Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON CLASSROOM MANAGEMENT IN DISTANCE EDUCATION DURING EARTHQUAKE PROCESSES

Yıl 2023, Cilt: 5, 124 - 145, 20.10.2023
https://doi.org/10.48166/ejaes.1354021

Öz

Following the earthquake centered in Kahramanmaraş on February 6, 2023, the Council of Higher Education throughout Turkey decided to carry out education and training activities through distance education. In the study, the perceptions of classroom management in distance education of the students who received pedagogical formation training after the earthquake process and the effects of the earthquake in online courses were measured. The research was prepared in qualitative research type and designed in accordance with descriptive and content analysis. The data were provided with two sections consisting of personal and theoretical information and a semi-structured form containing a total of 8 statements, and the opinions of 163 participants were used. In line with the results obtained, "distance education" was found to be moderately efficient. According to the classroom management after the earthquake process, the positive situations encountered in distance education courses were determined as "motivation", "positive classroom atmosphere and interaction", "course presentation forms of the instructors", and the negative situations emerged as "inability to focus on the course during the course" and "worrisome attitudes". After the earthquake process, the positive effects of distance education on online courses were stated as "recording of the courses and being traceable afterward", "course content and documents are already in the system", "being economical in terms of money and time", and the negative effects were "the intensity of the courses on the same days", "internet and systemic problems". It was observed that there were significant differences between the students who were exposed to the earthquake and those who were not. At the end of the research, some suggestions were made to reduce the possible effects of the earthquake on lecturers and university students and to increase the effectiveness of online courses.

Etik Beyan

Ethical rules were complied with and ethical permission was obtained.

