Bu araştırma 48-66 aylık çocukların çevre farkındalık düzeylerinin belirli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bingöl İl Merkezinde ve ilçelere bağlı köylerde basit tesadüfi örnekleme yolu ile belirlenen Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı olan anasınıfı ve anaokullarında eğitim gören 220 çocuk oluşturmuştur. Araştırmanın temel dayanağı olan veriler; “Kişisel Bilgi Formu” ve Kurt Gökçeli tarafından (2015)’te geliştirilen “48-66 Aylık Çocuklar İçin Çevresel Farkındalığı Değerlendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, 48-66 aylık çocukların çevresel farkındalık düzeyleri ile yaşadıkları yer, yaş düzeyleri, anne-baba öğrenim düzeyleri, sosyo-ekonomik durumları arasında istatistiksel olarak önemli bir farklılık olduğu (p<.0,5) ancak cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür (p>.0,5). Araştırma sonunda ortaya çıkan sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.
Farkındalık çevre çevre farkındalığı çevre farkındalık düzeyi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |