Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining The Difficulties Experienced By Postgraduate Students in Their Education

Yıl 2019, Cilt: 23 Sayı: 3, 987 - 1006, 15.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Appel, M., ve Dahlgren, L. (2003). Swedish Doctoral Students Experiences on Their Journey Towards a PhD: Obstacles and Opportunities Inside and Outside The Academic Building. Scandinavian Journal of Educational Research, 47(1), 89–110. Aslan, G. (2007). “Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne Kayıtlı Doktora Öğrencilerinin Lisansüstü Öğretime İlişkin Sorunları”. Milli Eğitim Dergisi, 174, 250-269. Ayas, A. ve Kala, N. (2007). “Danışman- Lisansüstü Öğrenci İlişkisinde Beklentiler ve Karşılaşılan Problemler”. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 17- 20 Ekim, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Aycan, Ş., Aycan, N. Ve Türkoğlu, S. (2005). “Fen-Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Tezsiz Yüksek Lisans Programlarından Beklentileri ve Kaygıları”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 17-25. Aydın, E. (2006). Tez, Tez Danışmanlığı ve Yayında Etik, Türk Tıp Dizini, 112-114. Bakioğlu, A., ve Gürdal, A. (2001). “Lisansüstü Tezlerde Danışman ve Öğrencilerin Rol Algıları: Yönetim İçin Göstergeler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 9-18. Başer, N., Günhan, B. ve Yavuz, G. (2005). “Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanında Öğrenim Gören Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Aldıkları Eğitimden Beklentileri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 95-101. Beltekin, N. ve Rodmard, S. (2013). “Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Üniversiteye İlişkin Görüşleri”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 250-269. Bosque-Perez, A.N., Klas, P.Z., Force, J.E., Waits, L.P., Cleary, K., Rhoades, P., Galraith,S.M., Bentley-Brymer, A.L., O’Rourke,M., Eigenbrode, S.D., Bryam-Finegan, J.D., Wulfhorst, N.S. ve Holbrook, J.D. (2016). A Pedagogical Model for Team-Based, Problem- Focused Interdisciplinary Doctoral Education, Education, 66(6), 477-488. Bozan, M. (2012). Lisansüstü Eğitimde Nitelik Arayışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 177-187. Brown G. ve Atkins, M. (1991). Effective Teaching in Higher Education. Routledge, London: Roudledge Yayınları. Cengizhan, S. Ve Akkul, N. (2005). “Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yüksek Lisans Öğrencilerinin Programa İlişkin Görüşleri ve Beklentileri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 339-346. Creswell, J.W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları S. B Demir (Çev.). Ankara: Eğiten Kitap. Çavdar, A. (2001). Konuşma Metni TÜBA Bilimsel Toplantı Serileri (7) Bilim Adamı Yetiştirme- Lisansüstü Eğitim Ankara: TÜBİTAK Yayınları. Erözkan, A. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Kişilerarası Duyarlılık ve Depresyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi SBF Dergisi, 14, 129-155. Güven, İ. ve Tunç, B. (2007). “Lisansüstü Öğretim Öğrencilerinin Akademik Sorunları (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği)”. Milli Eğitim Dergisi, 173, 157-172. Hermes-Lima, M.,Polcheira, C., Trigueiro, M. veBeleboni, R.O. (2008). Perceptions of Latin America Scientists About Science and Post- Graduate Education: Introduction to the 5th Issue of CBP-Latin America Comparative Biochemistry and Physiology, Part A, 151, 263-271. Karadağ, N. ve Özdemir, S. (2017). “Türkiye’de Doktora Eğitimi Sürecine İlişkin Öğretim Üyelerinin ve Doktora Öğrencilerinin Görüşleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 267-281. Karataş, T, Özen, Ş. ve Gülnar, E. (2017). “Akademisyenlerin Kariyer Basamakları ve Yükseltme Ölçütlerine İlişkin Görüşleri”. Journal of Higher Education, 7(2), 82-93. Karatürk, K. (2002). Öğretim Üyesi ve Bilim İnsanı Yetiştirme Lisansüstü Öğretimin Planlanması Ankara: Anı Yayıncılık. Karaman, S. ve Bakırcı, F. (2010). “Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114. Kula, Ö. ve Adıgüzel, O. (2015). “Lisansüstü Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarına Etki Eden Faktörler: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 291-315. Ortaş, İ. (2003). Bilgi Çağında Türkiye Üniversitelerinin Sorunları-3 Üniversite ve Toplum, 3(2), 1-3. Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Sorunları. Ankara: SETA Vakfı Yayınları. Pyhalto, K., Toom, A., Stubb, J., ve Lonka, K. (2012). Challenges of Becoming a Scholar: A Study of Doctoral Students’ Problems and Well-Being. International Scholarly Research Network. Article in Press. Saracoğlu, S., Varol, S.R. ve Evin-Ercan, İ. (2005). “Lisansüstü Eğitim Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Kaygıları, Araştırma ve İstatistiğe Yönelik Tutumları ile Araştırma Yeterlilikleri Arasındaki İlişki”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 187-199. Savaş, B. ve Topak, E. (2005). “Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilerin Beklentileri ve Lisansüstü Eğitimi Talep Etme Gerekçeleri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 145-154. Sezgin, F., Kılınç, A. Ç. Ve Kavgacı, H. (2012). “Yüksek Lisans Öğrencilerinin İyi Bir Tez Danışmanından Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (11), 129- 148. Turan, G. ve Sağır, A.. (2017). A qualified study on the views of graduate students related in education of theology faculty: the case of western black sea universities. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 1 (1), 86-117. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/jssh/issue/33034/362695. Wright, T. (2003). Postgraduate research students: people in context? British Journal of Guidance & Counselling, 31(2), 209–227. Yavuzer, H. ve Göver, İ.H. (2012). „Akademik Personelin Yabancı Dil Durumu ve Yabancı Dil Sınavlarına Bakışı: Nevşehir Örneği”. Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1, 136-158.

