Spor, farklı kültür yapısına sahip olan bireylerin bir araya gelebilmesinde önemli bir faaliyet olarak karşımıza çıkmaktadır. Spor ortamında bir araya gelen bireylerin başarılı olma isteği kazanma hırsı spor paydaşlarının etik davranışları göz ardı etmesine sebep olabilmektedir. Bu araştırma, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin etik değerlere yatkınlık düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak ilk bölümde öğrencilere ilişkin demografik soruların bulunduğu Demografik Bilgiler Anketi; ikinci bölümde ise öğrencilerin etik ilkelere yatkınlık düzeyini incelemek amacıyla Kaya (2015) tarafından geçerlilik ve güvenirliği yapılan “Etik Değerlere Yatkınlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesine kayıtlı 1351 öğrenci oluştururken araştırmanın örneklem grubunu 488 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın analizleri bilgisayar destekli veri çözümleme programı SPSS 25.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Öğrencilerin bölümlerine göre iş birliği alt boyutunda çoklu karşılaştırmada spor yöneticiliği, antrenörlük ve rekreasyon bölümleri arasında anlamlı fark ortaya çıkarken bu anlamlı fark spor yöneticiliği bölümü lehinedir. Cinsiyete göre adalet alt boyutunda ise kadın öğrencilerin ortalamasının erkeklere göre daha yüksek düzeyde olduğu görülmektedir (p<0,05). Sonuç olarak kadın öğrencilerin adalet duygusunun daha fazla geliştiği söylenebilir.
2023-102 başvuru ve 2023-95 sayılı karar numarasıyla gerekli etik kurul izinleri alınmıştır.
TÜBİTAK
2209-A
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Egzersiz Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2209-A |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |