BibTex RIS Kaynak Göster

İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlkenin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ile Kullanılmasının Fen ve Teknoloji Dersinde Başarıya Etkisi /The Using of Seven Principles For Good Practice with Cooperative Learning Method: Effect on Achievement in Scıence Course

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Öz

Öz: Bu araştırmanın amacı, iyi bir eğitim ortamını sağlayan yedi ilkenin işbirlikli
öğrenme yöntemi ile kullanılmasının 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde
akademik başarılarına etkisini belirlemek ve yedi ilkenin ortaokulda uygulanabilirliğini
araştırmaktır. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmış, iki deney grubu ve bir kontrol
grubu belirlenmiştir. Birinci deney grubu, işbirlikli öğrenmenin iyi bir eğitim ortamı
için yedi ilke ile birlikte kullanıldığı İşbirlikli Yedi İlke Grubu (İYG, N=16), ikinci deney
grubu ise işbirlikli öğrenmenin kullanıldığı İşbirlikli Gruptur (İG, N=22). İG’de ünite
işbirlikli öğrenme yöntemine göre işlenmiştir. İYG’de yedi ilke ölçeğinin her maddesi
işbirlikli öğrenme yöntemine göre işlenen ünite sürecine entegre edilmiştir. Kontrol grubuna
(KG, N=20) ise müdahale edilmemiş, Milli Eğitim Bakanlığı’nın hâlihazırdaki fen
ve teknoloji programına göre öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmalar başlamadan önce,
gruplardaki öğrencilerin ön bilgilerini belirlemek için ön bilgi testi, yedi ilkenin derslerinde
uygulanmasına yönelik görüşlerini belirlemek için yedi ilke ölçeği uygulanmıştır.
Çalışmalar bittikten sonra öğrencilerin akademik başarılarındaki değişimi belirlemek
için akademik başarı testi, yedi ilkenin uygulanmasına yönelik görüşlerindeki değişimi
belirlemek için ise tekrar yedi ilke ölçeği uygulanmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgular
yedi ilkenin ortaokulda uygulanabilirliğini ve yedi ilkenin ortaokul öğrencilerinin
akademik başarısını artırdığını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Yedi ilke, işbirlikli öğrenme, ortaokul, fen ve teknoloji dersi

 

Abstract: The aim of this study is to determine effect of using the seven principles
for good practice with cooperative learning method to achievements of middle school
students and to research the applicability of the seven principles in primary education. İt
was determined two experiment groups and one countenance group. The first experiment
group is Cooperative Seven Principles Group (CSPG, N=16) which seven principles for
good practice were used with cooperative learning method and the second experiment
group is Cooperative Learning Group (CLG, N=22) which cooperative learning method
were used. The unit was taught using cooperative learning method in CLG. Each item
of the seven principles scale was integrated into the unit processed which taught using
cooperative learning method in CSPG. The Control Group (CG, N=20) was not intervened,
the unit was taught according to the current science education program of Ministry
of Education. Before the study, the prior knowledge test was applied to the groups for
determine the students' prior knowledge. And the seven principles scale was applied for
determining students’ views related to seven principles applications. After the study, the
academic achievement test was applied for determine the change in students' academic
achievement, the seven principles scale was applied again for determine the change views
of the implementation of the seven principles. At the end of the study, the findings were
indicate that the seven principles applicable in middle school and the seven principles
increase the middle school students' academic achievement.
Keywords: Seven principles, cooperative learning, middle school, science course

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oylum Çavdar Bu kişi benim

Kemal Doymuş

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çavdar, O., & Doymuş, K. (2016). İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlkenin İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ile Kullanılmasının Fen ve Teknoloji Dersinde Başarıya Etkisi /The Using of Seven Principles For Good Practice with Cooperative Learning Method: Effect on Achievement in Scıence Course. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.