Lisansüstü Eğitim Öğrencilerinin Eğitimlerinde Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi

Yıl 2019, Cilt: 23 Sayı: 3, 987 - 1006, 15.10.2019

Öz

Educatio n
is the most important power showing the development level of a society since
centuries. Today, the power showing the development of the societies is the
knowledge level of the university graduates. Universities are very important
educational institutions in terms of both the students they train and the way
they lead the society. While the mission of universities is determined by
academicians, the first step of the academicians is the postgraduate education.
In order for the academicians to fulfill the duties expected from them, they
need to have a good postgraduate education. There are a number of factors
affecting the quality of the postgraduate education. From this point of view,
the aim of this study is to determine the problems experienced by the
postgraduate education students during their education. In the study,
phenomenological research method among qualitative research methods was used in
the study. Face-to-face interviews were held with 30 students studying in
postgraduate education at the Institute of Social Sciences in Erzurum Ataturk
University. As a result of the study, it was determined that the majority of the
participants are female and in the age group of 25-30 years, most of them were
civil servant, 18 were graduate students, 12 were doctoral student and the
participants were studying in postgraduate education for one or two years. The
students wanted to continue academic career after completing the education
period, most of them experienced educational problems, a great majority of them
started to their education consciously, their thoughts about the postgraduate
education before the education were still continuing, most of them were in the
thesis stage of the postgraduate education and experience research-related
problems at this stage. It was concluded that the majority of the participants
felt often stuck and depressed, but they still did not consider to leave the
postgraduate education and they expressed that they would receive postgraduate
education again if they come to the world again. The participants believed that
there were differences between the postgraduate education and their own
education understanding and they stated that there are problems related to
educational deficiencies in Turkey and the quality of postgraduate education
should be enhanced. Based on the results obtained from the study, it can be
recommended to find out and eliminate the problems experienced in postgraduate
education and to support the graduate students in both material and spiritual
areas.

