Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Corporate Communication Projects on Brand Perception: An Analysis of Municipalities

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 4, 749 - 769, 30.07.2018
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.382759

Öz

Nowadays, the world, which rapidly changes and develops, has also created the
competitive environment. In the conditions of competition, the institutions need corporate
communication project to change. These efforts reveal how to be a brand. The institutions,
which arrange corporate communication projects, move in the direction of being a brand.
With these projects, institutions increase the life quality of the people, enhance the
employment opportunities, and also create a positive image in the minds of the people.
A lot of institutions organize projects to maintain their existences, gain the confidence of
the people and provide material and moral support. The main goal of these projects is that
institutions should be positively supported and perceived by the people. Therefore, effective
projects have been occasionally developed in order to meet their needs.
In this study, 30 district municipalities in Izmir city are determined as the target population
of the study. 6 district municipalities are examined as samples. The purpose of the study
is to measure the perception in the minds of the people in these districts that are formed
by the corporate communication projects conducted by the 6 municipalities which are
sample of the study. Information about the corporate communication projects are got by the
municipalities and the people in these districts, and brand perceptions of these municipalities
are determined. The study is also conducted in depth interviews with public relations and
press directors of the municipalities. In-depth interviews are conducted with 5 participants
from each district. The purpose of this method, it enables to identify the same or different
views of the people and to make comparisons according to these data. In addition to the
questions asked during the interview, gathering different data is also one of the reasons
to prefer this method. With this method, perceptions and attitudes towards corporate
communication projects are revealed and research problems are analyzed. According to the
results of the analysis and evaluation of the data, it emerges that corporate communication
projects affect the brand perceptions of the municipalities. The study concludes with the
recommendations.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, G.Ş., Kalyoncuoğlu, S. (2014). İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Marka Algısı Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), s. 125-144.
  • Ataman, H. ve Yamak, B. (2009). Sivil Toplum Örgütleri İçin Kampanya Hazırlama Rehberi, Dünyadan ve Türkiye’den İyi Kampanya Örnekleri. Ankara: Uzerler Matbaası.
  • American Marketing Association, (2018). https://www.ama.org/resources/Pages/ Dictionary.aspx?dLetter=B, Erişim Tarihi: 24.04.2018.
  • Aktepe, C., Baş, M. (2008), “Marka Bilgisi Sürecinde Marka Farkındalığı ve Algılanan Kalite (Beklenti) İlişkisi ve GSM Sektörüne Yönelik Bir Analiz”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), s. 84.
  • Avcılar, M.Y. (2008), “Tüketici Temelli Marka Değerinin Ölçümü”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), s.14.
  • Bryson, J.M. (1995). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Ekinci, A., Karakuş, M. (2011). İlköğretim Okullarında Müfettişlerce Yapılan Rehberlik ve Denetim Çalışmalarının İşlevselliği, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,11(4), s. 1849-1867.
  • Gümüş, M., Öksüz, B. (2009). Çalışanların Kurumsal İtibar Sürecine Katılımlarında İçsel İletişimin Rolü, Journal of Yasar University, 4(16), s. 2643-2644.
  • İlban, M.O., Akkılıç, M., Yılmaz, Ö. (2011). Tüketicilerin Beyaz Eşya Satın Alma Karar Sürecinde Marka Algılarına Yönelik Bir Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), s. 63-84.
  • Kılıç, M., Erkan, V. (2006). Stratejik Planlama Ve Dengeli Performans Yönetimi Yaklaşımları Bir Arada Olabilir Mi?, Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitimi Fakültesi Dergisi, 2, s. 77-93.
  • Knight, J. (2015). Investing in Human Resource Development: Strategic Planning for Success in Academic Lıbraries, Advances in Library Administration and Organization, 33, s. 1-45.
  • Özcan, S.O. (2010). İnternet’te Tüketici Satın Alma Karar Süreci, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1(2), s. 29-39.
  • Özçelik, D.G., Torlak, Ö. (2011). Marka Kişiliği Algısı ile Etnosentrik Eğilimler Arasındaki İlişki: Levis ve Mavi Jeans Üzerine Bir Uygulama, Ege Akademik Bakış Dergisi, 11(3), s. 361-377.
  • Özer, M.A. (2012). Bir Modern Yönetim Tekniği Olarak Algılama Yönetimi ve İç Güvenlik Hizmetleri, Karadeniz Araştırmaları Dergisi, 33, s. 147-180.
  • Pira, A. (2004). Bir Halkla İlişkiler Hedef Kitlesi; Halkın Tamamı veya Büyük Bir Kısmı Olarak Kamu; Kavramsal Çerçeve, Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (12), s. 225-234.
  • Sankar, S., Bhattacharya, C.B. (2004). Doing Beter At Doing Good: When, Why, And How Consumers Respond To Corporate Social initiatives, California Management Review, 47(1), s. 9-24.
  • Salman, F. “Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı”, http://www. stgm.org.tr/docs/1123440850PCM.pdf, Erişim Tarihi: 12.06.2011.
  • Tosun, N.B. (2014). Marka Yönetimi, (2. Baskı). İstanbul: Beta.
  • Vural, B. Z. Bat, M. (2013). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Yeygel, S., Yakın, M. (2007). Kurumsal Reklamlarda Göstergeler Aracılığıyla Marka Kimliğinin İletilmesi, Selçuk İletişim Dergisi, 5(1), s. 102-117.
  • Yentürk, N., Aksakaloğlu, Y., (2006). Proje Döngüsü Yönetimi I: Proje Teklifi Yazma, İzleme ve Değerlendirme, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, s. 146.

