Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications

Yıl 2010, Sayı: 44, 75 - 84, 02.04.2018

Öz

Ö Z E T

Bilgideki hızlı değişmeler ve gelişmeler bireyin kendi öğrenme yöntemlerini, var

olan yeterliklerinin niteliklerini yükseltmek için yaşam boyu öğrenen olmalarını

gerektirmektedir. Çağımızda her alanda olduğu gibi eğitimde de rekabet ortamında

olması bireylerin daha fazla başarılı olarak varlık gösterebilmeleri kendi öğrenme

sürecini yöneten olmayı gerekli kılmaktadır. Bilişsel gelişim çalışmalarında temel

ilerlemelerden biride bireyin kendi öğrenmeleri üzerindeki öz düzenleme

durumlarını anlamak ve bunları geliştirmek için uygun stratejilerin oluşturmaktır.

Yapılan araştırmalar öğretmenlerin öz düzenleme durumlarının çeşitli kademe ve

alanlarda farklı etkilerini ortaya koymuşlardır. Bu konuda yapılan araştırmalar

olmakla birlikte öğretmen adaylarında farklı ders ve ünite düzeyinde deneysel

(nicel ve nitel) araştırmalar yapılması öğretmen adaylarının öz düzenleme

durumlarının akademik başarılarına etkisinin ortaya koyduğu sonuçların

geçerliliği ve genellenebilirliği açısından önem taşımaktadır. Yapılacak yeni ve

farklı araştırmalar öğretmen adaylarının öz-düzenleme durumlarının nasıl

değişikliğe uğratılması açısından veri oluşturacaktır. Bu nedenle bu araştırma

öğretmen adaylarının öz-düzenleme algılarının değişimini ortaya koyması

amaçlamıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde cinsiyet

değişkenine göre öğretmen adaylarının ön testte ve son testte farklılık

göstermediği, öğretmen adaylarının öz-düzenleme algılarının ön test – son test

sonuçlarına göre ise farklılık gösterdiği görülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Öz-düzenleme, Motivasyon, Yapılandırmacı Öğrenme

AB S T R AC T

Due to rapid changes and developments individuals, in order to improve their

learning methods and the quality of their adequacy, have to be learners throughout

their life. Like in all fields today there is a competition environment in education

and the individual in order to be successful in such an environment has to be the

manager of his own learning process. To comprehend the self-regulation

conditions on one’s own learning and to strategize in order to develop are basic

progresses in cognitive development studies. Conducted research shows different

effects of the teacher’s self-regulation conditions in various stages and fields.

Experimental research (quantitative and qualitative) on teacher candidates in different lessons and units are important for validation and generalization of the

results that show the candidates’ self regulation condition effect on academic

success. New and different researches to be conducted will provide the data for

how the candidates’ self-regulation conditions could be changed. This research

therefore aims to illustrate the change in the self-regulation conditions of teacher

candidates. From the findings obtained from the research it is seen that on the

basis of gender there is no difference between the pre-test and last-test but there is

a difference in the results of the pre-test and last-test according to the selfregulation

conditions of the teacher candidates.