Kaynakça

  • Appel, M., ve Dahlgren, L. (2003). Swedish Doctoral Students Experiences on Their Journey Towards a PhD: Obstacles and Opportunities Inside and Outside The Academic Building. Scandinavian Journal of Educational Research, 47(1), 89–110. Aslan, G. (2007). “Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne Kayıtlı Doktora Öğrencilerinin Lisansüstü Öğretime İlişkin Sorunları”. Milli Eğitim Dergisi, 174, 250-269. Ayas, A. ve Kala, N. (2007). “Danışman- Lisansüstü Öğrenci İlişkisinde Beklentiler ve Karşılaşılan Problemler”. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 17- 20 Ekim, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Aycan, Ş., Aycan, N. Ve Türkoğlu, S. (2005). “Fen-Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Tezsiz Yüksek Lisans Programlarından Beklentileri ve Kaygıları”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 17-25. Aydın, E. (2006). Tez, Tez Danışmanlığı ve Yayında Etik, Türk Tıp Dizini, 112-114. Bakioğlu, A., ve Gürdal, A. (2001). “Lisansüstü Tezlerde Danışman ve Öğrencilerin Rol Algıları: Yönetim İçin Göstergeler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 9-18. Başer, N., Günhan, B. ve Yavuz, G. (2005). “Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanında Öğrenim Gören Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Aldıkları Eğitimden Beklentileri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 95-101. Beltekin, N. ve Rodmard, S. (2013). “Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Üniversiteye İlişkin Görüşleri”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 250-269. Bosque-Perez, A.N., Klas, P.Z., Force, J.E., Waits, L.P., Cleary, K., Rhoades, P., Galraith,S.M., Bentley-Brymer, A.L., O’Rourke,M., Eigenbrode, S.D., Bryam-Finegan, J.D., Wulfhorst, N.S. ve Holbrook, J.D. (2016). A Pedagogical Model for Team-Based, Problem- Focused Interdisciplinary Doctoral Education, Education, 66(6), 477-488. Bozan, M. (2012). Lisansüstü Eğitimde Nitelik Arayışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 177-187. Brown G. ve Atkins, M. (1991). Effective Teaching in Higher Education. Routledge, London: Roudledge Yayınları. Cengizhan, S. Ve Akkul, N. (2005). “Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yüksek Lisans Öğrencilerinin Programa İlişkin Görüşleri ve Beklentileri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 339-346. Creswell, J.W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları S. B Demir (Çev.). Ankara: Eğiten Kitap. Çavdar, A. (2001). Konuşma Metni TÜBA Bilimsel Toplantı Serileri (7) Bilim Adamı Yetiştirme- Lisansüstü Eğitim Ankara: TÜBİTAK Yayınları. Erözkan, A. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Kişilerarası Duyarlılık ve Depresyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi SBF Dergisi, 14, 129-155. Güven, İ. ve Tunç, B. (2007). “Lisansüstü Öğretim Öğrencilerinin Akademik Sorunları (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği)”. Milli Eğitim Dergisi, 173, 157-172. Hermes-Lima, M.,Polcheira, C., Trigueiro, M. veBeleboni, R.O. (2008). Perceptions of Latin America Scientists About Science and Post- Graduate Education: Introduction to the 5th Issue of CBP-Latin America Comparative Biochemistry and Physiology, Part A, 151, 263-271. Karadağ, N. ve Özdemir, S. (2017). “Türkiye’de Doktora Eğitimi Sürecine İlişkin Öğretim Üyelerinin ve Doktora Öğrencilerinin Görüşleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 267-281. Karataş, T, Özen, Ş. ve Gülnar, E. (2017). “Akademisyenlerin Kariyer Basamakları ve Yükseltme Ölçütlerine İlişkin Görüşleri”. Journal of Higher Education, 7(2), 82-93. Karatürk, K. (2002). Öğretim Üyesi ve Bilim İnsanı Yetiştirme Lisansüstü Öğretimin Planlanması Ankara: Anı Yayıncılık. Karaman, S. ve Bakırcı, F. (2010). “Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114. Kula, Ö. ve Adıgüzel, O. (2015). “Lisansüstü Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarına Etki Eden Faktörler: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 291-315. Ortaş, İ. (2003). Bilgi Çağında Türkiye Üniversitelerinin Sorunları-3 Üniversite ve Toplum, 3(2), 1-3. Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Sorunları. Ankara: SETA Vakfı Yayınları. Pyhalto, K., Toom, A., Stubb, J., ve Lonka, K. (2012). Challenges of Becoming a Scholar: A Study of Doctoral Students’ Problems and Well-Being. International Scholarly Research Network. Article in Press. Saracoğlu, S., Varol, S.R. ve Evin-Ercan, İ. (2005). “Lisansüstü Eğitim Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Kaygıları, Araştırma ve İstatistiğe Yönelik Tutumları ile Araştırma Yeterlilikleri Arasındaki İlişki”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 187-199. Savaş, B. ve Topak, E. (2005). “Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilerin Beklentileri ve Lisansüstü Eğitimi Talep Etme Gerekçeleri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 145-154. Sezgin, F., Kılınç, A. Ç. Ve Kavgacı, H. (2012). “Yüksek Lisans Öğrencilerinin İyi Bir Tez Danışmanından Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (11), 129- 148. Turan, G. ve Sağır, A.. (2017). A qualified study on the views of graduate students related in education of theology faculty: the case of western black sea universities. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 1 (1), 86-117. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/jssh/issue/33034/362695. Wright, T. (2003). Postgraduate research students: people in context? British Journal of Guidance & Counselling, 31(2), 209–227. Yavuzer, H. ve Göver, İ.H. (2012). „Akademik Personelin Yabancı Dil Durumu ve Yabancı Dil Sınavlarına Bakışı: Nevşehir Örneği”. Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1, 136-158.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rıdvan Küçükali 0000-0001-7254-3723

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Küçükali, R. (2019). Determining The Difficulties Experienced By Postgraduate Students in Their Education. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(3), 987-1006.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.