Bu çalışma, üniversite
öğrencilerinin kariyerlerine ilişkin gerçekleştirdikleri planlamaya bakış
açılarını değerlendirmeye odaklanmaktadır. Çalışmanın amacı, kariyer geleceği
ölçeği başlığı altında; öğrencilerin kariyer uyumluluğu algısının, kariyer
iyimserliği algısının ve iş piyasasına ilişkin bilginin demografik değişkenler
açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirleyebilmektir. Bu amaçla Karabük Üniversitesi
İşletme Fakültesi'nin farklı bölümlerinde (işletme, girişimcilik, aktüerya ve
risk yönetimi) öğrenim gören 247 öğrenciden anket yöntemi kullanılarak veriler
elde edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi ve ANOVA analizinden
yararlanılmıştır. Çalışmanın ve yapılan analizlerin sonucunda iş piyasasına
ilişkin bilgide cinsiyet açısından, kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliği
algısında ise bölüm açısından farklılıklar bulunduğu belirlenmiştir. İncelenen
diğer değişkenler açısından ise herhangi bir farklılık tespit edilmemiştir.
:İş Piyasasına İlişkin Bilgi Kariyer Kariyer Planlaması Kariyer Uyumluluğu Kariyer İyimserliği
This
study focuses on evaluation of university students’ viewpoint about their
career planning. The purpose of the study is to determine whether the degree of
career adaptability, career optimism and perceived knowledge of job market
differentiate in terms of demographic variables. For this purpose data for the
sample was collected from 247 students studying in Karabük University Faculty
of Business School (business, entrepreneurship and actuary and risk management)
via survey method. T-test and ANOVA analyses were conducted to test the
hypotheses. As the results of the study, it was determined that perceived
knowledge of job market is differentiated in terms of gender and also career
adaptability and career optimism are differentiated in terms of department. It
was not detected any difference in terms of other variables.
Career Planning Career Adaptability Career Optimism Perceived Knowledge of Job Market
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 7 |