin Kitabı. http://panel.unicef.org.tr/vera /app/var/files/y/e/yetiskin-kitabi.pdf. Erişim tarihi 10 Mayıs, 2019.
  • 7. Hooper-Greenhill E. Müze ve Galeri Eğitimi. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi; 1999 http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar /pdf/374.pdf. Erişim tarihi 10 Mayıs, 2019.

Museum Visits as a Part of History of Medicine and Ethics Education: The Case of Kırşehir Ahi Evran University Faculty of Medicine

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 3, 224 - 225, 25.12.2022
https://doi.org/10.46332/aemj.1195222

Öz

In this manuscript, the importance of museum visits in terms of medical history and ethics education will be explained.

Proje Numarası

Yoktur

Kaynakça

  • 1. Bayat AH. Tıp Tarihi. 3. Baskı. Merkez Efendi Geleneksel Tıp Derneği, Türkiye; 2016.
  • 2. Aydın E. Dünya ve Türk Tıp Tarihi, 1. Baskı, Güneş Kitabevi, Türkiye; 2006.
  • 3. Türkiye’de Müzeler ICOM Türkiye Milli Komi-tesi Resmi Web Sitesi. https://icomturkey.org/tr/müzeler. Erişim tarihi 11 Haziran, 2019.
  • 4. Chizh N V, Slyshkin GG, Zheltukhina MR, Priva-lova I V, Kravchenko OA. Concept “Medical Museum” As A Sociocultural Phenomenon. Int J Environ Sci Educ. 2016;11(17):10529-10538.
  • 5. Meydan A, Akkuş A. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Gezilerinin Tarihi ve Kültürel Değerlerin Kazandırılmasındaki Önemi. Marmara Coğrafya Derg. 2014;29:402-422.
  • 6. İlhan ÇA, Artar M, Okvuran A, Karadeniz C. Müze Eğitimi Yetişkin Kitabı. http://panel.unicef.org.tr/vera /app/var/files/y/e/yetiskin-kitabi.pdf. Erişim tarihi 10 Mayıs, 2019.
  • 7. Hooper-Greenhill E. Müze ve Galeri Eğitimi. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi; 1999 http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar /pdf/374.pdf. Erişim tarihi 10 Mayıs, 2019.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Editöre Mektup
Yazarlar

Arif Hüdai Köken 0000-0003-2188-4741

Proje Numarası Yoktur
Erken Görünüm Tarihi 13 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Köken, A. H. (2022). Tıp Tarihi ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Ahi Evran Medical Journal, 6(3), 224-225. https://doi.org/10.46332/aemj.1195222
AMA Köken AH. Tıp Tarihi ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Ahi Evran Med J. Aralık 2022;6(3):224-225. doi:10.46332/aemj.1195222
Chicago Köken, Arif Hüdai. “Tıp Tarihi Ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Ahi Evran Medical Journal 6, sy. 3 (Aralık 2022): 224-25. https://doi.org/10.46332/aemj.1195222.
EndNote Köken AH (01 Aralık 2022) Tıp Tarihi ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Ahi Evran Medical Journal 6 3 224–225.
IEEE A. H. Köken, “Tıp Tarihi ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”, Ahi Evran Med J, c. 6, sy. 3, ss. 224–225, 2022, doi: 10.46332/aemj.1195222.
ISNAD Köken, Arif Hüdai. “Tıp Tarihi Ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Ahi Evran Medical Journal 6/3 (Aralık 2022), 224-225. https://doi.org/10.46332/aemj.1195222.
JAMA Köken AH. Tıp Tarihi ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Ahi Evran Med J. 2022;6:224–225.
MLA Köken, Arif Hüdai. “Tıp Tarihi Ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Ahi Evran Medical Journal, c. 6, sy. 3, 2022, ss. 224-5, doi:10.46332/aemj.1195222.
Vancouver Köken AH. Tıp Tarihi ve Etik Eğitiminin Bir Parçası Olarak Müze Ziyaretleri: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Ahi Evran Med J. 2022;6(3):224-5.

Dergimiz, ULAKBİM TR Dizin, DOAJ, Index Copernicus, EBSCO ve Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' de indekslenmektedir. Ahi Evran Tıp dergisi süreli bilimsel yayındır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir.

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.