Aim
of this study is to determine the effect of workshop on cooperative learning
model exhibited to science teachers who participated in the workshop. For the aim of study a 36 hour workshop on
cooperative learning model and its application exhibited to science teachers
who are currently in-service training.
After workshop different scales are applied to 51 science teachers.
Purpose of the scales is to reveal the effectiveness of the workshop. Study
results revealed that workshop is helpful to science teachers whose skills
increased on the cooperative learning model by workshop. For that reason it is concluded that
practical training is helpful to science teachers.
Bu
araştırmanın amacı hizmet içi eğitim alan fen bilimleri öğretmenlerine
işbirlikli modeli üzerine bilgi verilip uygulama yapılması ve uygulamanın
değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda hizmet içi eğitim alan 51 fen
bilimleri öğretmenine yönelik işbirlikli öğrenme modeli ve modelin uygulanması
üzerine 36 saatlik çalıştay düzenlenmiştir. Çalıştay sonunda öğretmenlere
çeşitli ölçekler uygulanmıştır. Uygulanan ölçeklerin amacı çalıştayın
etkililiğini açığa çıkarmaktır. Araştırma sonucunda çalıştayın fen bilimleri
öğretmenlerine faydalı olduğu ve öğretmenlerin işbirlikli modeli uygulama
becerilerinin arttığı anlaşılmıştır. Bu nedenle öğretmenlere yöntemleri
uygulamalı olarak yaptırmalarının faydalı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
İşbirlikli Öğretmenler Fen Bilimleri Hizmet İçi Eğitim Çalıştay
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: STEMES’18 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.