Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BAŞLANGIÇ PİYANO EĞİTİMİNDE ÖĞRETİLEN TEKNİK KAZANIMLAR AÇISINDAN C. CZERNY OP.823 (Le Petit Pianiste) KİTABININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2022, Cilt: VIII Sayı: 16, 288 - 313, 20.09.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı Czerny’nin yazmış olduğu Op.823 (Le petit pianiste) etüt kitabını çeşitli teknik kazanımlar açısından değerlendirerek başlangıç piyano eğitiminde kullanılabilirliğini araştırmak, piyano öğretmenleri ve öğrencilerine bir rehber oluşturmaktır. Nitel araştırma yöntemleri kapsamında olan bu çalışmada doküman ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Piyano eğitiminin başlangıç seviyesinde edinilecek teknik kazanım ve davranış biçimleri kitaptaki etütlerin sırasıyla ortaya çıkarılmış ve sıralı maddeler oluşturulup kullanım sıklıkları ve oranları tablo-şekiller aracılığı ile belirtilmiştir. Kitaptaki etütlerin sıra düzeni içerisinde her yeni karşılaşılan teknik açıklanırken, piyano eğitiminde yaygın bir şekilde kullanılan Czerny Op.599 kitabından çeşitli etüt numaraları ile örnekler verilmiştir. Verilen örnekler ile Op.823 kitabının teknik seviye ve kazanımları karşılaştırılmıştır. Yapılan çalışmanın sonucunda; Czerny’nin yazmış olduğu Op.823 (Le petit pianiste) etüt kitabının başlangıç piyano eğitiminde gerek teknik kazanımların kolay etütlerle öğretimi açısından gerekse farklı melodik etütlerle teknik kazanımların pekiştirilmesi noktasında kullanılabilirliği sonucuna ulaşılmıştır.

Teşekkür

Destekleriniz için teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Ahmetoğlu, F. (2020). Carl Czerny Op. 299 Piyano Etütlerinin Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bulut, F. (2008). Piyano Eğitiminde Geleneksel Türk Halk Müziği Kaynaklı Eserlerin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Bir “Çoklu Analiz Modeli” Ve Bu Modelin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkileri. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Coşkuner, Ö. (2021). Piyano Eğitiminde Poliritmik Çalma ve Dinamiklerin Uygulanmasının Gelişimine Yönelik Bir Çalışma Önerisi: Erolgraf. AKÜ AMADER, VII (13), 139–149. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/60076/835764
  • Eker, T. Ç., & Şentürk, N. (2017). Bilim Sanat Merkezlerinde Verilen Piyano Eğitiminin İncelenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 64, 138–149. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/abuhsbd/issue/35995/403896
  • Ertem, A., & Şişman, Ö. A. (2021). C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2189–2215. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/67470/900031
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170–189. http://orcid.org/0000-0001-5352-8552
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Korkmaz, O. (2021). Piyano Eğitimine Başlangıçta Kullanılan Etüdlerin Teknik Düzeyi Açısından İncelenmesi. Idil Journal of Art and Language, 10(78), 220–231. https://doi.org/10.7816/idil-10-78-05
  • Kurtuldu, M. K. (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(1), 28–38. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/makusobed/issue/19433/206636
  • Kutluk, Ö. (2001). Türkiye’deki Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Piyano Eğitimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Mete, M. (2004). Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında Piyano Öğretiminde Kullanılan Czerny Op. 599 Etütlerinin Piyano Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, B. (2007). Carl Czerny’nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 241–258.
  • Poyrazoğlu, E. (2007). Carl Czerny’nin Yaşamı ve “ıl primo maestro di pianoforte” Etütlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Sezen, H. (2021). Études De Mécanisme Kitabının Çalım Teknikleri ve Kazanımları Açısından İncelenmesi. Idil Journal of Art and Language, 10(77), 18–29. https://doi.org/10.7816/idil-10-77-02
  • Toptaş, B., & Çeşit, C. (2014). Carl Czerny Op.599 Etüt Kitabında Sol Eşlik Yapılarının İncelenmesi. NWSA Academic Journals, 9(2), 66–83. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.D0149
  • Umuzdaş, M. S. (2012). Carl Czerny Opus 299 34 Numaralı Etüdün Teknik ve Armonik Analizi. International Journal of Human Sciences [Online]., 9(2), 1569–1580.
  • https://imslp.org/wiki/Le_petit_pianiste%2C_Op.823_(Czerny%2C_Carl)
  • https://www.youtube.com/watch?v=SIcmRQV_wtY&t=817s
  • https://www.youtube.com/watch?v=8VEcNoKZO-4&list=PL2BX2wJ-lJxhJoPN8fdEPcybXqkXtR8Js
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Toptaş 0000-0002-7452-3942

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2022
Kabul Tarihi 23 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: VIII Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Toptaş, B. (2022). BAŞLANGIÇ PİYANO EĞİTİMİNDE ÖĞRETİLEN TEKNİK KAZANIMLAR AÇISINDAN C. CZERNY OP.823 (Le Petit Pianiste) KİTABININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, VIII(16), 288-313.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.