Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 56 - 69, 31.12.2019

Öz

Gelişen ve değişen
dünyada marka kavramı, ürün ve hizmetlerin yanı sıra şehirler için de önem
taşımaya ve şehirlerin ekonomik, sosyal ve turistik anlamda gelişmesinde etkili
olmaya başlamıştır. Marka destinasyon yaratma sürecinde cittaslow (yavaş şehir)
kavramı önemli bir rol oynamakta ve destinasyon marka imajı oluşmasında katkıda
bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 2011 yılında cittaslow ağına üyeliği kabul
edilen Taraklı’ nın cittaslow kapsamında yürüttüğü çalışmaları, destinasyon
markalaşma süreci açısından ortaya koymaktır. Bu amaçla Taraklı Belediyesi ile
iletişime geçilmiş ve görüşme randevusu alınmıştır. Yüz yüze görüşme tekniği
kullanılarak, Taraklı’nın cittaslow ilkeleri kapsamında gerçekleştirdiği
projeler markalaşma kapsamında değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda,
cittaslow unvanına sahip olmanın destinasyon markalaşma sürecindeki önemi
ortaya koyulmaya çalışılmış ve cittaslow unvanının marka unsuru olarak
değerlendirilmesi önerilmiştir.  

Kaynakça

  • Allingham, P. (2009). Experiential strategies for the survival of small cities in Europe. European Planning Studies, 17(6), 905-923.
  • Bahar, O., & Kozak, M. (2005). Küreselleşme sürecinde: uluslararası turizm ve rekabet edilebilirlik. Detay Yayıncılık.
  • Baker, M. J., & Cameron, E. (2008). Critical success factors in destination marketing. Tourism and hospitality research, 8(2), 79-97.
  • Baker, W. (2007). Niş Turizmde Markalaşma. ‘Küçük Şehirlerin Markalaşmasında Beş Önemli Unsur’. Turizmde Markalaşma Semineri Raporu. İspanya
  • Blain, C., Levy, S. E., & Ritchie, J. B. (2005). Destination branding: Insights and practices from destination management organizations. Journal of Travel Research, 43(4), 328-338.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the competitive destination of the future. Tourism management, 21(1), 97-116.
  • Cittaslow (2018). Cittaslow Birliği, http://www.cittaslow.org/content/association Erişim Tarihi: 23.06.2018
  • Cittaslow (2018a). Cittaslow üye kentler, https://cittaslowturkiye.org/#cittaslow. Erişim Tarihi: 25.06.2018
  • Cittaslow international charter (2017). http://www.cittaslow.org/sites/default/files/content/257 Erişim Tarihi: 25.06.2018
  • Cittaslowturkiye (2018). Cittaslow üyelik süreci/ kriterler, https://cittaslowturkiye.org/uyelik-sureci-ve-kriterler/ Erişim Tarihi: 23.06.2018
  • Clarke, J. (2000). Tourism brands: An exploratory study of the brands box model. Journal of vacation marketing, 6(4), 329-345.
  • Çöl, Şölen D. (1998), Kentlerimizde Kimlik Sorunu ve Günümüz Kentlerinin Kimlik Derecesini Ölçmek İçin Bir Yöntem Denemesi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Demirkol, Ş. (2016). Turizmde Markalaşma. Değişim Yayınları. İstanbul.
  • Govers, R. & Go, F. (2009). Place branding: Glocal, virtual and physical identities, constructed, imagined and experienced. Palgrave Macmillan.
  • İlgüner, M., & Asplund, C. (2011). Marka şehir. Marketing Yayınları.
  • Karadeniz, E., Kandır, S. Y. ve Önal, Y. B. (2007). “Seçilmiş Paydaşların SWOT Yöntemiyle Türk Turizm Yatırımlarını Değerlendirmesine Yönelik Bir Pilot Çalışma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 18, s. 2, ss. 195-205.
  • Kaypak, Ş. (2013). Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler, C.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 335-355.
  • Kouris, A. (2009). Chapter 12 DESTINATION BRAND STRATEGY The Case of Greece. In Tourism Branding: Communities in Action (pp. 161-175). Emerald Group Publishing Limited.
  • Mayer, H., & Knox, P. L. (2006). Slow cities: Sustainable places in a fast world. Journal of urban affairs, 28(4), 321-334.
  • Middleton, A. C. (2011). City branding and inward investment. In City Branding (pp. 15-26). Palgrave Macmillan, London.
  • Milliyet (2018). Dört Kent Daha Cittaslow Oldu. http://www.milliyet.com.tr/dort-kent-daha-cittaslow-oldu/ege/haberdetay/29.06.2011/1407919/default.htm. Erişim Tarihi: 25.06.2018
  • Pike, S. (2005). Tourism destination branding complexity. Journal of Product & Brand Management, 14(4), 258-259.
  • Radstrom, S. (2011). A PlaceSustaining Framework for Local Urban Identity: an Introduction and History of Cittaslow. Italian Journal of Planning Practice, 1(1), 90-113.
  • Rainisto, S., & Kotler, P. (2007). Success factors of place branding: A Study of Place Marketing Practices. URL: http://lib. tkk. fi/Diss/2003/isbn9512266849.
  • Ritchie, J. R. B., & Ritchie, J. R. R. (1998). The Branding of Tourism Destinations: Past Achievements and Future Challenges. in: P. Keller (ed.) Proceedings of the international AIEST conference. (pp. 89-116), Destination Marketing - Scopes and limitations, Marrakech, Morocco: September, St-Gall (Switzerland): International Association of Scientific Experts in Tourism
  • Sezgin, M., & Ünüvar, Ş. (2011). Sürdürülebilirlik ve şehir pazarlaması ekseninde yavaş şehir. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Taşçı, A. (2007). Destinasyon Markası Geliştirmede Gerekli Ön Koşullar. Turizmde Markalaşma Semineri Raporu. İspanya
  • Teker, E., & Gülçubuk, A. (2005). Şehri ve Yörelerin Marka Olarak Algılanması ve Markalaşma Sürecini Etkileyen Faktörler. TMMOB Makine Mühendisleri Odası, Marka Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep, 14-15.
  • UNWTO (2018). Report, World tourism Barometers. http://mkt.unwto.org/publication/unwto-tourism-highlights Erişim: 17.05.2018
  • Yavuz, M. C. (2007). Uluslararası destinasyon markası oluşturulmasında kimlik geliştirme süreci: Adana örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Zeren, H. E. (2012). Kent Markalaşması Sürecinde İç Girişimcilik Faktörü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 95-104.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şehnaz Demirkol 0000-0002-2122-4551

Özlem Taşkıran Bu kişi benim 0000-0003-4694-8350

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirkol, Ş., & Taşkıran, Ö. (2019). TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 56-69.
AMA Demirkol Ş, Taşkıran Ö. TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2019;3(2):56-69.
Chicago Demirkol, Şehnaz, ve Özlem Taşkıran. “TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2019): 56-69.
EndNote Demirkol Ş, Taşkıran Ö (01 Aralık 2019) TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 3 2 56–69.
IEEE Ş. Demirkol ve Ö. Taşkıran, “TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ”, Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 56–69, 2019.
ISNAD Demirkol, Şehnaz - Taşkıran, Özlem. “TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 3/2 (Aralık 2019), 56-69.
JAMA Demirkol Ş, Taşkıran Ö. TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;3:56–69.
MLA Demirkol, Şehnaz ve Özlem Taşkıran. “TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 2, 2019, ss. 56-69.
Vancouver Demirkol Ş, Taşkıran Ö. TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAŞMA SÜRECİNDE CİTTASLOW TARAKLI ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;3(2):56-69.