Okul öncesi dönemi, çocukların gelişim
alanlarının çoğu için önemli bir dönemdir. Bu dönemde çocuklara kazandırılan
birçok alışkanlık ve gelişim dönemlerini destekleyen faaliyetler ileriki
yaşamlarında çok etkili role sahiptir. Sağlanan eğitim ortamında başarılı
olmak, kuşkusuz okulöncesi öğretmenlerinin eğitiminden kurumun fiziki
olanaklarına kadar bir dizi faktöre bağlıdır. Bu faktörlerden biri eğitici
materyallerin yaygın kullanılmasıdır. Günümüzde gelişen teknoloji ile oyun
alanları ve materyal kullanımı azalmış, bunların yerini dijital platformlar ve
sanal ortamlar almıştır. Bu sorun hareket etmeyen, eleştirisel düşünemeyen ve
sosyal anlamda ilişki kuramayan, çocukları pasifize eden olumsuz çevreyi
beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada Türkiye ve Almanya’daki okul öncesi
öğretmenlerin materyal geliştirme bilgisi, becerisi, deneyimi paylaşılacaktır.
Materyal tasarımının gerekliliği ve öneminden bahsedilmiş, okul öncesi materyal
geliştirmede Türkiye ve Almanya’daki öğretmenlerin bilgisi, deneyimi ve
uygulamalarına ulaşılmıştır. Bu araştırmanın sonunda çocukların öğretmenleri ve
ebeveynleri ile birlikte yaptıkları materyalleri ve bu materyalleri
kullanmalarının öğrenmeleri üzerindeki etkisini artırdığı, Almanya’da
öğretmenlerin materyal tasarlama konusunda doğadaki materyallerden faydalandığı
görülmüştür.
Preschool
is an important for the majority of children's development. During this period,
the children acquire the habit later in life has many very effective role.
Therefore pre-school education units also have different functions unlike other
training units. The use of pre-school educational materials also brings success
in education. Today, with emerging technologies play areas decreased use of
material in pre-school education. This problem children who do not act,
critical thinking and the relationship has become unable to individuals in the
social sense. In this study, information, skills and experience in material
development of pre-school teachers in Turkey and Germany will be shared.
Importance of the use educational material in pre-schol education. And the
effects on the child of the use natural materials. This research resulted in
the children's teachers and learning materials along with their parents has
been shown to increase the impact.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 2 |