Kaynakça

  • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (2023, 11 Şubat). Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremler [Basın bülteni]. afad.gov.tr/kahramanmarasta-meydana-gelen-depremler-hk-28
  • Ağaoğlu, E. (2003). Sınıf yönetimiyle ilgili genel olgular. Z. Kaya (Ed.). Sınıf Yönetimi (s. 3-17). Pegem Akademi.
  • Akkoyunlu, B. (2020). Yükseköğretimde uzaktan eğitim ve kalite güvencesi sistemi. Yükseköğretim Kalite Kurulu.
  • Akkoyunlu, B., Bardakçı, S., & Dağhan, G. (2020). Pandemi dönemi uygulamalarından kalıcı uzaktan eğitime dönüşümün gerekleri. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed.). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020 (s. 555-575). Pegem Akademi.
  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alan yazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9.
  • Argon, T., & Nartgün, Ş. Z. (2014). Sınıf yönetimi. Maya Akademi.
  • Aydın, A. (2008). Sınıf yönetimi. Pegem Akademi.
  • Balcı, A. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma (Yöntem, teknik ve ilkeler). Pegem Akademi.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bakioğlu, A. (2009). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28. https://doi.org/46796/586804
  • Bergdahl, N., & Nouri, J. (2021). Covid-19 and crisis-prompted distance education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 26(3), 443-459.
  • Bilgiç, H.G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Bulut S., (2009). Depremden sonra çocuklarda görülen travma sonrası stres tepkilerinin yaş ve cinsiyetler açısından karşılaştırılması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 43-51.
  • Buzpınar, V., & Tosun, M. (2021). Üniversitelerde pandemi döneminde uzaktan eğitimin verimliliği üzerine bir araştırma (Sakarya Üniversitesi Alman dili ve edebiyatı örneği). PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 116-125.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. U., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cadoli, I.C., Hack, W.G., & Ray, J.R. (2005). School business administration. Allyn and Bacon.
  • Can, E. (2020). Sanal sınıf yönetimi: İlkeler, uygulamalar ve öneriler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 251-295.
  • Cankardaş S., & Sofuoğlu Z., (2019), Deprem ya da yangın deneyimlemiş kişilerde travma sonrası Stres bozukluğu belirtileri ve belirtilerin yordayıcıları. Turkish Journal of Psychiatry, 30(3), 151-156.
  • Cénat J.M., & Derivois, D., (2014), Assessment of prevalence and determinants of posttraumatic stress disorder and depression symptoms in adults survivors of earthquake in Haiti after 30 months. Journal of Affective Disorders, 159, 111-117.
  • Cleveland-Innes, M., Garrison, D. R., & Vaughan, N. (2019). The community of inquiry theoretical framework: Implications for distance education and beyond. In M. G. Moore and W. C. Diehl (Eds.). Handbook of Distance Education (4th ed.) (pp.67-79). Taylor & Francis.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel araştırmacılar için 30 temel beceri. H. Özcan (Çev.). Anı.
  • Çalık, T. (2009). Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. L. Küçükahmet (Ed.). Sınıf Yönetimi (s. 2-16). Pegem Akademi.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212.
  • Eroğlu, C. N., Keskin Tunç, S., Işık, M., & Elasan, S. (2017). Diş hekimliği fakültesindeki deprem yaşayan ve yaşamayan bireylerde travma sonrası stres bozukluğu-depresyon görülme sıklığı ve temporomandibular eklem hastalıklarıyla ilişkisinin araştırılması. Van Tıp Dergisi, 24(2), 94-100.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., & Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1), 1-18.
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158.
  • Gündüz, H. B. (2004). Eğitim okul ve sınıf yönetimi. Ş. Erçetin & Ç. Özdemir (Ed.). Sınıf Yönetimi (s. 2-32). Asil.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y., & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 267-282.
  • Hızal, A. (1983). Uzaktan eğitim süreçleri ve yazılı gereçler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.
  • Kalelioğlu, F., Atan, A., & Çetin, Ç. (2016). Sanal sınıf ortamında eğitmen ve öğrenen deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 555-568. https://doi.org/10.17860/efd.34388
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karakuş, U. (2013). Depremi yaşamış ve yaşamamış öğrencilerin deprem algılarının, metafor analizi ile incelenmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 18(29), 97-116.
  • Karaman, S., Aydemir, M., Küçük, S., & Yıldırım, G. (2013). Virtual classroom participants’ views for effective synchronous education process. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 14(1), 290-301.
  • Karasoy, H. , Cebe, E., & Babaoğlu, P. (2021). Türkiye’de uzaktan eğitim politikaları. Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, 3(2), 143-165. https://doi.org/68781/1002339
  • Kaya, S. (2011). Sanal sınıf yönetiminde görev alacak öğretim elemanlarının eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Labbate L.A., & Snow M.P. (1992). Posttraumatic stress sympyoms among soldires exposed to combat in persion gult. Hospital and Community Psychiatry, 43, 831-833.
  • Maguire, L. L. (2005). Literature review–faculty participation in online distance education: Barriers and motivators. Online Journal Of Distance Learning Administration, 8(1), 1-16.
  • Merriam, S. B., & Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. Jossey-Bass Publishers.
  • Miles, M. B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis : an expanded sourcebook. (2nd Edition). SAGE Publications.
  • Moore, M., & Kearsley, G. (2005). Distance education: a system view. Wadsworth.
  • Ophat, K., Atisabda, W., Plodkaew, J., & Jatuporn, P. (2015). Factors of virtual classroom to enhance online learning in multicultural society for pre-service teacher students. International Journal of Information and Education Technology, 5(7), 502-506.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1),13-43. https://doi.org/ 10.37669/milliegitim.788118
  • Özmen, B. (2012). Türkiye deprem bölgeleri haritalarının tarihsel gelişimi. Türkiye Jeoloji Bülteni, 55(1).
  • Özüdoğru, G. (2021). Problems faced in distance education during Covid-19 Pandemic. Participatory Educational Research, 8(4), 321-333.
  • Quality Assurance Agency. (2020). Building a taxonomy for digital learning. The Quality Assurance Agency for Higher Education.
  • Romiszowski, A. J. (2004). How's the e-learning baby? Factors leading to success or failure of an educational technology innovation. Educational Technology, 44(1), 5-27.
  • Rumble, G. (2019). The planning and management of distance education. Routledge.
  • Sarpkaya, R. (2012). Sınıf yönetimi. Anı.
  • Taşçı, G. A., & Özsoy, F. (2021). Deprem travmasının erken dönem psikolojik etkileri ve olası risk faktörleri. Çukurova Medical Journal, 46(2), 488-494.
  • Thomas, M. S. C., & Rogers, C. (2020). Education, the science of learning, and the COVID‑19 crisis. Prospects, 49(1-2), 87-90. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09468-z
  • Thursby, J. S. (2006). Funeral festivals in America: Rituals for the living. Journal of Chemical Information and Modeling. The University Press of Kentucky.
  • United States Distance Learning Association. (2011). Distance learning. 8(2), 1-72. Information Age Publication.
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde Türkiye ve Çin’de uzaktan eğitim süreç ve uygulamalarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, Pandemic Special Issue, 3298-3308. https://doi.org/10.26466/opus.857131
  • Yavuz A., & Dikmen S., (2015). Doğal afetlerin zararlarının finansmanında kullanılan afet öncesi finansal araçlar. Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, 3(2), 303-322.
  • Yelboğa, N. (2023). Kahramanmaraş depremi özelinde travmatik yas ve sosyal hizmetin yas danışmanlığı müdahalesi. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 7(1), 97-121.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yurdakul, B. (2007). Eğitimde yeni yönelimler. Ö. Demirel (Ed.). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2020). Yükseköğretim kurumları 2020 yılı uzaktan eğitimde kalite güvencesi durum raporu. Yükseköğretim Kurulu.
  • Yükseköğretim Kurulu (2023a, 11 Şubat). Üniversitelerde uzaktan eğitime geçiş [Basın bülteni]. yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2023/basin-duyurusu-universitelerde-uzaktan-egitime-gecis.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu (2023b, 30 Mart). 2022-2023 Eğitim ve öğretim yılı bahar dönemine ilişkin alınan yeni kararlar [Basın bülteni]. yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitim-ogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx
Yıl 2023, Cilt: 5, 124 - 145, 20.10.2023
https://doi.org/10.48166/ejaes.1354021

