Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 9 - 18, 29.12.2005

Öz




Çalışanların iş tatminini artırmak yöneticilerin temel sorunlarından
biridir. Çünkü, iş tatminini artırmak işletmedeki üretim düzeyini maksimuma
çıkarma koşullarının başında gelir. İş tatmininin, işle sıkı bir  bağ-lantısı vardır. Bu bağlantı çok çeşitli
tutumları temsil eder. Bu yazıda önce iş tatmini kavramı, özellikleri vs. gibi
kuramsal konular açıklanacaktır. Daha sonra, Türkiye’de sağlık sisteminin
bugünkü işleyişine bakılacak ve devlet hastanelerinin organizasyon yapısı ve
hemşirelik mesleğinin tanımı ve görevleri açıklanacaktır. En sonunda ise,
Malatya’da kamu kurumlarında çalışan hemşirelerin iş tatminine ilişkin
yaptığımız alan çalışma-sı ve bu çalışmanın sonuçlarına değinilecektir.




Kaynakça

  • 1. Baltaş, Acar, Baltaş, Zuhal: Stres ve Başa Çıkma Yolları , Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993
  • 2. Baysal, Ayşe Can: "İşletmelerde İş Tatminini Ölçmede Kullanılan Psikoteknik Yöntemler", İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergi-si, C:16, S: 2,İstanbul, Kasım 1997
  • 3. Bingöl, Dursun: Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, Atatürk Ün. Yayınları, Erzurum, 1990
  • 4. Erdoğan, İlhan: İşletmelerde Davranış, İstanbul Üniversitesi İşletme FakültesiYayını,İstanbul, 1991
  • 5. Kahn, L.Robert: “The Work Module: A Tonic for Lunchpail Lassıtude”, Pyschology Today, February 1973
  • 6. Karagöz, Murat: “İstatistik Yöntemleri”, İnönü üniversitesi İ.İ.B.F. Yayını, 3. Baskı, Malatya, 1998
  • 7. Keith, Davis: İşletmede İnsan Davranışı, Çevi-ren: Kemal Tosun, 5.baskı, İstanbul, 1982
  • 8. Öztürk, Azim: “Sağlık Sektöründe Özelleştirme” Verimlilik Dergisi, MPM Yayını,1993/3
  • 9. Özgen, Hüseyin: “Devlet Hastanelerinde Karşıla-şılan Yönetim Sorunları”, Verimlilik Dergisi, MPM Yayını, 1994/1
  • 10. Roobbins, Stephan: "Organizational Behavior", 3 ad, NevvJersey, prantion- holl, 1986
  • 11. Seyidoğlu, Halil: Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 5. Baskı,İstanbul,1993
  • 12. Şimşek, Levent: "İş Tatmini", Verimlilik Dergisi, 1995 / 12
  • 13. Tokal, Tuncer: Pazarlama Araştırması, Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No:19, 5. Baskı, Bursa Basımevi, Bursa,1990
  • 14. Wanous P. John-Lawywe E. Edward, “Measurement and Meaning of Job Saticfastion” Journol of Applied Psychology, April 1972
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zekeriya Çalışkan

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çalışkan, Z. (2005). İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 4(1), 9-18.
AMA Çalışkan Z. İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. (DAD). Aralık 2005;4(1):9-18.
Chicago Çalışkan, Zekeriya. “İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Aralık 2005): 9-18.
EndNote Çalışkan Z (01 Aralık 2005) İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4 1 9–18.
IEEE Z. Çalışkan, “İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, (DAD), c. 4, sy. 1, ss. 9–18, 2005.
ISNAD Çalışkan, Zekeriya. “İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4/1 (Aralık 2005), 9-18.
JAMA Çalışkan Z. İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. (DAD). 2005;4:9–18.
MLA Çalışkan, Zekeriya. “İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2005, ss. 9-18.
Vancouver Çalışkan Z. İŞ TATMİNİ: MALATYA’DA SAĞLIK KURULUŞLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. (DAD). 2005;4(1):9-18.