Toplumların, ülkelerin içinde bulundukları ekonomik
koşullar, yoksulluk, savaş, terör, siyasi baskılar, doğal afetler, eğitim
olanakları, iyi iş fırsatları gibi çeşitli faktörler kişileri göçe sevk
etmektedir. Göç olayından en fazla etkilenen grup ise çocuklardır. Bu çalışmada
göç etmiş ailelerin ilköğretim çağındaki çocuklarının yaşadıkları sorunların
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeline göre tasarlanmıştır.
Araştırmanın evrenini, Erzurum il merkezinde yaşayan ilköğretim çağı çocukları
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Erzurum ilinin aşırı göç alan
mahallelerinde yaşayan göçmen ailelerin ilköğretime devam eden, çalışmaya
katılmayı kabul eden 360 ilköğretim çağı çocuk oluşturmaktadır. Araştırma
verilerinin toplanmasında, araştırmacılar tarafından hazırlanmış göç etmiş
ailelerin ilköğretim çağındaki çocuklarının sosyo-demografik özelliklerini
belirlemeye yönelik “Tanıtıcı Bilgi Formu”
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 18.0 programında, frekans, yüzde, ortalama, standart
sapma değerleri dikkate alınarak yapılmıştır. Araştırma sonunda göç etmiş
ailelerin ilköğretim çağındaki çocuklarının her konuda yeterince eğitim
alamadıkları, istedikleri gibi beslenemedikleri, fiziki koşullarının ve ev
ortamlarının yeterli olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 2 |