Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocukların Bilgisayarda ve İnternette En Çok Oynadıkları Oyunların İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 8, 01.06.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, çocukların bilgisayar ve internette en çok tercih ettikleri oyunları belirlemektir. Çalışma
Tokat ilinde 145 çocuğun ebeveyni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır.
Bu çalışma nicel veri analizine dayalı, araştırma sorularını incelemeye yönelik yapılmış betimsel (Tarama, survey) bir
çalışmadır. Geçerli sayılan anket formundaki veriler bilgisayara aktarılmış ve verilerin analizi SPSS 19.0 programında
yapılmıştır. Görüşme soruları betimsel analize göre uygulanmıştır. Anne babalara uygulanan anket sorularına verilen
yanıtlar araştırmacı tarafından kendi içlerinde anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde gruplara ayrılmıştır. Daha sonra
ilişkilendirilen bu veriler düzenlenerek araştırmacının görüş ve yorumlarına yer vermeden tanımlanmış ve son aşamada
ayrıntılı bir biçimde tanımlanan ve sunulan bulgular araştırmacı tarafından yorumlanarak araştırma konusu ile ilgili
sonuçlar ortaya çıkarılmıştır. Anne ve babaların çocuğunuzun en çok oynadığı bilgisayar oyunları nelerdir sorusuna
verdikleri cevaplardaki bulgulara göre, Yarış, Savaş/Dövüş Oyunları cevabı en çok verilen cevaptır, ikinci olarak ise
Zihinsel Beceri Gerektiren Oyunlar en sık verdikleri cevaplardır. Anne ve babaların çocuklarınızın en çok Oynadığı İnternet
Oyunları nelerdir sorusuna verdikleri cevaplardaki bulgulara göre ise Yarış, Savaş/Dövüş Oyunları cevabı en çok verilen
cevaptır, ikinci olarak ise Sanal Gerçeklik İçeren oyunlar cevabı en sık verdikleri cevaplardır. 

Kaynakça

  • Akçay, D., ve Özcebe, H., (2012). “Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”. Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Çocuk Dergisi, 12(2):66- 71.
  • Arı, M. ve Bayhan, P., (2003). Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitim Epsilon Yay, 3.Baskı, İstanbul.
  • Birlik, K., (2012). “Çocukla Ebeveynin Teknoloji Savaşı”. Eğitimde Yansımalar, Arel Eğitim Kurumları Dergisi, 31:2.
  • Cömert, I.,T. ve Kayıran, S.,M., (2010). “Çocuk ve Ergenlerde İnternet Kullanımı”. Çocuk Dergisi, 10(4):166-170.
  • Deveci, S., E., Açık,Y., Gülbayrak, C., Demir, A.,F., Karadağ,M. ve Koçdemir, E., (2007). “Klinik Araştırması- İlköğretim Öğrencilerinin Cep Telefonu, Bilgisayar, Televizyon Gibi Elektromanyetik Alan Olusturan Cihazları Kullanım Sıklığı”. Fırat Tıp Dergisi, 12(4): 279-283.
  • Durdu, P., Tüfekçi, A. ve Çağıltay, K. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasında Karşılaştırmalı Bir Çalışma”. Eurasion Journal of Educational Research, 19, 66-76.
  • Ersoy, Ö., Avcı, N., Turla, A.,(2006). Çocuklar İçin Erken Uyarıcı Çevre ‘’Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap’’. Morpa Kültür Yay, İstanbul.
  • Horzum, M., B., Ayas, T., Balta, Ö. Ç., ( 2012 ). “Çocuklar İçin Bilgisayar Bağımlılığı Ölçeği”. Türk Psikolojik Danısma ve Rehberlik Dergisi 3(30), 76-88.
  • İliş, B. E., (2006). Erken Çocukluk Eğitiminde Bilgisayar Kullanımına Yönelik Bilgisayar ve Anaokulu Öğretmenleri İle 6 Yas Grubu Çocuklarının Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • İnal,Y., Çağıltay,K., (2005). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihlerini Etkileyen Faktörler, Ankara Özel Tevfik Fikret Okulları, Eğitimde Yeni Yönelimler II. Eğitimde Oyun Sempozyumu, 14 Mayıs 2005.
  • Oktay, A., (2000). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. Epsilon Yayıncılık, 2.baskı, İstanbul.

Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 8, 01.06.2017

Öz

The purpose of this research is to determine the games that children prefer the computer and the internet. The study
was conducted with 145 parents in Tokat province. The questionnaire developed by the researcher was used in the study.
This study is a descriptive (survey, survey) study based on quantitative data analysis to investigate research questions. The
valid questionnaire form was transferred to the computer and analysis of the data was carried out in the SPSS 19.0 program.
Interview questions were applied according to descriptive analysis. Responses to parental survey questions were divided into
groups by the researcher in such a way that they would form a meaningful whole within themselves. These related data were
then edited to include the opinions and comments of the researcher, and the final findings were presented in detail by the
findings of the researchers. According to the findings of parents and their children in the answers to their questions about the
most played computer games, Racing is the answer most often given to War / Fighting Games and secondly Games that
Mental Skill is the most frequently answered. According to the findings of parents and their parents responding to the
questions about the most popular Internet Games, Racing is the answer most frequently given to War / Fighting Games, and
secondly, Virtual Reality Games are the answers most frequently. 

Kaynakça

  • Akçay, D., ve Özcebe, H., (2012). “Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların ve Ailelerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi”. Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Çocuk Dergisi, 12(2):66- 71.
  • Arı, M. ve Bayhan, P., (2003). Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitim Epsilon Yay, 3.Baskı, İstanbul.
  • Birlik, K., (2012). “Çocukla Ebeveynin Teknoloji Savaşı”. Eğitimde Yansımalar, Arel Eğitim Kurumları Dergisi, 31:2.
  • Cömert, I.,T. ve Kayıran, S.,M., (2010). “Çocuk ve Ergenlerde İnternet Kullanımı”. Çocuk Dergisi, 10(4):166-170.
  • Deveci, S., E., Açık,Y., Gülbayrak, C., Demir, A.,F., Karadağ,M. ve Koçdemir, E., (2007). “Klinik Araştırması- İlköğretim Öğrencilerinin Cep Telefonu, Bilgisayar, Televizyon Gibi Elektromanyetik Alan Olusturan Cihazları Kullanım Sıklığı”. Fırat Tıp Dergisi, 12(4): 279-283.
  • Durdu, P., Tüfekçi, A. ve Çağıltay, K. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasında Karşılaştırmalı Bir Çalışma”. Eurasion Journal of Educational Research, 19, 66-76.
  • Ersoy, Ö., Avcı, N., Turla, A.,(2006). Çocuklar İçin Erken Uyarıcı Çevre ‘’Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap’’. Morpa Kültür Yay, İstanbul.
  • Horzum, M., B., Ayas, T., Balta, Ö. Ç., ( 2012 ). “Çocuklar İçin Bilgisayar Bağımlılığı Ölçeği”. Türk Psikolojik Danısma ve Rehberlik Dergisi 3(30), 76-88.
  • İliş, B. E., (2006). Erken Çocukluk Eğitiminde Bilgisayar Kullanımına Yönelik Bilgisayar ve Anaokulu Öğretmenleri İle 6 Yas Grubu Çocuklarının Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • İnal,Y., Çağıltay,K., (2005). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihlerini Etkileyen Faktörler, Ankara Özel Tevfik Fikret Okulları, Eğitimde Yeni Yönelimler II. Eğitimde Oyun Sempozyumu, 14 Mayıs 2005.
  • Oktay, A., (2000). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. Epsilon Yayıncılık, 2.baskı, İstanbul.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semanur Cömert

Gülhan Güven

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Kabul Tarihi 28 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cömert, S., & Güven, G. (2017). Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives, 5(1), 1-8.
AMA Cömert S, Güven G. Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives. Haziran 2017;5(1):1-8.
Chicago Cömert, Semanur, ve Gülhan Güven. “Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet”. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives 5, sy. 1 (Haziran 2017): 1-8.
EndNote Cömert S, Güven G (01 Haziran 2017) Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives 5 1 1–8.
IEEE S. Cömert ve G. Güven, “Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet”, Journal of International Management Educational and Economics Perspectives, c. 5, sy. 1, ss. 1–8, 2017.
ISNAD Cömert, Semanur - Güven, Gülhan. “Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet”. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives 5/1 (Haziran 2017), 1-8.
JAMA Cömert S, Güven G. Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives. 2017;5:1–8.
MLA Cömert, Semanur ve Gülhan Güven. “Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet”. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives, c. 5, sy. 1, 2017, ss. 1-8.
Vancouver Cömert S, Güven G. Examining the Games That Children Play Most on The Computer and Internet. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives. 2017;5(1):1-8.