Öz

Kaynakça

  • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (2023, 11 Şubat). Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremler [Basın bülteni]. afad.gov.tr/kahramanmarasta-meydana-gelen-depremler-hk-28
  • Ağaoğlu, E. (2003). Sınıf yönetimiyle ilgili genel olgular. Z. Kaya (Ed.). Sınıf Yönetimi (s. 3-17). Pegem Akademi.
  • Akkoyunlu, B. (2020). Yükseköğretimde uzaktan eğitim ve kalite güvencesi sistemi. Yükseköğretim Kalite Kurulu.
  • Akkoyunlu, B., Bardakçı, S., & Dağhan, G. (2020). Pandemi dönemi uygulamalarından kalıcı uzaktan eğitime dönüşümün gerekleri. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed.). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020 (s. 555-575). Pegem Akademi.
  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alan yazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9.
  • Argon, T., & Nartgün, Ş. Z. (2014). Sınıf yönetimi. Maya Akademi.
  • Aydın, A. (2008). Sınıf yönetimi. Pegem Akademi.
  • Balcı, A. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma (Yöntem, teknik ve ilkeler). Pegem Akademi.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bakioğlu, A. (2009). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28. https://doi.org/46796/586804
  • Bergdahl, N., & Nouri, J. (2021). Covid-19 and crisis-prompted distance education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 26(3), 443-459.
  • Bilgiç, H.G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Bulut S., (2009). Depremden sonra çocuklarda görülen travma sonrası stres tepkilerinin yaş ve cinsiyetler açısından karşılaştırılması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 43-51.
  • Buzpınar, V., & Tosun, M. (2021). Üniversitelerde pandemi döneminde uzaktan eğitimin verimliliği üzerine bir araştırma (Sakarya Üniversitesi Alman dili ve edebiyatı örneği). PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 116-125.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. U., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cadoli, I.C., Hack, W.G., & Ray, J.R. (2005). School business administration. Allyn and Bacon.
  • Can, E. (2020). Sanal sınıf yönetimi: İlkeler, uygulamalar ve öneriler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 251-295.
  • Cankardaş S., & Sofuoğlu Z., (2019), Deprem ya da yangın deneyimlemiş kişilerde travma sonrası Stres bozukluğu belirtileri ve belirtilerin yordayıcıları. Turkish Journal of Psychiatry, 30(3), 151-156.
  • Cénat J.M., & Derivois, D., (2014), Assessment of prevalence and determinants of posttraumatic stress disorder and depression symptoms in adults survivors of earthquake in Haiti after 30 months. Journal of Affective Disorders, 159, 111-117.
  • Cleveland-Innes, M., Garrison, D. R., & Vaughan, N. (2019). The community of inquiry theoretical framework: Implications for distance education and beyond. In M. G. Moore and W. C. Diehl (Eds.). Handbook of Distance Education (4th ed.) (pp.67-79). Taylor & Francis.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel araştırmacılar için 30 temel beceri. H. Özcan (Çev.). Anı.
  • Çalık, T. (2009). Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. L. Küçükahmet (Ed.). Sınıf Yönetimi (s. 2-16). Pegem Akademi.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212.
  • Eroğlu, C. N., Keskin Tunç, S., Işık, M., & Elasan, S. (2017). Diş hekimliği fakültesindeki deprem yaşayan ve yaşamayan bireylerde travma sonrası stres bozukluğu-depresyon görülme sıklığı ve temporomandibular eklem hastalıklarıyla ilişkisinin araştırılması. Van Tıp Dergisi, 24(2), 94-100.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., & Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1), 1-18.
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158.
  • Gündüz, H. B. (2004). Eğitim okul ve sınıf yönetimi. Ş. Erçetin & Ç. Özdemir (Ed.). Sınıf Yönetimi (s. 2-32). Asil.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y., & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 267-282.
  • Hızal, A. (1983). Uzaktan eğitim süreçleri ve yazılı gereçler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.
  • Kalelioğlu, F., Atan, A., & Çetin, Ç. (2016). Sanal sınıf ortamında eğitmen ve öğrenen deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 555-568. https://doi.org/10.17860/efd.34388
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karakuş, U. (2013). Depremi yaşamış ve yaşamamış öğrencilerin deprem algılarının, metafor analizi ile incelenmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 18(29), 97-116.
  • Karaman, S., Aydemir, M., Küçük, S., & Yıldırım, G. (2013). Virtual classroom participants’ views for effective synchronous education process. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 14(1), 290-301.
