Bu
çalışmada tıp fakültelerinde sıklıkla kullanılan bir yöntem olarak probleme
dayalı öğrenme (PDÖ) sürecinde gözlenen ve literatürde de değinilen bir takım
sorunlar ele alınmış ve bu sorunlara teknoloji destekli çözüm önerileri
sunulmuştur. Bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle planlanmıştır. Sekiz öğretim
üyesi ve PDÖ oturumlarını planlamadan sorumlu iki idari personelle yürütülen
bireysel görüşmeler ile mevcut durum ortaya konulmuştur. PDÖ’ye ilişkin mevcut
sorunlar; fiziksel mekân ve yönlendirici organizasyonu, kağıt-kalem temelli
senaryo sunumu, öğrenci performansının değerlendirilmesine ilişkin sıkıntılar,
PDÖ yönlendiricilerinin eş zamanlı ve ders dışı iş yükü ile z kuşağı
öğrenenleri ve bu öğrencilerin kaynak ve kütüphaneye erişimleri alt başlıkları
altında ele alınmıştır. Alanyazından elde edilen veriler ışığında PDÖ sürecinde
yaşanan bu sorunlara teknoloji destekli olarak ne tür çözüm önerileri
getirilebileceği ele alınmaya çalışılmıştır. 21. yüzyıl öğrenenleri olarak
hâlihazırdaki tıp fakültesi öğrencilerine teknik ve günlük yaşam becerilerini
kazanacakları öğrenme ortamları sunmak, özellikle klinik düşünme/akıl yürütme,
problem çözme ve iletişim becerilerini arttırırken, mesleki ve teknik anlamda
da gelişimlerini sağlayacaktır.
probleme dayalı öğrenme tıp eğitimi eğitimde teknoloji kullanımı e-PDÖ dijital senaryo
In this study, we tried to discuss the
problematic issues in the problem based learning (PBL) process as a frequently
used method in medical faculties. The issues were based on experiences while
applying PBL and their existence in the literature. After determining the
issues, we have presented technology supported solution recommendations with
the help of the literature. This is a qualitative study based on interview
records with eight PBL facilitators and two planning staff. The problematic
issues in present situation about PBL process are as follows; physical space
and facilitator organization, printed scenarios, the problems while evaluating
student performance, simultaneous and out-of-class workload of PBL
facilitators, and Generation Z learners and their access to the sources and
library. We tried to get solutions to these issues from the literature by using
the support of e-learning technology. Presenting learning environments that
will enable current medical students -who are the 21st century
learners- to gain technical and life skills will enhance their clinical
thinking/reasoning, problem solving and communication skills professionally and
technically.
problem based learning medical education technology use in education e-PBL digital scenario
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 4 |