Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Fen ve Okul Öncesi Eğitim Programlarındaki Kazanımların Çevre Eğitimi Açısından İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 29 - 47, 28.02.2020

Öz

Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programında(OÖEP) ve İlköğretim Fen Bilimleri Öğretim Programında(İFP) yer alan kazanımları çevre eğitimi açısından analiz etmektir. Araştırmada, Okul Öncesi ve ilköğretim Programının çevre eğitimi açısından incelemek amacıyla doküman analizine başvurulmuştur. OÖEP’ndaki kazanımların çevre eğitimi ile ilişkili olanları tespit edilerek yüzde oranları hesaplanmıştır. İFP ise programdaki çevre eğitimi ile ilgili üniteler, konular, kazanımlar ve kazanımların ünite içerisindeki oranları açısından incelenmiştir. Programlardaki kazanımların oranlarının çevre eğitimi açısından yetersiz olduğu, çevreye ilişkin problemlerin tespit edilmesi ve çözüm önerileri geliştirilmesi gibi bazı noktalarda ise ortak hedefler içerdiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akçay, İ. (2006). Farklı ülkelerde okul öncesi öğrencilerine yönelik çevre eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Bursa.
  • Ata Aktürk,A., Demircan,H.Ö., Şenyurt,E., Çetin,M. (2017). Turkish Early Childhood Education Curriculum from the Perspective of STEM Education: A Document Analysis. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 14(4), 16-34.
  • Ateş, H. (2019). Fen bilimleri dersi öğretim programının sürdürülebilir kalkınma eğitimi açısından analizi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi,16(1),101-127.
  • Bahar, M., Yener, D., Yılmaz M. & Emen, H., Gürer, F. (2018). 2018 Fen bilimleri öğretim programı kazanımlarındaki değişimler ve fen teknoloji matematik mühendislik (STEM) Entegrasyonu. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 702-735.
  • Başaran, S.T., Ulubey, Ö. (2018). 2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,51(2), 1-38.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Temel Öğeler Açısından Karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,14(2), 799-825.
  • Gülay, H., Ekici, G. (2010).meb okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(1),74-84.
  • Kesicioğlu,S.O., Alisinanoğlu,F.(2009). 60-72 aylık çocukların çevreye karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 37-48.
  • Özata Yücel,E., Özkan, M. (2013). 2013 Fen Bilimleri Programının 2005 Fen ve Teknoloji Programıyla Çevre Konuları Açısından Karşılaştırılması. Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 237-265.
  • Öztürk,M.,Giren,S., Yıldırım,E., Şimşek,Ü. (2015). Güncellenen okul öncesi eğitim programının coğrafya eğitimi açısından incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,13(4), 245-262.
  • Tanrıverdi, B. (2009). Sürdürülebilir çevre eğitimi açısından ilköğretim programlarının değerlendirilmesi. Education and Science,34(151), 89-103.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İlköğretim Fen Bilimleri Öğretim Programı(b.t). 02.08.0219, http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf.
  • Okul Öncesi Eğitim Programı(b.t.). 22.07.2018, https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 29 - 47, 28.02.2020

Öz

Kaynakça

  • Akçay, İ. (2006). Farklı ülkelerde okul öncesi öğrencilerine yönelik çevre eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Bursa.
  • Ata Aktürk,A., Demircan,H.Ö., Şenyurt,E., Çetin,M. (2017). Turkish Early Childhood Education Curriculum from the Perspective of STEM Education: A Document Analysis. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 14(4), 16-34.
  • Ateş, H. (2019). Fen bilimleri dersi öğretim programının sürdürülebilir kalkınma eğitimi açısından analizi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi,16(1),101-127.
  • Bahar, M., Yener, D., Yılmaz M. & Emen, H., Gürer, F. (2018). 2018 Fen bilimleri öğretim programı kazanımlarındaki değişimler ve fen teknoloji matematik mühendislik (STEM) Entegrasyonu. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 702-735.
  • Başaran, S.T., Ulubey, Ö. (2018). 2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,51(2), 1-38.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Temel Öğeler Açısından Karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,14(2), 799-825.
  • Gülay, H., Ekici, G. (2010).meb okul öncesi eğitim programının çevre eğitimi açısından analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(1),74-84.
  • Kesicioğlu,S.O., Alisinanoğlu,F.(2009). 60-72 aylık çocukların çevreye karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 37-48.
  • Özata Yücel,E., Özkan, M. (2013). 2013 Fen Bilimleri Programının 2005 Fen ve Teknoloji Programıyla Çevre Konuları Açısından Karşılaştırılması. Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 237-265.
  • Öztürk,M.,Giren,S., Yıldırım,E., Şimşek,Ü. (2015). Güncellenen okul öncesi eğitim programının coğrafya eğitimi açısından incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,13(4), 245-262.
  • Tanrıverdi, B. (2009). Sürdürülebilir çevre eğitimi açısından ilköğretim programlarının değerlendirilmesi. Education and Science,34(151), 89-103.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İlköğretim Fen Bilimleri Öğretim Programı(b.t). 02.08.0219, http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf.
  • Okul Öncesi Eğitim Programı(b.t.). 22.07.2018, https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülfem Muşlu Kaygısız 0000-0003-3286-0454

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Muşlu Kaygısız, G. (2020). İlköğretim Fen ve Okul Öncesi Eğitim Programlarındaki Kazanımların Çevre Eğitimi Açısından İncelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 5(1), 29-47.