Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 148 - 171, 31.08.2020

Öz

Kaynakça

  • Ali, A., & Kohun, F. (2006). Dealing with isolation feelings in IS doctoral programs. International Journal of Doctoral Studies, 1(1), 21-33.
  • Arabacı, İ. B., & Akıllı, C. (2013). Lisansüstü Öğretimde Öğrenci Sorunları, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 124-134.
  • Aslan, C. (2010). Türkçe Eğitimi Programlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 87-115
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Worth Publishers.
  • Bayar, V., Bayar, A., Eğmir, E., Ödemiş, İ. S., & Kayir, G. (2013). Anxiety levels of GSs towards doing research. Proceedings of the VI. National GE Symposium/Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Turkey, 90-96.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik Güdülenme Ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliği ve güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, 83-98.
  • Bökeoğlu, O. Ç., & Yılmaz, A. G. K. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları İle Araştırma Kaygıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), 47-67.
  • Brown, S. C. (2004). Where this path may lead: Understanding career decision-making for postcollege life. Journal of College Student Development, 45, 375-390.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde Görev Yapan Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Öğretime Öğrenci Seçme Sürecine İlişkin Görüşleri. Ankara Eğitim Bilimleri Dergisi, 36(1-2), 167-174.
  • Byer, J. L. (2002). Measuring interrelationships between GSs' learning perceptions and academic self-efficacy. ERIC Document Reproduction Service No. ED 467 601.
  • Chemers, M. M., Hu, L., & Garcia, B. F. (2001). Academic self-efficacy and first year college student performance and adjustment. Journal of Educational Psychology, 93, 55-64.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Sage.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson.
  • Çimen, A. (2015). The investigation of the opinions and expectations of physical education and sport teacher candidates regarding post GE. [MA Thesis, Fırat University, Elazığ, Turkey]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Çoruk, A., Çağatay, Ş. M., & Öztürk, H. (2016). Lisansüstü eğitimde kayıt ve devam sorunları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 165-178.
  • Dogan, N., & Abd-El-Khalick, F. (2008). Turkish grade 10 students' and science teachers' conceptions of nature of science: A national study. Journal of research in Science Teaching, 45(10), 1083-1112.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative, and mixed methodologies. Oxford University Press. Eğmir, E., Ödemiş, İ. S., Bayar, V., Bayar, A., & Kayır, G. (2013). Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 97.
  • Entwistle, N. J. (1968). Academic Motivation and School Attainment. British Journal of Educational Psychology, 38 (2), 181-188.
  • Erkiliç, T. A. (2009). The factors which affect the eagerness of GSs for postGE. American-Eurasian Journal of Scientific Research, 4(4), 254-262.
  • Ethington, C. A., & Smart, J. C. (1986). Persistence to GE. Research in Higher Education, 24, 287-303.
  • Erichsen, E. A., & Bolliger, D. U. (2011). Towards understanding international graduate student isolation in traditional and online environments. Educational Technology Research and Development, 59(3), 309-326.
  • Gökçek, T., Taşkın, D., & Yıldız, C. (2014). Investigation of GSs’ Academic Self-Efficacy Beliefs. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 1134-1139.
  • Gömleksiz, M. N., & Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Lisansüstü Eğitime İlişkin Görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 68.
  • Grbich, C. (2013). Qualitative Data Analysis (2nd ed.) Sage.
  • Hawlery, P. (2003). Being bright is not enough. Charles C Thomas.
  • Hockey, J. (1994). New territory: Problems of adjusting to the first year of a social science PhD. Studies in Higher Education; 19(2), 177-190.
  • Hudd, S. S., Dumlao, J., Erdmann-Sager, D., Murray, D., Phan, E., Soukas, N., & Yokozuka, N. (2000). Stress at college: Effects on health habits, health status and self-esteem. College Student Journal, 34, 217-238.
  • Incikabi, L., Pektas, M., Ozgelen, S., & Kurnaz, M. A. (2013). Motivations and Expectations for Pursuing GE in Mathematics and Science Education. Anthropologist, 16(3), 701-709.
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim Üyesi ve Bilim İnsanı Yetiştirme Lisansüstü Öğretimin Planlanması. Anı Yayıncılık
