Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Denetim Odakları İle Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 20 - 33, 29.12.2023

Öz

Bu çalışma öğretmenlerin denetim odakları ile öz yeterlik inançlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu çeşitli branşlardan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın anketi katılımcılara Google Formlar aracılığıyla ulaştırılmıştır. Gönüllülük esasına göre doldurulan anket formunu toplamda 275 katılımcı doldurmuştur. Daha sonra uygulanan aykırı uç değer analizinde on altı anket formu değerlendirilmeye alınmamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ilk bölümde kişisel bilgiler formu, ikinci bölümde Sadowski, Taylor, Woodward, Peacher ve Martin (1982) tarafından geliştirilen Türkçe’ye uyarlama çalışması Buluş, M. (2011) tarafından yapılan öğretmen ‘’Denetim Odağı Ölçeği’’, üçüncü bölümde ise öğretmenlerin öz yeterlilik algılarını ölçmek için Tschannen-Moran Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘’Öğretmen Öz Yeterlilik Ölçeği’’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 paket programı kullanılmıştır. Katılımcıların denetim odakları ile öz yeterlik inançlarının yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, mevcut müdürünüzle çalışma süresi değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı, branş ve mesleki tecrübe değişkenleri arasında ise anlamlı farklılaşma olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak katılımcıların denetim odakları ile öz yeterlilik ve tüm alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir (p<0.05).

Kaynakça

  • Ahmadi, A., Soori, H., Mobasheri, M., Etemad, K., & Khaledifar, A. (2014). Heart failure, the outcomes, predictive and related factors in Iran. Journal of Mazandaran University of Medical Sciences, 24(118), 180-188. Arabacı, S., & Kardaş, F. (2022). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algısı. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (41), 166-174. Aydoğan, Ş.Y. (2021). Yerel Yönetimlerin Eğitim Uygulamalarının Çankaya Belediyesi Özelinde Değerlendirilmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çağatay Dereceli 0000-0003-2771-2000

Ebru Dereceli 0000-0002-7021-1001

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dereceli, Ç., & Dereceli, E. (2023). Öğretmenlerin Denetim Odakları İle Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 3(2), 20-33.