Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Context, Input, Process, and Product (CIPP) Evaluation Model in Nursing Education: A Systematic Review

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 3, 254 - 263, 06.01.2023
https://doi.org/10.31125/hunhemsire.1229892

Öz

Aim: In this systematic review it is aimed to determine the usage areas of the Context, Input, Process, and Product Evaluation Model and the characteristics of the studies in which it is used.
Material and Methods: The study was carried out by searching national and international studies with the keywords "nursing education and CIPP" published between 1991 and 2021 in Web of Science, Google Scholar, Science Direct, PubMed, and Medline databases. As a result of the search, 433 data were reached. In the study, a total of 9 studies were evaluated.
Results: It was determined that the Context, Input, Process, and Product Evaluation Model is used in the evaluation process of associate degree, undergraduate, and doctoral programs in nursing. In addition to curriculum development studies, it has been determined that the model is also used in improvement and evaluation studies. In the studies examined, all four steps can be used, as well as the opportunity to evaluate one or some parts of the model program.
Conclusion: It is appropriate to use the Context, Input, Process, and Product Evaluation Model during the implementation of nursing education programs with a holistic approach, making use of quantitative and qualitative data. However, the limited number of studies indicates that further studies are needed to confirm the findings of this study.

Hemşirelik Eğitiminde Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün Değerlendirme (CIPP) Modeli: Sistematik Bir Derleme

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 3, 254 - 263, 06.01.2023
https://doi.org/10.31125/hunhemsire.1229892

Öz

Amaç: Bu sistematik derlemede, hemşirelik eğitiminde Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün Değerlendirme (CIPP) modelinin kullanım alanlarını ve kullanıldığı çalışmaların özelliklerini ortaya koymak amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışma, Web of Science, Google Scholar, Science Direct, PubMed, Medline veri tabanlarında 1991-2021 yılları arasında yayınlanan “nursing education ve CIPP” anahtar kelimeleri ile ulusal ve uluslararası çalışmalar taranarak gerçekleştirilmiştir. Tarama sonucunda 433 veriye ulaşılmıştır. Çalışmada, toplam 9 araştırma değerlendirmeye alınmıştır.
Bulgular: Hemşirelik alanında önlisans, lisans ve doktora programlarını değerlendirme sürecinde Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün Değerlendirme Modelinin kullanıldığı görülmektedir. Program geliştirme çalışmalarına ek olarak, iyileştirme ve değerlendirme çalışmalarında da modelin kullanıldığı saptanmıştır. İncelenen çalışmalarda, dört basamağın tamamından yararlanılabileceği gibi; model programın bir veya bazı bölümlerini değerlendirme imkânı da sağlanmaktadır.
Sonuç: Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün Değerlendirme Modeli, hemşirelik eğitim programlarının uygulanması sırasında bütünsel bir yaklaşımla, nicel ve nitel verilerden yararlanılarak kullanılması uygundur. Bununla birlikte, sınırlı sayıda araştırma olması bu çalışmanın bulgularını doğrulamak için daha ileri çalışmalara ihtiyaç olduğunu göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Duygu Ceren Güngör 0000-0002-3614-7835

Cemre Paylan Akkoç Bu kişi benim 0000-0002-7612-4005

Elif Kocaağalar Akince Bu kişi benim 0000-0002-9623-5335

Fatma Orgun Bu kişi benim 0000-0002-2351-7227

Nilay Özkütük Bu kişi benim 0000-0003-1405-4600

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 28 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Güngör DC, Paylan Akkoç C, Kocaağalar Akince E, Orgun F, Özkütük N. Hemşirelik Eğitiminde Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün Değerlendirme (CIPP) Modeli: Sistematik Bir Derleme. HUHEMFAD. 2023;9(3):254-63.