Kurumsal İletişim Projelerinin, Kurumların Marka Algısı İle İlişkisi: Belediyelere Yönelik Bir Analiz

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 4, 749 - 769, 30.07.2018
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.382759

Öz

Hızla gelişen ve değişen dünya, günümüzde yeni rekabet ortamları yaratmaktadır. Kurumlar,
rekabet koşullarında farklılaşmak için kurumsal iletişim projelerine ihtiyaç duymaktadır.
Kurumsal iletişim projeleri gerçekleştiren kurumlar, markalaşma yönünde adımlar
atmaktadır. Kurumlar yaptıkları bu çalışmalarla halkın yaşam kalitesini arttırmakta,
istihdam olanaklarını geliştirebilmekte aynı zamanda halkın zihnindeki imajlarını pozitif
yönde etkilemektedir. Birçok kurum varlığını sürdürebilmek, halkın güvenini kazanabilmek,
halka maddi ve manevi fayda sağlayabilmek için projeler yapmaktadır. Kurumların halk
tarafından olumlu algılanması ve desteklenmesi projelerin en temel amaçlarıdır. Bu
doğrultudan halktan kopmadan, onların ihtiyaç ve gereksinimlerini karşılamak adına zaman
zaman etkili projeler geliştirilmektedir.
Bu çalışmada İzmir kentindeki 30 ilçe belediyesi çalışmanın evreni olarak belirlenmiştir.
6 ilçe belediyesi ise örneklem olarak incelenmiştir. Çalışmanın amacı örneklem olarak
belirlenen 6 belediyenin yürüttüğü kurumsal iletişim projelerinin bu ilçelerde yaşayan
insanların zihinde oluşturduğu algıyı ortaya koymaktır. Görüşme yapılan belediyeler ve
bu ilçelerde yaşayan halktan kurumsal iletişim projelerine yönelik bilgiler alınmış ve bu
belediyelerin marka algıları tespit edilmiştir. Çalışma da belediyelerin halkla ilişkiler ve basın
yayın müdürü ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Örneklem olarak alınan her ilçeden
5 katılımcı ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bu çalışmada derinlemesine görüşme
yönteminin seçilmesinin amacı bu yöntemin insanların görüş paralelliği ya da farklılığının
saptanabilmesine ve buna göre karşılaştırmalar yapılabilmesine imkan vermesidir. Görüşme
sırasında sorulan sorular dışında farklı bilgiler elde edilebilmesi de yöntemin tercih edilme
sebeplerindendir. Bu yöntem ile kurumsal iletişim projelerine karşı olan algı ve tutumlar
ortaya konulmuş ve araştırma problemleri yorumlanmıştır. Elde edilen verilerin analiz ve
değerlendirme sonuçlarına göre kurumsal iletişim projelerinin belediyelerin marka algısına
etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma öneriler ile sonlandırılmıştır.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, G.Ş., Kalyoncuoğlu, S. (2014). İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Marka Algısı Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), s. 125-144.
  • Ataman, H. ve Yamak, B. (2009). Sivil Toplum Örgütleri İçin Kampanya Hazırlama Rehberi, Dünyadan ve Türkiye’den İyi Kampanya Örnekleri. Ankara: Uzerler Matbaası.
  • American Marketing Association, (2018). https://www.ama.org/resources/Pages/ Dictionary.aspx?dLetter=B, Erişim Tarihi: 24.04.2018.
  • Aktepe, C., Baş, M. (2008), “Marka Bilgisi Sürecinde Marka Farkındalığı ve Algılanan Kalite (Beklenti) İlişkisi ve GSM Sektörüne Yönelik Bir Analiz”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), s. 84.