  • Karasoy, H. , Cebe, E., & Babaoğlu, P. (2021). Türkiye’de uzaktan eğitim politikaları. Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, 3(2), 143-165. https://doi.org/68781/1002339
  • Kaya, S. (2011). Sanal sınıf yönetiminde görev alacak öğretim elemanlarının eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Labbate L.A., & Snow M.P. (1992). Posttraumatic stress sympyoms among soldires exposed to combat in persion gult. Hospital and Community Psychiatry, 43, 831-833.
  • Maguire, L. L. (2005). Literature review–faculty participation in online distance education: Barriers and motivators. Online Journal Of Distance Learning Administration, 8(1), 1-16.
  • Merriam, S. B., & Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. Jossey-Bass Publishers.
  • Miles, M. B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis : an expanded sourcebook. (2nd Edition). SAGE Publications.
  • Moore, M., & Kearsley, G. (2005). Distance education: a system view. Wadsworth.
  • Ophat, K., Atisabda, W., Plodkaew, J., & Jatuporn, P. (2015). Factors of virtual classroom to enhance online learning in multicultural society for pre-service teacher students. International Journal of Information and Education Technology, 5(7), 502-506.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1),13-43. https://doi.org/ 10.37669/milliegitim.788118
  • Özmen, B. (2012). Türkiye deprem bölgeleri haritalarının tarihsel gelişimi. Türkiye Jeoloji Bülteni, 55(1).
  • Özüdoğru, G. (2021). Problems faced in distance education during Covid-19 Pandemic. Participatory Educational Research, 8(4), 321-333.
  • Quality Assurance Agency. (2020). Building a taxonomy for digital learning. The Quality Assurance Agency for Higher Education.
  • Romiszowski, A. J. (2004). How's the e-learning baby? Factors leading to success or failure of an educational technology innovation. Educational Technology, 44(1), 5-27.
  • Rumble, G. (2019). The planning and management of distance education. Routledge.
  • Sarpkaya, R. (2012). Sınıf yönetimi. Anı.
  • Taşçı, G. A., & Özsoy, F. (2021). Deprem travmasının erken dönem psikolojik etkileri ve olası risk faktörleri. Çukurova Medical Journal, 46(2), 488-494.
  • Thomas, M. S. C., & Rogers, C. (2020). Education, the science of learning, and the COVID‑19 crisis. Prospects, 49(1-2), 87-90. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09468-z
  • Thursby, J. S. (2006). Funeral festivals in America: Rituals for the living. Journal of Chemical Information and Modeling. The University Press of Kentucky.
  • United States Distance Learning Association. (2011). Distance learning. 8(2), 1-72. Information Age Publication.
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde Türkiye ve Çin’de uzaktan eğitim süreç ve uygulamalarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, Pandemic Special Issue, 3298-3308. https://doi.org/10.26466/opus.857131
  • Yavuz A., & Dikmen S., (2015). Doğal afetlerin zararlarının finansmanında kullanılan afet öncesi finansal araçlar. Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, 3(2), 303-322.
  • Yelboğa, N. (2023). Kahramanmaraş depremi özelinde travmatik yas ve sosyal hizmetin yas danışmanlığı müdahalesi. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 7(1), 97-121.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yurdakul, B. (2007). Eğitimde yeni yönelimler. Ö. Demirel (Ed.). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2020). Yükseköğretim kurumları 2020 yılı uzaktan eğitimde kalite güvencesi durum raporu. Yükseköğretim Kurulu.
  • Yükseköğretim Kurulu (2023a, 11 Şubat). Üniversitelerde uzaktan eğitime geçiş [Basın bülteni]. yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2023/basin-duyurusu-universitelerde-uzaktan-egitime-gecis.pdf
  • Yükseköğretim Kurulu (2023b, 30 Mart). 2022-2023 Eğitim ve öğretim yılı bahar dönemine ilişkin alınan yeni kararlar [Basın bülteni]. yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitim-ogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Hümeyra Yücel 0000-0002-5991-6502

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2023
Kabul Tarihi 16 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5

Kaynak Göster

APA Yücel, F. H. (2023). A STUDY ON CLASSROOM MANAGEMENT IN DISTANCE EDUCATION DURING EARTHQUAKE PROCESSES. Journal of Advanced Education Studies, 5, 124-145. https://doi.org/10.48166/ejaes.1354021

25126

     
     drji.png           
                                                                                                                                                               

     logo.png



  asos-index.png  


logo.png


14518

harph63.png