Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of Educational Games on 8th Grade Students 'Attitudes towards the Turkish Course and Writing Anxiety

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 82 - 100, 30.03.2019

Öz

The aim of this study is to determine effects of educational games on 8th grade students' attitudes towards Turkish course and
writing anxiety. In this study, quantitative research method was applied and experimental pattern with pre-test and post-test
control group was used. The study group of the study consisted of fifty seven 8th grade students studying in a secondary school
in the central district of Muş in the 2018-2019 academic year. There were experimental and control groups determined by
unbiased assignment method. In the experimental group (n = 29), the Turkish course was conducted in accordance with
educational game practices, while in the control group (n = 28) the course was carried out in the traditional teaching way. The
study lasted 8 weeks. “Writing Anxiety Scale” developed by Karakuş Tayşi and Taşkın (2018) and “Turkish Course Attitude
Scale” developed by Topçuoğlu Ünal and Köse (2014) were used as data collection tools. The data obtained in this study were
analyzed through a statistical program. At the end of the study, the results showed that the educational games applied in the
experimental group were more effective on students' attitudes towards the Turkish course than the TurkishTeaching Program
activities carried in the control group(p: ,000˂0,05; t: 4,686). In addition, it was determined that the educational games were
more effective on the writing anxiety of the students than the educational activities done in the control group(p: ,000˂0,05; t: -
6,134). These results suggest that educational games can be applied to improve students' attitudes towards the Turkish course
and to reduce their writing anxiety. In accordance with these findings, various suggestions have been made.

Kaynakça

  • Akandere, M. (2004). Eğitici Okul Oyunlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Aksoy, N. C. (2010). Oyun destekli matematik öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arıci, B. (2017). Eğitsel oyunların almanya’da yaşayan Türk çocuklarının Türkçe öğrenme başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Aşılıoğlu, B. ve Özkan, E. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), 83‐111. Ateş, A. ve Akaydın, Ş. (2015). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının incelenmesi: Malatya ili örneği. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 16, s. 24‐38.
  • Avcı, A. S. ve İşeri, K. (2014). Yaratıcı yazma etkinliklerinin sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma eğilimleri ve yazma kaygılarına etkisi. International Journal of Language Academy. 2(4), s. 152-169.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.

Eğitsel Oyunların 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumlarına ve Yazma Kaygılarına Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 82 - 100, 30.03.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı eğitsel oyunların ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarına ve yazma
kaygılarına etkisini belirlemektir. Nicel araştırma yönteminin uygulandığı araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel
desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gruplarını 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Muş ili merkez ilçesine bağlı bir ortaokulda
öğrenim gören elli yedi 8. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada yansız atama yöntemiyle belirlenen deney ve kontrol
grubu bulunmaktadır. Deney grubunda (n=29) Türkçe dersi eğitsel oyun uygulamaları doğrultusunda gerçekleştirilirken
kontrol grubunda (n=28) Türkçe dersi geleneksel öğretim ekseninde sürdürülmüştür. Çalışma 8 hafta sürmüştür. Araştırmada
veri toplama araçları olarak Karakuş Tayşi ve Taşkın (2018) tarafından geliştirilen “Yazma Kaygısı Ölçeği” ve Topçuoğlu Ünal ve
Köse (2014) tarafından geliştirilen “Türkçe Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bir istatistik
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Uygulamalar, deney grubunda uygulanan
eğitsel oyunların kontrol grubunda uygulanan Türkçe Öğretim Programı etkinliklerine göre öğrencilerin Türkçe dersine yönelik
tutumları üzerinde daha etkili olduğunu göstermiştir (p: ,000˂0,05; t: 4,686). Ayrıca eğitsel oyunların kontrol grubunda
uygulanan etkinliklere göre öğrencilerin yazma kaygıları üzerinde daha etkili olduğu belirlenmiştir (p: ,000˂0,05; t: -6,134). Bu
sonuçlar, eğitsel oyunların öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarının geliştirilmesi ve yazma kaygılarının düşürülmesi
çalışmalarında uygulanabileceğini ortaya koymaktadır. Bu bulgular doğrultusunda çeşitli öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akandere, M. (2004). Eğitici Okul Oyunlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Aksoy, N. C. (2010). Oyun destekli matematik öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arıci, B. (2017). Eğitsel oyunların almanya’da yaşayan Türk çocuklarının Türkçe öğrenme başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Aşılıoğlu, B. ve Özkan, E. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), 83‐111. Ateş, A. ve Akaydın, Ş. (2015). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının incelenmesi: Malatya ili örneği. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 16, s. 24‐38.
  • Avcı, A. S. ve İşeri, K. (2014). Yaratıcı yazma etkinliklerinin sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma eğilimleri ve yazma kaygılarına etkisi. International Journal of Language Academy. 2(4), s. 152-169.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bünyamin Sarıkaya

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sarıkaya, B. (2019). Eğitsel Oyunların 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumlarına ve Yazma Kaygılarına Etkisi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 7(1), 82-100.