  • Avcılar, M.Y. (2008), “Tüketici Temelli Marka Değerinin Ölçümü”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), s.14.
  • Bryson, J.M. (1995). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Ekinci, A., Karakuş, M. (2011). İlköğretim Okullarında Müfettişlerce Yapılan Rehberlik ve Denetim Çalışmalarının İşlevselliği, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,11(4), s. 1849-1867.
  • Gümüş, M., Öksüz, B. (2009). Çalışanların Kurumsal İtibar Sürecine Katılımlarında İçsel İletişimin Rolü, Journal of Yasar University, 4(16), s. 2643-2644.
  • İlban, M.O., Akkılıç, M., Yılmaz, Ö. (2011). Tüketicilerin Beyaz Eşya Satın Alma Karar Sürecinde Marka Algılarına Yönelik Bir Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), s. 63-84.
  • Kılıç, M., Erkan, V. (2006). Stratejik Planlama Ve Dengeli Performans Yönetimi Yaklaşımları Bir Arada Olabilir Mi?, Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitimi Fakültesi Dergisi, 2, s. 77-93.
  • Knight, J. (2015). Investing in Human Resource Development: Strategic Planning for Success in Academic Lıbraries, Advances in Library Administration and Organization, 33, s. 1-45.
  • Özcan, S.O. (2010). İnternet’te Tüketici Satın Alma Karar Süreci, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1(2), s. 29-39.
  • Özçelik, D.G., Torlak, Ö. (2011). Marka Kişiliği Algısı ile Etnosentrik Eğilimler Arasındaki İlişki: Levis ve Mavi Jeans Üzerine Bir Uygulama, Ege Akademik Bakış Dergisi, 11(3), s. 361-377.
  • Özer, M.A. (2012). Bir Modern Yönetim Tekniği Olarak Algılama Yönetimi ve İç Güvenlik Hizmetleri, Karadeniz Araştırmaları Dergisi, 33, s. 147-180.
  • Pira, A. (2004). Bir Halkla İlişkiler Hedef Kitlesi; Halkın Tamamı veya Büyük Bir Kısmı Olarak Kamu; Kavramsal Çerçeve, Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (12), s. 225-234.
  • Sankar, S., Bhattacharya, C.B. (2004). Doing Beter At Doing Good: When, Why, And How Consumers Respond To Corporate Social initiatives, California Management Review, 47(1), s. 9-24.
  • Salman, F. “Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı”, http://www. stgm.org.tr/docs/1123440850PCM.pdf, Erişim Tarihi: 12.06.2011.
  • Tosun, N.B. (2014). Marka Yönetimi, (2. Baskı). İstanbul: Beta.
  • Vural, B. Z. Bat, M. (2013). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Yeygel, S., Yakın, M. (2007). Kurumsal Reklamlarda Göstergeler Aracılığıyla Marka Kimliğinin İletilmesi, Selçuk İletişim Dergisi, 5(1), s. 102-117.
  • Yentürk, N., Aksakaloğlu, Y., (2006). Proje Döngüsü Yönetimi I: Proje Teklifi Yazma, İzleme ve Değerlendirme, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, s. 146.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tez Özetleri
Yazarlar

Mikail Batu

Şehriban Kayacan

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 23 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Batu, M., & Kayacan, Ş. (2018). Kurumsal İletişim Projelerinin, Kurumların Marka Algısı İle İlişkisi: Belediyelere Yönelik Bir Analiz. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 749-769. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.382759