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Kırmızı, Ö. (2011). An Evaluation of M.A. Elt Programs in Turkey. [PhD. Dissertation, Hacettepe University, Ankara, Turkey]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Küçükoğlu, H. (2015). An Evaluatıon of PhD ELT Programs in Turkey. [PhD Dissertation. Hacettepe University, Ankara, Turkey]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Kohun, F., & Ali, A. (2005). Isolation feelings in doctoral programs: A case study. Issues in Information Systems, VI (1), 379-385.
  • Köksal, D., & Razi, S. (2011). An investigation into ELT professionals' research culture in Turkey. Education & Science, 36(162), 209-224.
  • Lewis, C. W., Ginsberg, R., Davies, T., & Smith, K. (2004). The experiences of African American PH.D. students at a predominantly white Carnegie I – research institution. College Student Journal; 38(2), 231-245.
  • Merç, A. (2016). Research anxiety among Turkish graduate ELT students. Current Issues in Education, 19(1).
  • Mills, J. D. (2004). Students' attitudes Toward Statıstıcs: Implıcatıons for The Future. College Student Journal, 38(3), 349.
  • Offstein, E. H., Larson, M. B., McNeil, A. L., & Mwale, H. M. (2004). Are we doing enough for today‘s graduate student? The International Journal of Educational Management, 18, 396-407.
  • Onwuegbuzie, A. J. (1997). Writing a research proposal: The role of library anxiety, statistics anxiety, and composition anxiety. Library and Information Science Research, 19(1), 5- 33.
  • Onwuegbuzie, A. J. (2004). Academic procrastination and statistics anxiety. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(1), 3-19.
  • Onwuegbuzie, A. J., & Wilson, V. A. (2003). Statistics Anxiety: Nature, etiology, antecedents, effects, and treatments a comprehensive review of the literature. Teaching in Higher Education, 8(2), 195-209.
  • Onwuegbuzie, A. J., Slate, J. R., Paterson, F. R., Watson, M. H., & Schwartz, R. A. (2000). Factors Associated with Achievement in Educational Research Courses. Research in the Schools, 7(1), 53-65.
  • Özcan, M. (2015). Efficiency and effectivity evaluation of education administration supervision planning and economics master degree. [PhD. Dissertation, Marmara University, Istanbul, Turkey]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Özmentaş, G. & Özmentaş, S. (2005). Buca eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı yüksek lisans öğrencilerinin lisansüstü eğitimden beklentileri ve yüksek lisans programı ile ilgili görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (Özel Sayı 1: Lisansüstü Eğitim), 247-255.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods. Sage. Saracaloğlu, A. S. (2008). Lisansüstü Öğrencilerin Akademik Güdülenme Düzeyleri, Araştırma Kaygıları ve Tutumları İle Araştırma Yeterlikleri Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 179-208.
  • Savaş, B. ve Topak, E. (2005). Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Beklentileri ve Lisansüstü Öğrenimi Talep Etme Gerekçeleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17.
  • Sayan, Y., & Aksu, H. H. (2005). Akademik Personel Olmayan Lisansüstü Eğitim Yapan Bireylerin Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi Durum Belirlemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26, 207-231.
  • Seaward, B. L. (2002). Managing Stress: Principles and Strategies for Health and Well-Being (3 ed.). Jones and Bartlett Publishers.
  • Sevinç, B. (2001), Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Uygulamaları, Sorunlar ve Önerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34.
  • Solberg, V.S. & Viliarreal, P. (1997). Examination of self-efficacy, social support, and stress as predictors of psychological and physical distress among Hispanic college students. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 19, 182-201.
  • Song, M., Orazem, P. F., & Wohlgemuth, D. (2008). The role of mathematical and verbal skills on the returns to graduate and professional education. Economics of Education Review, 27(6), 664-675.
  • Thomas, K. M., Willis, L. A., & Davis, J. (2007). Mentoring minority GSs: issues and strategies for institutions, faculty, and students. Equal Opportunities International, 26(3), 178-192.
  • Torres, J. B., & Solberg, V. S. (2001). Role of self-efficacy, stress, social integration, and family support in Latino college student persistence and health. Journal of Vocational Behavior, 59, 53-63.
  • Twenge, J. M. (2000). The age of anxiety? Birth cohort change in anxiety and neuroticism, 1952-1993. Journal of Personality and Social Psychology, 79, 1007-1021.
  • Ünal, Ç., & İlter, İ. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitime Olan Tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği)/Attitudes of Classroom Teacher Candidates toward GE. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2).
  • Yurdakul, I. K.; (2016). Nitel Veri Analizinde Adım Adım Nvivo Kullanımı. Anı Yayıncılık.

