Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kadın Yöneticilerin Sosyal Sermaye Düzeyleri İle İç Girişimcilik Davranışları Arasındaki İlişki (Spor Hizmet İşletmesi Örneği)

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 93 - 102, 30.06.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı; spor hizmet işletmesinde yöneticilik yapan kadın personelin sosyal sermaye algısı ile iç girişimcilik davranışları arasındaki ilişkinin yönü ve düzeyinin değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda, araştırma ilişkisel tarama yöntemi uygulanarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Spor Etkinlikleri ve İşletmeciliği Ticaret AŞ (Spor İstanbul) bünyesinde görev yapan (N=101) kadın yönetici, örneklemini ise (n=50) gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılara çalışma hakkında bilgi verildikten sonra çalışmaya katılım gönüllülük esasına dayalı olarak yürütülmüştür. Katılımcılara tanımlayıcı bilgi formu, sosyal sermaye ölçeği ve iç girişimcilik ölçeği uygulanmıştır. . İstatistiki işlem olarak korelasyon analizinden faydalanılmıştır.
Sonuç olarak sosyal sermaye STK üyeliği boyutu ortalaması zayıf seviyede görülürken, diğer boyutların ortalama üzerinde olduğu, iç girişimcilik yönlü davranışların ise ortalama üstü bir düzeyde görüldüğü tespit edilmiştir. Sosyal sermaye ile iç girişimcilik davranışı arasında zayıf ve orta düzeyde pozitif yönde ilişkiler bulunduğu belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

yok

Kaynakça

  • Ağcasulu, H. (2017). Sosyal sermaye kavramı ve temel bakış açılarının karşılaştırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8(17), 114-129.
  • Akyazı, T.E. (2014). Girişimcilik sürecinde sosyal sermaye ve sosyal ağlar ile iç girişimcilik arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim Ve Organizasyon Bilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı, Aksaray.
  • Alipour, F., İdris, K. ve Karimi, R. (2011). Intrapreneurship in learning organizations: moderating role of organizational factors. Journal of American Science, 11, 141-150.
  • Arı, A. (2020). Spor eğitimi veren kurumlardaki akademisyenlerin örgütsel sosyal sermaye, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ardahan, F. (2012). Sosyal sermaye ölçeği geçerlilik, güvenirlilik çalışması. International Journal of Human Sciences [Online], (9)2, 773-789.
  • Burke, R. J., Rothstein, M. G. ve Bristor, J.M. (1995). Interpersonal networks of managerial and professional women, Women in Management Review, 10(1),
  • Chang, J. (2001). Intrapreneurship and exopreneurship in manufacturing firms: An empirical study of performance implications. Journal of Enterprising Culture, 9(2), 153-171.
  • Donavan, D. T., Brown, T. J. ve Mowen, J. C. (2004). Internal benefits of service worker customer orientation: Job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behaviors. Journal of Marketing, 68 (January), 128-146.
  • Field, J. (2003). Sosyal sermaye (Bahar Bilgen & Bayram Şen, Çev.). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Field, J. (2006). Sosyal sermaye. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Hambrıck, Donald C. ve Mason, Phyliss, A. (1984). Upper echelons: The organisation as a reflection of its top managers, Academy of Management Review, 9(2), 193-206.
  • Onyx, J. ve Bullen, P. (2000). Measuring social capital in five communities. Journal of Applied Behavioral Science, 36(1), 23-42.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karadal, H. ve Akyazı, T. E. (2013). Girişimcilik. Ankara: Beta Yayınevi.
  • Lin, N. (1999). Social networks and status attainment. İn J.Hagan and K. Cook (Eds.), Annual review of sociology. Palo Alto, CA: Annual Reviews.
  • Mc Pherson, M., Smith-Lovin, L. ve Cook. J. M. (1987). Homophily in voluntary organizations: status distance and the composition of face-to-face groups. American Sociological Review 52, 370–79.
  • Uygun, M. ve Akın, P. D. (2017). İçsel pazarlama uygulamalarının hizmet çalışanlarının müşteri ve iç girişimcilik yönlü davranışlar geliştirmelerindeki rolü. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICMEB17 Özel Sayı, 836-853.
  • Pekel, A .(2020). Spor örgütlerinde iç girişimcilik ve müşteri yönlü davranışlar geliştirmede içsel pazarlama algısı ve algılanan örgütsel desteğin aracılık rolü. Doktora Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Muğla.
  • Putnam, R. D. (1993). Making democracy work: Civic traditions in modern Italy Princeton: Princeton University Press.
  • Stewart, J. K. (2009). An investigation of an intrapreneurial orientation among employees in service organization. PhD Thesis, Ohio State University, Ohio.
  • Sunderland D. (2007). Social capital, trust and the ındustrial revolution. The USA and Canada: Simultaneously Published.
  • Yılmaz, K. (2010). Devlet ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 579-616.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nimet Korkmaz 0000-0003-0718-6883

Mehmet İnan 0000-0001-5145-9733

Aydın Pekel 0000-0003-0238-1081

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 14 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korkmaz, N., İnan, M., & Pekel, A. (2021). Kadın Yöneticilerin Sosyal Sermaye Düzeyleri İle İç Girişimcilik Davranışları Arasındaki İlişki (Spor Hizmet İşletmesi Örneği). Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 93-102.