BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Activities Developed for Phonics and Acoustics Instruction on the Success Level of Physics and Music Teacher Candidates

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 265 - 288, 01.12.2016

Öz

The aim of this study is to research the effect of phonics instruction using activities based on the relationship between physics and music on the achievement level of students who are enrolled on both physics and music teaching programs. The research group consisted of 62 students of music teaching and 55 students of physics teaching from two state universities in Ankara in the academic year 2011-2012. Experimental and control groups were formed from these students in both music teaching and physics teaching programs. While phonics and acoustics are taught by supporting the subject with the activities developed within the scope of the research in the experimental group, the subjects were taught in a regular way in the control group. As a result of the analyses, it was determined that the success scores of the experimental group students in both physics teaching and music teaching programs were higher than the ones in the control group

Kaynakça

  • Açışlı, S. ve Turgut, Ü. (2011). The examination of the influence of the materials ge- nerated in compliance with 5E learning model on physics laboratory applications. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 562-593.
  • Açışlı, S. (2014). Genel fizik laboratuvar uygulamalarında 5e öğrenme modeline göre geliştirilen materyallerin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 628-641.
  • Akarsu, B. (2015). Ses kavram testi. Journal of European Education, 5(1).
  • Altun Yalçın, S., Turgut, Ü. ve Büyükkasap, E. (2009). Proje tabanlı öğretim yöntemi- nin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 81-105.
  • Atasoy, Ş., Tekbıyık, A. ve Gülay, A. (2013). Beşinci sınıf öğrencilerinin ses kavra- mını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(1).
  • Ayas, A.P., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 179.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H. ve Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğreti- minde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: Yeryü- zünde Hareket Örneği. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (15), 57-70.
  • Aycan, Ş. ve Yumuşak, A. (2003). Lise müfredatındaki fizik konularının anlaşılma düzeyleri üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, (159), 171- 181.
  • Crocker, L. and Algina, J. (1986). Introduction to Classical and Modern Test Theory, Harcourt Brace Jovanovich College Publishers, 66.
  • Demirci, N. ve Efe, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ses konusundaki kavram ya- nılgılarının belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 23-56.
  • Duit, R. (1992). Vorstellung und Physiklernen, Physik in der Schule, 30, 282-285.
  • Emrahoğlu, N. ve Bülbül, O. (2010). 9. Sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik ba- şarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Erdemir, M. ve Kandil İngeç, Ş. (2014). Fizik eğitiminde web tabanlı zeki öğretim sis- teminin (ZÖS) başarıya etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 28.
  • Ergin, İ. (2009). 5E modelinin öğrencilerin akademik başarısına ve hatırlama düzeyine etkisi: “Eğik Atış Hareketi” örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakül- tesi Dergisi, 9(18), 11-26.
  • Eryılmaz, A. ve Kırmızı, S.M. (2002). Öğrenci ve öğretmenlerin lise 2 fizik konularını nasıl daha zevkli öğrenebilecekleri hakkındaki görüşleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara, Özetler, s.109.
  • İslim, Ü. (2006). Öğrencilerin duyuşsal karakteristiklerinin fizik dersi başarısına etkisi (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Kert, S.B. ve Tekdal, M. (2008). Alanyazındaki tasarım ilkelerine uygun olarak geliş- tirilmiş çokluortam ders yazılımının lise düzeyi fizik öğretiminde akademik başa- rıya ve kalıcılığa etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 120-131.
  • Kuvvetli, E. (2008). Görsel okumanın ortaöğretim öğrencilerinin fizik dersi başarıla- rına etkisinin araştırılması (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Küçüközer, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ses konusundaki kavram ya- nılgılarının incelenmesi. Elementary Education Online, 8(2), 313-321.
  • Nuhoğlu, H. ve Yalçın, N. (2004). Fizik laboratuvarına yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5(2), 317-327.
  • Özçelik, D.A. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu, Pegem A Akademi, Ankara, 119-125.
  • Özdener, N. (2005). Deneysel öğretim yöntemlerinde benzeşim (simulation) kullanı- mı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 13.
  • Öztürk, N. ve Atalay, N. (2012). Öğretmen adaylarının ses konusundaki kavram yanıl- gılarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1),43-58.
  • Sözen, M. ve Bolat, M. (2014). 11-18 Yaş öğrencilerin ses hızı ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 505-523.
  • Sözen, M. (2009). Farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin ses ile ilgili temel kavramlar üzerine bilgi düzeylerinin ve kavram hatalarının belirlenmesi (Samsun ili örneği) (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Yiğit, N. ve Akdeniz, A.R. (2003). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli etkinlikle- rin öğrenci kazanımları üzerine etkisi: elektrik devreleri örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99-113.
  • Zeren, A. (1995). Müzik Fiziği, Pan Yayıncılık, İstanbul.