Keywords: Self-regulation, motivation, Constructivist Learning 

Kaynakça

  • Akbaba, Sırrı (2007). Öğrenme Psikolojisi, Aydan Matbaacılık, Ankara.
  • Arıkan, F. (2005)Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Asil Yayıncılık, Ankara
  • Baltaş, Acar. (2002). Ekip Çalışması ve Liderlik, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Bigge, M. L. ve Shermis S. S. (2004). Learning theories for teachers. Sixth Edition. Boston, Pearson/Allyn and Bacon
  • Büyüköztürk, Şener. (2001), Deneysel Desenler, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Davis, Keith. (1981). Human Behavior at Work, Organizational Behavior, 6th Ed. , McGraw Hill.
  • Ekiz, D. (2003) Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Anı yay. Ankara
  • Erdamar(Koç), Gürcü. (2007). Sosyal Öğrenme Kuramı, Eğitim Psikolojisi, Editör Ayten Ulusoy, Anı Yayınları, Ankara.
  • Gültekin, Mehmet (2007). Ruhan Karadağ, Fatih Yılmaz, Yapılandırmacılık ve Öğretim Uygulamalarına Yansımaları, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7,Sayı:2, Eskişehir.
  • Gürgen, Haluk.(1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul.
  • Hodgetts, Richard M.(1999). Yönetim Teori, Süreç ve Uygulama, Çevirenler: Canan Çetin, Esin Can Mutlu, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Joan L. Whipp, Stephannie Chaiarelli (2004). Self- Regulation in a Wep- Based Course:A Case Study, ETR&D,Vol.52, No.4.
  • Jones, Martin H., Estell, David B., Alexander, Joyce M.(2008). Priends, classmates, and self-regulated learning: discussions with pers inside and outside the classroom, Metacognition Learninig.
  • Kaptan, Fitnat, Korkmaz, Hünkâr (2001). İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi (İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı, Modül 7), Mİlli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
Yıl 2010, Sayı: 44, 75 - 84, 02.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Akbaba, Sırrı (2007). Öğrenme Psikolojisi, Aydan Matbaacılık, Ankara.
  • Arıkan, F. (2005)Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Asil Yayıncılık, Ankara
  • Baltaş, Acar. (2002). Ekip Çalışması ve Liderlik, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Bigge, M. L. ve Shermis S. S. (2004). Learning theories for teachers. Sixth Edition. Boston, Pearson/Allyn and Bacon
  • Büyüköztürk, Şener. (2001), Deneysel Desenler, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Davis, Keith. (1981). Human Behavior at Work, Organizational Behavior, 6th Ed. , McGraw Hill.
  • Ekiz, D. (2003) Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Anı yay. Ankara
  • Erdamar(Koç), Gürcü. (2007). Sosyal Öğrenme Kuramı, Eğitim Psikolojisi, Editör Ayten Ulusoy, Anı Yayınları, Ankara.
  • Gültekin, Mehmet (2007). Ruhan Karadağ, Fatih Yılmaz, Yapılandırmacılık ve Öğretim Uygulamalarına Yansımaları, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7,Sayı:2, Eskişehir.
  • Gürgen, Haluk.(1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul.
  • Hodgetts, Richard M.(1999). Yönetim Teori, Süreç ve Uygulama, Çevirenler: Canan Çetin, Esin Can Mutlu, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Joan L. Whipp, Stephannie Chaiarelli (2004). Self- Regulation in a Wep- Based Course:A Case Study, ETR&D,Vol.52, No.4.
  • Jones, Martin H., Estell, David B., Alexander, Joyce M.(2008). Priends, classmates, and self-regulated learning: discussions with pers inside and outside the classroom, Metacognition Learninig.
  • Kaptan, Fitnat, Korkmaz, Hünkâr (2001). İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi (İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı, Modül 7), Mİlli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil İbrahim Kaya Bu kişi benim

Rıdvan Küçükali

Şükrü Ada

Yayımlanma Tarihi 2 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Kaya, H. İ., Küçükali, R., & Ada, Ş. (2018). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(44), 75-84.
AMA Kaya Hİ, Küçükali R, Ada Ş. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2018;10(44):75-84.
Chicago Kaya, Halil İbrahim, Rıdvan Küçükali, ve Şükrü Ada. “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, sy. 44 (Nisan 2018): 75-84.
EndNote Kaya Hİ, Küçükali R, Ada Ş (01 Nisan 2018) Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 44 75–84.
IEEE H. İ. Kaya, R. Küçükali, ve Ş. Ada, “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 44, ss. 75–84, 2018.
ISNAD Kaya, Halil İbrahim vd. “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/44 (Nisan 2018), 75-84.
JAMA Kaya Hİ, Küçükali R, Ada Ş. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;10:75–84.
MLA Kaya, Halil İbrahim vd. “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 44, 2018, ss. 75-84.
Vancouver Kaya Hİ, Küçükali R, Ada Ş. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında Öğretmen Adaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları / Teacher Candidates’ Self-Regulation Competence Perception in Constructivist Learning Approach Applications. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;10(44):75-84.