Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinde beden eğitimi
ve spor dersinin sportmenlik davranışlarının bazı değişkenlere göre
incelenmesidir. Çalışmanın evrenini Muş il merkezinde 2018-2019 eğitim-öğretim
yılında öğrenim gören 5868 (3725 erkek-2133 kız) öğrenci, örneklemini ise Muş
il merkezinde farklı liselerde okuyan gönüllü 262 (192 erkek-76 kız) öğrenci
oluşturmuştur. Çalışmaya katılan örneklem grubuna Koç (2013) tarafından
geliştirilen Beden Eğitimi Sportmenlik Davranış Ölçeği (BEDSDÖ) uygulanarak,
pozitif davranışları sergileme ve negatif davranışlardan kaçınma puanları
belirlenmiştir. İstatistiksel analizde grupların dağılımı homojen olduğundan
dolayı ikili karşılaştırmalar için Independent Seample T testi, çoklu karşılaştırmalar
için de One Way Anova testi ve hangi gruplar arasında farkın olduğunu tespit
etmek amacıyla da Scheffe testi uygulanarak, anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak
alınmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenilirlik düzeyi yapılan analizler
sonucunda 0,83 olarak bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda; kız öğrenciler ile
erkek öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark çıkmasa da kız
öğrencilerin erkek öğrencilere göre negatif davranışlardan kaçınma puanları
daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin lise türüne bakıldığında
sportmenlik puanlarının birbirine çok yakın olmasına rağmen sınıfların şube
düzeyi arttıkça öğrencilerin sportmenlik davranış puanlarının yükseldiği
saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1-A |