Ses Bilgisi ve Akustik Konusunda Geliştirilen Etkinliklerin Fizik ve Müzik Öğretmen Adaylarının Başarı Düzeylerine Olan Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 265 - 288, 01.12.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı; fizik ve müzik ilişkisine dayalı etkinliklerle desteklenerek işlenen ses bilgisi ve akustik konusunun, hem fizik hem de müzik öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin başarılarına olan etkisini araştırmaktır. Araştırma grubu; 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ankara’daki iki devlet üniversitesinin müzik öğretmenliği programında öğrenim gören 62 ve fizik öğretmenliği programında öğrenim gören 55 öğrenciden oluşmaktadır. Hem müzik hem de fizik öğretmenliği programındaki bu öğrenciler içerisinde, deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Ses bilgisi ve akustik konusu deney gruplarında, araştırma kapsamında geliştirilen etkinliklerle desteklenerek anlatılırken kontrol gruplarında düz anlatım yapılmıştır. Analizler sonucunda hem müzik öğretmenliği hem de fizik öğretmenliği programlarındaki deney grubu öğrencilerinin başarı puanlarının, kontrol grubu öğrencilerininkinden daha yüksek olduğu belirlenmiştir

Kaynakça

  • Açışlı, S. ve Turgut, Ü. (2011). The examination of the influence of the materials ge- nerated in compliance with 5E learning model on physics laboratory applications. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 562-593.
  • Açışlı, S. (2014). Genel fizik laboratuvar uygulamalarında 5e öğrenme modeline göre geliştirilen materyallerin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 628-641.
  • Akarsu, B. (2015). Ses kavram testi. Journal of European Education, 5(1).
  • Altun Yalçın, S., Turgut, Ü. ve Büyükkasap, E. (2009). Proje tabanlı öğretim yöntemi- nin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 81-105.
  • Atasoy, Ş., Tekbıyık, A. ve Gülay, A. (2013). Beşinci sınıf öğrencilerinin ses kavra- mını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(1).
  • Ayas, A.P., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 179.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H. ve Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğreti- minde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: Yeryü- zünde Hareket Örneği. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (15), 57-70.
  • Aycan, Ş. ve Yumuşak, A. (2003). Lise müfredatındaki fizik konularının anlaşılma düzeyleri üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, (159), 171- 181.
  • Crocker, L. and Algina, J. (1986). Introduction to Classical and Modern Test Theory, Harcourt Brace Jovanovich College Publishers, 66.
  • Demirci, N. ve Efe, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ses konusundaki kavram ya- nılgılarının belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 23-56.
  • Duit, R. (1992). Vorstellung und Physiklernen, Physik in der Schule, 30, 282-285.
  • Emrahoğlu, N. ve Bülbül, O. (2010). 9. Sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik ba- şarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Erdemir, M. ve Kandil İngeç, Ş. (2014). Fizik eğitiminde web tabanlı zeki öğretim sis- teminin (ZÖS) başarıya etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 28.
  • Ergin, İ. (2009). 5E modelinin öğrencilerin akademik başarısına ve hatırlama düzeyine etkisi: “Eğik Atış Hareketi” örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakül- tesi Dergisi, 9(18), 11-26.
  • Eryılmaz, A. ve Kırmızı, S.M. (2002). Öğrenci ve öğretmenlerin lise 2 fizik konularını nasıl daha zevkli öğrenebilecekleri hakkındaki görüşleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara, Özetler, s.109.
  • İslim, Ü. (2006). Öğrencilerin duyuşsal karakteristiklerinin fizik dersi başarısına etkisi (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Kert, S.B. ve Tekdal, M. (2008). Alanyazındaki tasarım ilkelerine uygun olarak geliş- tirilmiş çokluortam ders yazılımının lise düzeyi fizik öğretiminde akademik başa- rıya ve kalıcılığa etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 120-131.
  • Kuvvetli, E. (2008). Görsel okumanın ortaöğretim öğrencilerinin fizik dersi başarıla- rına etkisinin araştırılması (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Küçüközer, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ses konusundaki kavram ya- nılgılarının incelenmesi. Elementary Education Online, 8(2), 313-321.
  • Nuhoğlu, H. ve Yalçın, N. (2004). Fizik laboratuvarına yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5(2), 317-327.
  • Özçelik, D.A. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu, Pegem A Akademi, Ankara, 119-125.
  • Özdener, N. (2005). Deneysel öğretim yöntemlerinde benzeşim (simulation) kullanı- mı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 13.
  • Öztürk, N. ve Atalay, N. (2012). Öğretmen adaylarının ses konusundaki kavram yanıl- gılarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1),43-58.
  • Sözen, M. ve Bolat, M. (2014). 11-18 Yaş öğrencilerin ses hızı ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 505-523.
  • Sözen, M. (2009). Farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin ses ile ilgili temel kavramlar üzerine bilgi düzeylerinin ve kavram hatalarının belirlenmesi (Samsun ili örneği) (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Yiğit, N. ve Akdeniz, A.R. (2003). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli etkinlikle- rin öğrenci kazanımları üzerine etkisi: elektrik devreleri örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99-113.
  • Zeren, A. (1995). Müzik Fiziği, Pan Yayıncılık, İstanbul.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26RB59JM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Filiz Gürer Yücel

Ahmet İlhan Şen

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yücel, F. G., & Şen, A. İ. (2016). The Effect of Activities Developed for Phonics and Acoustics Instruction on the Success Level of Physics and Music Teacher Candidates. Journal of Teacher Education and Educators, 5(3), 265-288.