Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Sayı: 3, 38 - 48, 08.10.2014

Öz

In this study, one of the most important Kanun performers in the Classical Turkish Muzik, Erol Deran’s Acemkürdi Kanun improvisation is examined in terms of its mode. In the modal analysis, the sound interval in which the improvisation is performed, its melodic structure within this sound interval, its processing, and the transitions that are employed are examined. As a result of the analysis, it has been figured out that Deran prefers Kız Neyi accord, he performs the improvisation within the interval of the highest pitch kaba hüsyniaşiran and the lowest pitch Muhayyer

Kaynakça

  • KARADENİZ, E. (1965). Türk Musikisinin Nazariye ve Esasları, Türkiye İş Bankası
  • Kültür Yayınları, Ankara. KUTLUĞ, Y. (2000). Türk Musikisinde Makamlar, YKY Yanınları, İstanbul
  • ÖZKAN, İ. (2006). Türk Musikisi ve Usülleri, Ötüken Nesriyat, İstanbul.
  • ÖZTUNA, Y. (2006). Türk Musikisi Ansiklopedisi, Orient Yayınları, Ankara
  • DERAN,E.http://www.erolderan.com/pPages/pArtist.aspx?paID=12&section=1&- lang=TR&bhcp=1, (1 Ekim, 2014). Ekler

KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN' IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2014, Sayı: 3, 38 - 48, 08.10.2014

Öz

Bu çalışmada, Türk Müziğinin en önemli kanun icracılarından olan Erol Deran’ın Acemkürdi makamındaki taksimi makamsal açıdan incelenmiştir. Makamsal açıdan yapılan incelemede, makamın icra edildiği ses sahası, bu saha içerisindeki melodik yapısı, seyri ve kullanılan geçkiler değerlendirilerek analiz edilmiştir. Analiz sonucunda Deran’ın bu taksimde Kız Neyi Akordu’nu tercih ettiği, makamı en pest olan perde Kaba Hüsyniaşiran perdesi ile en tiz perde Muhayyer perdesi ses sahası içinde işlediği görülmüştür.

Kaynakça

  • KARADENİZ, E. (1965). Türk Musikisinin Nazariye ve Esasları, Türkiye İş Bankası
  • Kültür Yayınları, Ankara. KUTLUĞ, Y. (2000). Türk Musikisinde Makamlar, YKY Yanınları, İstanbul
  • ÖZKAN, İ. (2006). Türk Musikisi ve Usülleri, Ötüken Nesriyat, İstanbul.
  • ÖZTUNA, Y. (2006). Türk Musikisi Ansiklopedisi, Orient Yayınları, Ankara
  • DERAN,E.http://www.erolderan.com/pPages/pArtist.aspx?paID=12&section=1&- lang=TR&bhcp=1, (1 Ekim, 2014). Ekler
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ÖZGÜN MAKALELER
Yazarlar

Emre Erdoğan

Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erdoğan, E. (2014). KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. ERCİYES SANAT(3), 38-48.
AMA Erdoğan E. KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. ERCİYES SANAT. Aralık 2014;(3):38-48.
Chicago Erdoğan, Emre. “KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. ERCİYES SANAT, sy. 3 (Aralık 2014): 38-48.
EndNote Erdoğan E (01 Aralık 2014) KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. ERCİYES SANAT 3 38–48.
IEEE E. Erdoğan, “KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”, ERCİYES SANAT, sy. 3, ss. 38–48, Aralık 2014.
ISNAD Erdoğan, Emre. “KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. ERCİYES SANAT 3 (Aralık 2014), 38-48.
JAMA Erdoğan E. KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. ERCİYES SANAT. 2014;:38–48.
MLA Erdoğan, Emre. “KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. ERCİYES SANAT, sy. 3, 2014, ss. 38-48.
Vancouver Erdoğan E. KANUN İCRASI TEKNİĞİ BAKIMINDAN EROL DERAN’ IN ACEMKÜRDİ MAKAMINDAKİ TAKSİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. ERCİYES SANAT. 2014(3):38-4.