TThe aim of the present study was to examine the mediation effect of patience in the relationship between coping styles and resilience in university students. The sample comprised 401 university students (290 females [72.3%] and 111 males [27.7%]). The Patience Scale, Coping Style Scale, and Brief Resilience Scale were employed in the study. SPSS and AMOS 21 were used for statistical analysis. According to the study findings, there were positive relationships between patience, resilience, and problem-focused coping styles. Emotion-focused coping styles were negatively associated with patience and resilience. The results of the mediating model showed that patience partially mediated the relationships between problem/emotion-focused coping styles and resilience. The researchers discussed the results and offered suggestions in light of the relevant literature.
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde stresle baş çıkma tarzları ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkide sabrın aracılık etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemi 401 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır (290 kadın [%72,3] ve 111 erkek [%27,7]). Araştırmada Sabır Ölçeği, Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği ve Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği kullanılmıştır. İstatistiksel analizler için SPSS ve AMOS 21 programları kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sabır, psikolojik sağlamlık ve problem odaklı başa çıkma tarzları arasında pozitif yönde ilişkiler bulunmuştur. Duygu odaklı başa çıkma tarzları ise sabır ve psikolojik sağlamlık ile negatif yönde ilişkili bulunmuştur. Aracılık modelinin sonuçları göre, problem/duygu odaklı başa çıkma tarzları ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkilerde sabrın kısmi aracılık etkisinin olduğunu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar ilgili alanyazın ışığında tartışılmaya çalışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Başa çıkma tarzları psikolojik sağlamlık sabır aracılık analizi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.