A Qualitative Study on Graduate Students’ Feelings and Problems in Turkish ELT Context

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 148 - 171, 31.08.2020

Öz

The present study investigated graduate students’ feelings and problems in the Turkish ELT setting. Purposeful sampling method was chosen in order to have a deeper understanding of their perceptions related to being a graduate student. Attending Master’s and Doctorate Programs in English Language Teaching at different state universities, four MA and four PhD students took part in the study. The data were gathered through semi-structured interviews. A Phenomenological Qualitative Approach was adopted for the study and Inductive Analysis Method was employed for the data analysis. The outcomes of the study yielded that GSs experienced both negative and positive feelings such as “professional satisfaction” “self-confidence”, “excitement”, “indecisiveness”, “pressure”, “lack of satisfaction”, “confusion” during the different periods of their studies. Moreover, “commuting”, “limited time” and “lack of knowledge on research methods” were stated among problems they encountered throughout GE process. It is crucial to discover student’s feelings and problems through the analysis of their causes in English Language Teaching as a specific field. Furthermore, this will shed light on detecting and overcoming the problems other graduate students may encounter in another ELT context.

Kaynakça

  • Ali, A., & Kohun, F. (2006). Dealing with isolation feelings in IS doctoral programs. International Journal of Doctoral Studies, 1(1), 21-33.
  • Arabacı, İ. B., & Akıllı, C. (2013). Lisansüstü Öğretimde Öğrenci Sorunları, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 124-134.
  • Aslan, C. (2010). Türkçe Eğitimi Programlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 87-115
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Worth Publishers.
  • Bayar, V., Bayar, A., Eğmir, E., Ödemiş, İ. S., & Kayir, G. (2013). Anxiety levels of GSs towards doing research. Proceedings of the VI. National GE Symposium/Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Turkey, 90-96.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik Güdülenme Ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliği ve güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, 83-98.
  • Bökeoğlu, O. Ç., & Yılmaz, A. G. K. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları İle Araştırma Kaygıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), 47-67.
  • Brown, S. C. (2004). Where this path may lead: Understanding career decision-making for postcollege life. Journal of College Student Development, 45, 375-390.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde Görev Yapan Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Öğretime Öğrenci Seçme Sürecine İlişkin Görüşleri. Ankara Eğitim Bilimleri Dergisi, 36(1-2), 167-174.
  • Byer, J. L. (2002). Measuring interrelationships between GSs' learning perceptions and academic self-efficacy. ERIC Document Reproduction Service No. ED 467 601.
  • Chemers, M. M., Hu, L., & Garcia, B. F. (2001). Academic self-efficacy and first year college student performance and adjustment. Journal of Educational Psychology, 93, 55-64.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Sage.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson.
  • Çimen, A. (2015). The investigation of the opinions and expectations of physical education and sport teacher candidates regarding post GE. [MA Thesis, Fırat University, Elazığ, Turkey]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Çoruk, A., Çağatay, Ş. M., & Öztürk, H. (2016). Lisansüstü eğitimde kayıt ve devam sorunları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 165-178.
  • Dogan, N., & Abd-El-Khalick, F. (2008). Turkish grade 10 students' and science teachers' conceptions of nature of science: A national study. Journal of research in Science Teaching, 45(10), 1083-1112.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative, and mixed methodologies. Oxford University Press. Eğmir, E., Ödemiş, İ. S., Bayar, V., Bayar, A., & Kayır, G. (2013). Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 97.
  • Entwistle, N. J. (1968). Academic Motivation and School Attainment. British Journal of Educational Psychology, 38 (2), 181-188.
  • Erkiliç, T. A. (2009). The factors which affect the eagerness of GSs for postGE. American-Eurasian Journal of Scientific Research, 4(4), 254-262.
  • Ethington, C. A., & Smart, J. C. (1986). Persistence to GE. Research in Higher Education, 24, 287-303.
  • Erichsen, E. A., & Bolliger, D. U. (2011). Towards understanding international graduate student isolation in traditional and online environments. Educational Technology Research and Development, 59(3), 309-326.
  • Gökçek, T., Taşkın, D., & Yıldız, C. (2014). Investigation of GSs’ Academic Self-Efficacy Beliefs. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 1134-1139.
  • Gömleksiz, M. N., & Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Lisansüstü Eğitime İlişkin Görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 68.
  • Grbich, C. (2013). Qualitative Data Analysis (2nd ed.) Sage.
  • Hawlery, P. (2003). Being bright is not enough. Charles C Thomas.
  • Hockey, J. (1994). New territory: Problems of adjusting to the first year of a social science PhD. Studies in Higher Education; 19(2), 177-190.
  • Hudd, S. S., Dumlao, J., Erdmann-Sager, D., Murray, D., Phan, E., Soukas, N., & Yokozuka, N. (2000). Stress at college: Effects on health habits, health status and self-esteem. College Student Journal, 34, 217-238.
