Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programında(OÖEP) ve İlköğretim Fen Bilimleri Öğretim Programında(İFP) yer alan kazanımları çevre eğitimi açısından analiz etmektir. Araştırmada, Okul Öncesi ve ilköğretim Programının çevre eğitimi açısından incelemek amacıyla doküman analizine başvurulmuştur. OÖEP’ndaki kazanımların çevre eğitimi ile ilişkili olanları tespit edilerek yüzde oranları hesaplanmıştır. İFP ise programdaki çevre eğitimi ile ilgili üniteler, konular, kazanımlar ve kazanımların ünite içerisindeki oranları açısından incelenmiştir. Programlardaki kazanımların oranlarının çevre eğitimi açısından yetersiz olduğu, çevreye ilişkin problemlerin tespit edilmesi ve çözüm önerileri geliştirilmesi gibi bazı noktalarda ise ortak hedefler içerdiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 5 Sayı: 1 |