Bu araştırmanın
amacı, bellek destekleyici stratejilerden anahtar sözcük yönteminin
kullanılmasıyla hazırlanan dijital öykünün ASSURE öğretim tasarım modeline göre
uygulanarak ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yabancı dil dersi tutumuna
etkisinin incelenmesidir. Bu araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin
bir arada kullanıldığı karma bir araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Bu
yöntemle belirlenen çalışma grubu, 2018-2019 yılında Konya il merkezinde Millî
Eğitim Bakanlığına bağlı olarak faaliyetlerini yürüten bir ortaokulda,
5.sınıfta öğrenim gören 50 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sürecinde deney
grubunda dersler dijital öyküleme etkinlikleriyle gerçekleştirilirken kontrol
grubunda ise sadece 5. sınıf mevcut ders programı uygulanmıştır. Nicel
verilerin toplanmasında İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır.
Nitel verilerin analizinde ise uzman görüşü alınarak geçerliği güvenirliği
sağlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Nicel verilerin
analizinde t testi, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda nicel verilerden elden edilen bulgulara
göre deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu
görülmüştür. Nitel verilerden elde edilen bulgulara göre ise, anahtar sözcük
yöntemi ile hazırlanmış dijital öykülemenin katılımcıların duyuşsal bilişsel ve
davranışsal boyutta İngilizce dersine karşı tutumlarını olumlu yönde etkilediği
sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bulgular da nicel bulguları
destekler niteliktedir. Bu bağlamda bellek destekli strateji yöntem ile
hazırlanmış dijital öyküler yabancı dile karşı olumlu tutum oluşturulmasında ve
dil becerilerinin geliştirilmesinde kullanılabilir.
Dijital öykü Bellek destekleyici Anahtar sözcük yöntemi Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |