Bu araştırmanın amacı;
iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke ile desteklenen, işbirlikli öğrenme
yöntemlerinden Okuma-Yazma-Uygulama (OYU), Öğrenci Takımları-Başarı Bölümleri
(ÖTBB) ve modellerle birlikte uygulanan OYU’nun fen bilgisi öğretmenliği lisans
programının birinci sınıfında öğrenim gören öğrencilerin maddenin tanecikli
yapısını anlamalarına yönelik etkisini belirlemektir. Araştırmada, nicel
araştırma desenlerinden biri olan yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı’nın birinci sınıfında öğrenim gören
115 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Ön Bilgi Testi
(ÖBT) ve Akademik Başarı Testi (ABT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde
tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmış ve anlamlılık analizi için tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmada tüm deney gruplarının
akademik başarılarının kontrol grubuna göre yüksek olduğu belirlenirken
(p<0.05), deney grupları arasında da modellerle birlikte uygulamanın
yapıldığı OYU grubunun, yalnızca OYU’nun uygulandığı gruba göre daha başarılı
olduğu belirlenmiştir (p<0.05).
İyi bir eğitim ortamı için yedi ilke işbirlikli öğrenme model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 2 |