  • Incikabi, L., Pektas, M., Ozgelen, S., & Kurnaz, M. A. (2013). Motivations and Expectations for Pursuing GE in Mathematics and Science Education. Anthropologist, 16(3), 701-709.
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim Üyesi ve Bilim İnsanı Yetiştirme Lisansüstü Öğretimin Planlanması. Anı Yayıncılık
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Kırmızı, Ö. (2011). An Evaluation of M.A. Elt Programs in Turkey. [PhD. Dissertation, Hacettepe University, Ankara, Turkey]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Küçükoğlu, H. (2015). An Evaluatıon of PhD ELT Programs in Turkey. [PhD Dissertation. Hacettepe University, Ankara, Turkey]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Kohun, F., & Ali, A. (2005). Isolation feelings in doctoral programs: A case study. Issues in Information Systems, VI (1), 379-385.
  • Köksal, D., & Razi, S. (2011). An investigation into ELT professionals' research culture in Turkey. Education & Science, 36(162), 209-224.
  • Lewis, C. W., Ginsberg, R., Davies, T., & Smith, K. (2004). The experiences of African American PH.D. students at a predominantly white Carnegie I – research institution. College Student Journal; 38(2), 231-245.
  • Merç, A. (2016). Research anxiety among Turkish graduate ELT students. Current Issues in Education, 19(1).
  • Mills, J. D. (2004). Students' attitudes Toward Statıstıcs: Implıcatıons for The Future. College Student Journal, 38(3), 349.
  • Offstein, E. H., Larson, M. B., McNeil, A. L., & Mwale, H. M. (2004). Are we doing enough for today‘s graduate student? The International Journal of Educational Management, 18, 396-407.
  • Onwuegbuzie, A. J. (1997). Writing a research proposal: The role of library anxiety, statistics anxiety, and composition anxiety. Library and Information Science Research, 19(1), 5- 33.
  • Onwuegbuzie, A. J. (2004). Academic procrastination and statistics anxiety. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(1), 3-19.
  • Onwuegbuzie, A. J., & Wilson, V. A. (2003). Statistics Anxiety: Nature, etiology, antecedents, effects, and treatments a comprehensive review of the literature. Teaching in Higher Education, 8(2), 195-209.
  • Onwuegbuzie, A. J., Slate, J. R., Paterson, F. R., Watson, M. H., & Schwartz, R. A. (2000). Factors Associated with Achievement in Educational Research Courses. Research in the Schools, 7(1), 53-65.
  • Özcan, M. (2015). Efficiency and effectivity evaluation of education administration supervision planning and economics master degree. [PhD. Dissertation, Marmara University, Istanbul, Turkey]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Özmentaş, G. & Özmentaş, S. (2005). Buca eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı yüksek lisans öğrencilerinin lisansüstü eğitimden beklentileri ve yüksek lisans programı ile ilgili görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (Özel Sayı 1: Lisansüstü Eğitim), 247-255.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods. Sage. Saracaloğlu, A. S. (2008). Lisansüstü Öğrencilerin Akademik Güdülenme Düzeyleri, Araştırma Kaygıları ve Tutumları İle Araştırma Yeterlikleri Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 179-208.
  • Savaş, B. ve Topak, E. (2005). Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Beklentileri ve Lisansüstü Öğrenimi Talep Etme Gerekçeleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17.
  • Sayan, Y., & Aksu, H. H. (2005). Akademik Personel Olmayan Lisansüstü Eğitim Yapan Bireylerin Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi Durum Belirlemesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26, 207-231.
  • Seaward, B. L. (2002). Managing Stress: Principles and Strategies for Health and Well-Being (3 ed.). Jones and Bartlett Publishers.
  • Sevinç, B. (2001), Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Uygulamaları, Sorunlar ve Önerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34.
  • Solberg, V.S. & Viliarreal, P. (1997). Examination of self-efficacy, social support, and stress as predictors of psychological and physical distress among Hispanic college students. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 19, 182-201.
  • Song, M., Orazem, P. F., & Wohlgemuth, D. (2008). The role of mathematical and verbal skills on the returns to graduate and professional education. Economics of Education Review, 27(6), 664-675.
  • Thomas, K. M., Willis, L. A., & Davis, J. (2007). Mentoring minority GSs: issues and strategies for institutions, faculty, and students. Equal Opportunities International, 26(3), 178-192.
  • Torres, J. B., & Solberg, V. S. (2001). Role of self-efficacy, stress, social integration, and family support in Latino college student persistence and health. Journal of Vocational Behavior, 59, 53-63.
  • Twenge, J. M. (2000). The age of anxiety? Birth cohort change in anxiety and neuroticism, 1952-1993. Journal of Personality and Social Psychology, 79, 1007-1021.
  • Ünal, Ç., & İlter, İ. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitime Olan Tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği)/Attitudes of Classroom Teacher Candidates toward GE. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2).
  • Yurdakul, I. K.; (2016). Nitel Veri Analizinde Adım Adım Nvivo Kullanımı. Anı Yayıncılık.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülin Zeybek 0000-0002-6863-7169

Manolya Tunçer 0000-0002-8406-9595

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2020
Kabul Tarihi 12 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zeybek, G., & Tunçer, M. (2020). A Qualitative Study on Graduate Students’ Feelings and Problems in Turkish ELT Context. Eurasian Journal of Teacher Education, 1(2), 148-171.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .